AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 I helga hadde min datter en gutt i nabolaget på besøk. De lekte på rommet, hadde fin tid sammen. Plutselig står pappaen til gutten i gangen vår og roper at en annen nabogutt spør etter sønnen hans og vil leke. Faren ropte følgende: vil du leke med Thea eller Roger? Gutten syns tydeligvis det hørtes mer spennende ut å leke med Roger, og dro. Jeg ville aldri gjort lignende som det denne faren gjorde, hva tenker dere? Min datter ble veldig lei seg. Anonymkode: 13823...de0 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Høres ikke ut som den faren har peiling på pedagogikk for å si det sånn, eller sosiale koder for den saks skyld. Synes det var dårlig gjort av han. Anonymkode: da07a...bcc 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Jeg ville sagt til faren at nå leker Thea og Petter fint, og kan ikke Thea bli med å leke med Roger hvis de vil det? Det virker helt blåst å gjøre det på denne måten, så jeg går ut fra at det hadde en bakgrunn, at Petter før hadde spurt etter Roger, eller Roger ville leke med Petter og Petter hadde sagt nei mange ganger og faren syns det var på tide at han ble prioritert eller noe, at de hadde en løselig avtale om dette som Petter hadde glemt og Roger sto der og var lei seg. Noe slikt. Anonymkode: 0e23e...1fd
Hactar Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Oi, den var stygg. Her er det lov å gripe inn og si at alle tre kan leke sammen, og det ikke er fint å gå fra en venn bare fordi noe potensielt morsommere dukker opp. Altså, hallo. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Den faren har ikke lært normal høflighet eller minimum av sosiale koder og folkeskikk. Idiotisk. Anonymkode: b2189...d0a
exictence Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Det kan godt være jeg hadde blitt så paff at jeg ikke hadde rukket å si noe til faren der og da. Men jeg ville bedt faren komme bort og sagt at de leker fint med............. Men Roger kan og komme, eller de begge kan gå ut til Roger, og spurt barna om de ville leke med Roger inne eller ute. At han også måtte få være med. Alle må få være med.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 Alvorlig talt, at et voksent menneske kan finne på noe sånt, da! Fint å inkludere Roger, for all del, men kunne han ikke spurt om Thea og gutten ville leke med Roger da? 🤦🏼♀️ Tror jeg hadde tatt en prat med faren jeg, å sagt at din datter ble veldig lei seg, og følte seg ekskludert, og at du håper det bare var en forglemmelse/glipp, og at det ikke gjentar seg. Anonymkode: d5a34...6fd
Gjest TimoS Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: I helga hadde min datter en gutt i nabolaget på besøk. De lekte på rommet, hadde fin tid sammen. Plutselig står pappaen til gutten i gangen vår og roper at en annen nabogutt spør etter sønnen hans og vil leke. Faren ropte følgende: vil du leke med Thea eller Roger? Gutten syns tydeligvis det hørtes mer spennende ut å leke med Roger, og dro. Jeg ville aldri gjort lignende som det denne faren gjorde, hva tenker dere? Min datter ble veldig lei seg. Anonymkode: 13823...de0 Dersom han plutselig står i gangen og roper noe sånt inn, så virker han ikke helt god. Jeg ville bare notert meg det og sagt til datteren min at noen ganger tenker ikke folk seg om og at han burde ha ordnet opp i dette på en annen måte. Hadde ringt bort naboen og sagt at datteren min ble lei seg da sønnen hans dro for å leke med den andre gutten, og spurt om de ikke heller kan leke alle tre.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 Oida, nei, sånt gjør man ikke. Om sønnen min er hos et nabobarn og et annet barn spør etter ham, så forteller jeg hvor han er. Som oftest går barnet da videre dit, også leker alle tre sammen. Jeg håper jeg hadde spurt faren om ikke alle tre kunne leke sammen. Men det er dessverre sannsynlig at jeg hadde blitt så satt ut at jeg ikke hadde kommet på det før etterpå. Anonymkode: 88afd...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå