Gå til innhold

katt på flyet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest spike

hei,

jeg må desverre siden jeg ikke fikk noen til å passe katten min ta henne med meg i påsken. Det betyr en reise på til sammen 4 timer inkl. litt over 2 timer på fly.

Hun har flydd før, men jamrer seg.

Har kjøpt inn bånd, slik at jeg kan ta henne ut av buret når jeg kan.

Finnes det noe jeg bør gjøre eller gi henne slik at det ikke blir altfor stessende for henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør en dyrlege, de vet best. De anbefaler vel ikke beroligene for korte turer, men siden det dreier seg om totalt 4, så er det kanskje en ide...

Vet ikke jeg, men som sagt, bare ta en telefon og spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dyrlegen min sa at de kunne bli mer stresset av beroligende, fordi de får mindre kontroll da. Litt logisk egentlig, jeg ville ikke likt å være sløv mens jeg er redd..

Angående fly, du må ringe flyselskapet og kjøpe billett til deg selv og katten. Hvis det er allergikere om bord, så må kanskje pusen i bagasjerommet. Du må i tillegg ha et bur som får plass under setet.

Fly med katt er ikke så kult... Katten blir redd, mjauer og det er lite man får gjort med det :( Men kan jo hende at katten din er tøff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist flere ganger med katt, de første gangene fikk jeg foreskrevet valium i pilleform, et par ganger senere var jeg innom en dyreklinikk på vei til flyplassen og fikk sprøyte til pusen. Katten var ihvertfall veldig rolig, men jeg har hørt i ettertid at det kan være lite lurt å dope pus, fordi det er en viss sjanse for at de overdoser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

dU MÅ GI SELSKAPET BESKJED I GOD TID.dette pga at om det er allergikere som har bestilt osv...Når selskapet har gitt deg beskjed i ettertid at det er ok, så kan ikke en person som kjøper billett etter deg si de er allergisk. du blir iallefall ikke kastet av med pus.

Du kan bli stoppet ved avgang om du ikke bestiller til pus. Du må iallefall ikke bare ta med pusen ombord.

Mulig jeg tar feil nå,men flyselskapene har sine egne bur som du må kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller billett, så opplyser du samtidig om at du har en katt som du vil ta med om bord. Jeg antar at det er innenlands du skal fly? Da skal det ikke være noe problem. Flyselskapene selger ikke bur som du må kjøpe. Derimot har de bestemte mål som du må ta hensyn til - dette er fordi transportburet skal passe inn under setet foran deg. Når du bestiller billetten, kan du spørre om disse målene, så vet du på forhånd. Er kassen større, kan det hende du blir nødt til å sette den i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...