Gå til innhold

Hjelp! Kan man få abstinens i form av angst og uro , føle seg emosjonell etc av å kutte ut sukker? 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilsen cold turkey m indre uro 

Anonymkode: 1b025...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså , kan detox symptomer gi litt angst-følelse ? 

Skrevet

Ja, helt klart. 

Anonymkode: af59a...3a7

• Liker 2
Skrevet

NEI! 

Anonymkode: 11e9e...c8c

• Liker 3
Skrevet

Noen hevder iallefall det. Om ikke annet kan du helt sikkert få det av å tro at du kan få det.

Anonymkode: 90d0d...b1b

• Liker 2
Skrevet

Her var det to ulike Svar . 

Skrevet

Får Se hvordan det blir å kutte koffein og alkohol også da 🙈

Skrevet

Ja, jeg har blitt uvel og i ubalanse av å slutte med sukker.

Men det går over. Det tok ca 3 uker. Etter det var det en liten periode jeg hadde lyst på littegrann, men lot være.

Nå har jeg vært uten siden februar 2017 og det er kjempedeilig å være sukkerfri. Nesten sukkerfri i hvert fall. Det er noe mat det er sukker i som jeg ikke bryr meg om, men jeg drikker ikke sukkerbrus eller spiser sjokoade, godteri eller kake. 

Anonymkode: 43234...e7c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har blitt uvel og i ubalanse av å slutte med sukker.

Men det går over. Det tok ca 3 uker. Etter det var det en liten periode jeg hadde lyst på littegrann, men lot være.

Nå har jeg vært uten siden februar 2017 og det er kjempedeilig å være sukkerfri. Nesten sukkerfri i hvert fall. Det er noe mat det er sukker i som jeg ikke bryr meg om, men jeg drikker ikke sukkerbrus eller spiser sjokoade, godteri eller kake. 

Anonymkode: 43234...e7c

Det er sånn jeg vil ha det også :) 

Skrevet

Jepp. De kjipe bakteruiene dine er sultne etter maten du tidligere har gitt dem og protesterer vilt. Hold det ut, det går over etterhvert som de dør av sult og den maten du spiser nærer snille bakterier som tar over huset (magen)

Anonymkode: 51c0c...388

• Liker 1
Skrevet

Hos mennesker har man sett at mennesker med den uforklarlige lidelsen irritabel tykktarmsyndrom ofte lider av angst i tillegg.

Man har også funnet at mus med dårlig mage utviklet angst. https://www.side3.no/vitenskap/ny-forskning-pa-samspillet-mellom-tarmbakterier-og-sykdommer-forbloffer-forskerne-4423534

Berstad forteller at mens man før var opptatt av psykiske årsaker til
uforklarte mageplager, er man nå i ferd med å se på om det kan være
magen som er årsaken til de psykiske problemene. https://forskning.no/bakterier-mat-sykdommer/2013/05/bakterier-i-magen-pavirker-hjernen

(Dette er for øvrig et problem om vi gir antidepressiva til mennesker som egentlig har ubalanse i bakteriene i magen, ikke i "lykkestoffene")

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. De kjipe bakteruiene dine er sultne etter maten du tidligere har gitt dem og protesterer vilt. Hold det ut, det går over etterhvert som de dør av sult og den maten du spiser nærer snille bakterier som tar over huset (magen)

Takk det minner meg på at jeg må kjøpe probiotika ! 👍😁

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos mennesker har man sett at mennesker med den uforklarlige lidelsen irritabel tykktarmsyndrom ofte lider av angst i tillegg.

Man har også funnet at mus med dårlig mage utviklet angst. https://www.side3.no/vitenskap/ny-forskning-pa-samspillet-mellom-tarmbakterier-og-sykdommer-forbloffer-forskerne-4423534

Berstad forteller at mens man før var opptatt av psykiske årsaker til
uforklarte mageplager, er man nå i ferd med å se på om det kan være
magen som er årsaken til de psykiske problemene. https://forskning.no/bakterier-mat-sykdommer/2013/05/bakterier-i-magen-pavirker-hjernen

(Dette er for øvrig et problem om vi gir antidepressiva til mennesker som egentlig har ubalanse i bakteriene i magen, ikke i "lykkestoffene")

Veldig viktig ja !! Takk for innspill 

Skrevet

Noen fler som vil dele ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...