AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Til dere som har flyttet med barn, hvordan gikk det? Skal flytte, bytte by og da skole, med en 2.klassing. Noen tips og råd... Anonymkode: 98468...994
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Hvorfor flytter dere? Jeg tenker på i hvilken grad ungen utsettes for omveltninger. Anonymkode: 70722...f07
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Lurer på det samme. Vi flytter kanskje når sønnen vår begynner i 4. Klasse. Anonymkode: 14dd0...830
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Det sies at det er verst å flytte når barnet er mellom 2 og 4 år. Før 2 er de stort sett fornøyd bare foreldrene er der, og etter 4 går det mer an å snakke og forklare ting. Kan annbefale denne podcasten: https://podtail.com/no/podcast/foreldreradet/flytting-med-trine-eikrem-fra-bufetat/ Anonymkode: 9ded7...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Basert på egne erfaringer ville jeg unngått å flytte med barn i skolealder, med mindre barna ikke hadde det bra på skolen. Har selv byttet skole, og opplevde da å gå fra å være relativt populær, til å være i en klasse der ingen var særlig åpen for nye venner. Det ble ensomt og kjipt kan du si, helt til jeg heldigvis flyttet en gang til. De fleste jeg kjenner som har byttet skole har enten blitt elsket eller hatet i den nye klassen. Det er tøft å være sistnevnte, og barn har ulike forutsetninger for å takle dette. Anonymkode: 70722...f07
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor flytter dere? Jeg tenker på i hvilken grad ungen utsettes for omveltninger. Anonymkode: 70722...f07 Ikke no dramatisk grunn til at vi flytter, mest pga håp om bedre trivsel og for å komme nærmer familie og venner, og for å få oss større bolig, bor nå i en mindre leilighet. Opplever her vi bor nå at det er veldig klikkete blant de voksne, og også blant barn. Ingen mobbing eller noe, men opplever lite sosialt for store og små. Er alltid vi som tar intiativ, men som oftest er andre opptatt med sine. Helg etter helt uten å nesten ha noe soialt enn oss tærer litt på. Jada koser oss sammen, men synes det blir litt stusselig for det ene barnet. Jeg er litt beskjeden så liker ikke "mase" oss på andre vi ikke kjenner så godt. Her vi bor nå har barnet ett annet nabobarn å leke med, men denne familien er ofte så opptatt at det blir veldig lite tid til lek. Også ønsker jeg å komme til en større by. Så derfor søkte vi oss til hjembyen. Ikke sikkert det blir bedre der, men der har vi hvertfall noen som vi tilhører. Men så får jeg selvfølgelig da noen tanker om det å bytte skole, og bolig. Anonymkode: 98468...994
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det sies at det er verst å flytte når barnet er mellom 2 og 4 år. Før 2 er de stort sett fornøyd bare foreldrene er der, og etter 4 går det mer an å snakke og forklare ting. Kan annbefale denne podcasten: https://podtail.com/no/podcast/foreldreradet/flytting-med-trine-eikrem-fra-bufetat/ Anonymkode: 9ded7...fe2 Takk for link! Har begynt å høre på den, tror den gir noen svar Anonymkode: 98468...994 1
Lycka Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 Jeg flyttet fra USA til Norge da barna var tre og seks. Det var utrolig tøft for den eldste som da gikk i første klasse og var vant med amerikansk skole. Vi flyttet i sommerferien mellom første og andre klasse. Det var en stor overgang for henne. Nye venner, ny skole, nytt undervisningsopplegg, nytt språk (selv om hun var tospråklig). Det var mye gråt og frustrasjon i begynnelsen. Minstemann på tre tok det fint selv om det også for han var store omveltninger. Begynte i barnehage, litt urolig start, men gikk seg til etterhvert. Jeg hadde ikke gjort det hvis det ikke var tvingende nødvendig, men i den situasjonen vi var i, hadde vi ikke noe valg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 Skjønner det med å ville bo nærmere familie, men høres ut som dere trenger tid for å bygge relasjoner. Da kan det være at å flytte gjør ting verre. Jeg flyttet med små barn, og opplevde først da vi flyttet hvor mange relasjoner vi hadde bygget der vi bodde før. Naboer og andre som ble bekjente, og som vi nå som vi har flyttet, innså var gode venner. Det tar mange år å bygge nettverk på nytt sted, men man kan jo være heldig å treffe bestevenner fra første stund. Anonymkode: 70722...f07
pompdelux Skrevet 24. september 2018 #10 Skrevet 24. september 2018 Flyttet til ny kommune etter skilsmisse - gikk som en drøm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå