Gå til innhold

Har lyst på dyr men har vi tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer savner å ha et dyr. Vi har snakket om hund eller katt, men vi vet at det er stort ansvar. Begge har hatt hund og katt og vet hva det innebærer. Noen forslag til hva vi kan gjøre i forhold til ferie og reise? Har ikke så mange som kan passe. Hvordan er det eventuelt å ha dyr på for? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere ikke har noen som kan passe, så må dere enten droppe ferier, velge ferie hvor dyr kan bli med, eller bruke pensjonat. 
Dyr på for vil variere etter avtaler, men generelt så har man like mye ansvar som om dyret er deres eget. 

Skrevet

Anbefaler å finne en fast hundepasser eller et hundehotell som du stoler på. Hund er et stort ansvar, og jeg synes at dersom man skaffer seg hund skal man gå 100% inn for det. Det er en livsstil, og dersom man ikke vil ofre sin reiselystige hobby så bør kan vente med hund.

Anonymkode: 7fff9...cbc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri angret på at jeg droppet ferier til fordel for katten. Jeg kan få foreldrene mine til å passe henne, men har uansett ikke samvittighet til å dra fra henne mer enn 1-2 døgn. Dyret har du hele året og ferien er bare et lite glimt😊

Anonymkode: 08756...e50

Skrevet

Er ikke aktuelt å droppe ferier til fordel for dyr. Blir i stedet å tilpasse seg i forhold til dyret. Spørsmål er hvordan folk får ting til å gå opp. Vi må reise en del da vi har familie på andre sider av landet. 

Skrevet

Hva koster det å ha katt på kennel? Bor i nærheten av Bergen. 

Skrevet

Du kan jo ikke forvente at det går greit å ha dyret på en kennel. Hunden min er livredd andre hunder og nye mennesker, og det hadde aldri falt meg inn å plassere henne på en kennel. Her må vi finne kjente som har mulighet til å passe, ellers kan vi ikke dra. Det første man tenker på ved anskaffelse av et dyr er vel ikke hvor og hvilken kennel du skal plassere dyret på. 

Nei, jeg kan ha hunden hjemme alene opptil 2 dager med lufting/mating av naboen. Dersom jeg skal være borte lengre får jeg noen til å passe henne. Aldri mer enn 1 uke. Katten har det fint i opptil 1 uke så lenge noen mater henne og snakker med henne innimellom (innekatt). 

Anonymkode: 035af...733

Skrevet

Hvis vi får oss en katt er det fra dyrebeskyttelsen, og da er det en katt som er vant til å omgås andre dyr og mennesker. Skal vi kortere turer kan nok noen se til den, men skal vi 3 uker på ferie må vi ha den på pensjonat da de fleste vi kjenner er borte når vi har ferie. Har tenkt litt på å være fosterhjem også, men det er kjipt å gi fra seg dyret igjen. 

Det er lettere å få folk til å passe hvis vi har hund. De fleste vi kjenner har hund. Men da må man ut å lufte før jobb, etter jobb og 1-2 turer til før man kan legge seg. Må også ha en bil som passer til hund. Litt lettere med katt der. 

Skrevet
På 24.9.2018 den 15.26, Samsung skrev:

Hvis vi får oss en katt er det fra dyrebeskyttelsen, og da er det en katt som er vant til å omgås andre dyr og mennesker. Skal vi kortere turer kan nok noen se til den, men skal vi 3 uker på ferie må vi ha den på pensjonat da de fleste vi kjenner er borte når vi har ferie. Har tenkt litt på å være fosterhjem også, men det er kjipt å gi fra seg dyret igjen. 

Det er lettere å få folk til å passe hvis vi har hund. De fleste vi kjenner har hund. Men da må man ut å lufte før jobb, etter jobb og 1-2 turer til før man kan legge seg. Må også ha en bil som passer til hund. Litt lettere med katt der. 

Har hørt om flere bra pensjonat i Bergens området. Dessverre er det fort fullt. Må bestille plass i god tid! 

Ikke anskaffe en katt før dere er 100% sikker. Vi har katter og har ikke angret ett sekund. Men vi drar ikke på ferier som er særlig mer enn 1 uke. Vi har bekjente som kommer hjem til oss og gir dem mat og nytt vann hvis vi er på tur. Vi har katteluke. 

Anonymkode: d9bae...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...