Gå til innhold

Hva betyr ''ikke lov å holde dyr på altan''?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en innekatt, men tenkte flytte til leilighet som har en altan. Men når det står at det ikke er tillatt å holde dyr på altan, hva skal det bety?

At jeg alltid må passe på at katten ikke kommer ut på altanen dersom jeg selv er der en sommerdag?

Eller betyr det at jeg ikke har lov å stenge katten ute på altanen? Så lenge døren står på gløtt for lufting og jeg selv er der, så har ikke katten lov å gå inn og ut? Må jeg stenge katten inne i et annet rom om altandøren skal være åpen? 

Jeg ville tolket det som at man ikke kan holde de der, som i at man har lukket altandøren og dratt av gårde på butikken etc. Men at de får lov å være der så lenge man selv er der? 

Anonymkode: 5fb66...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tolket det slik du gjør, at dyrene ikke skal være der uten oppsyn. 
Men for å være helt sikker bør du kontakte styret og spørre hva det konkret innebærer. Noen borettslag har helt sinnsykt strenge reglen når det gjelder dyr, andre er veldig mild. 

Skrevet

Dyret har ikke lov å være på altanen. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tolket det slik som du, ja. Man kan ikke ha et kaninbur stående der fast for eksempel, eller en hund alene på dagtid.

Anonymkode: 4f0a8...8e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tolket det som at du ikke kan sette opp kaninbur der ute eller ha, nei hva vet jeg, jaktfalk i en lenke på altanen. Altså at det gjelder dyr som i hovedsak ville bo der ute.

Høres forresten ut som en regel satt etter en spesifikk hendelse, haha! Ser for meg at Andersen i fjerde hadde en hoggormkoloni i verandakassen eller noe slikt, og plutselig en dag rømte de.

Men ikke hør på meg, ring heller styret og spør.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker hønsegård, kaninkoloni eller duekleiv :)

Skrevet

Tenkte umiddelbart på fuglemating.

Anonymkode: d0ee8...9e4

Skrevet

Det betyr antakelig at dyr ikke kan ha fast oppholdssted på altanen, ikke at de ikke kan befinne seg der i mellom.

Gjetter at noen har erfaring med bråkete hunder....

Skrevet
11 minutter siden, Kritt skrev:

Det betyr antakelig at dyr ikke kan ha fast oppholdssted på altanen, ikke at de ikke kan befinne seg der i mellom.

Gjetter at noen har erfaring med bråkete hunder....

ja, jeg ble litt usikker. For det sier jo seg selv at man ikke stenger katter og hunder ute på en altan og drar på senteret. Så jeg skjønte ikke hvorfor det spesifikt står i reglene. Blir det samme som å skrive at små barn ikke skal etterlates alene i leiligheten.. 

Men det er sikkert for ordensskyld for at ingen skal lage en kaninkolon 😂 Hadde ikke tenkt over at det kan være snakk om andre dyr som fugler, kaniner eller høns. Hvem lager en hønsegård på balkongen liksom? :P 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, jeg ble litt usikker. For det sier jo seg selv at man ikke stenger katter og hunder ute på en altan og drar på senteret. Så jeg skjønte ikke hvorfor det spesifikt står i reglene. Blir det samme som å skrive at små barn ikke skal etterlates alene i leiligheten.. 

Men det er sikkert for ordensskyld for at ingen skal lage en kaninkolon 😂 Hadde ikke tenkt over at det kan være snakk om andre dyr som fugler, kaniner eller høns. Hvem lager en hønsegård på balkongen liksom? :P 

Det er faktisk helt utrolig hva folk får seg til å gjøre om det ikke er spesifiserte regler 😮 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tolker ordlyden sånn at de mener det ikke skal holdes dyr der permanent eller som skal holdes der ute alene. F.eks. sperre bikkja ute på altanen når man går på jobb om morgenen, eller sette opp et par kaninbur der og holde kaniner der året rundt.

At en katt tusler rundt der i blant sammen med eieren sin omfattes ikke av det forbudet, sånn jeg tolker ordlyden.

• Liker 1
Skrevet

Det betyr at du ikke har lov å holde f.eks hamsteren eller katten din mens du er på altanen. Du må sette dem fra deg før du går ut.

Anonymkode: cd4fe...c5a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De samme som feks dyrker grønnsaker rett på gulvet på det ene soverommet sitt....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...