AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Har søkt en jobb der det er krav om høyskole. Jeg har ca 100 studiepoeng, men ingen bachelor. Er dette innenfor krav om høyskole eller må man ha tre år? Anonymkode: 03cef...55f
_popcorn_ Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Det kommer helt an på hvilken jobb det er snakk om. De fleste som skriver høyskole som ønskede kvalifikasjoner eller krav ønsker at det skal være en fullført grad. Noen arbeidsgivere godtar også lavere utdanning dersom man har relevant erfaring. Men uansett om dem godtar lavere utdanning eller manglende studiepoeng, så stiller man svakere enn de som har fullført utdanning.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Det er snakk om en jobb innen rus. Det står det er krav om høyskole, og det er kommunen. Så jeg lurte på om de da har lov og mulighet til å ansette noen som ikke har tre år skole, men ett år . Anonymkode: 03cef...55f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om en jobb innen rus. Det står det er krav om høyskole, og det er kommunen. Så jeg lurte på om de da har lov og mulighet til å ansette noen som ikke har tre år skole, men ett år . Anonymkode: 03cef...55f Ja de kan få disp til ansettelse. Blir da som regel ikke fast ansettelse, men engasement fra år til år evt. Anbefaler deg å søke! Man vet aldri hvem som søker, og kanskje har nettopp du den mest relevante bakgrunnen, tross manglende år på høyskole. Lykke til! 😊 Anonymkode: 02f95...242 2
_popcorn_ Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er snakk om en jobb innen rus. Det står det er krav om høyskole, og det er kommunen. Så jeg lurte på om de da har lov og mulighet til å ansette noen som ikke har tre år skole, men ett år . Anonymkode: 03cef...55f Da kommer det an på stillingen. Søkes det etter vernepleier, sykepleier eller slikt, så ansetter dem sjeldent noen uten utdanning. Noen stillinger har fullført utdanning som absolutt krav, andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Det er en stilling som veileder/sosialkurator. Jeg tok kontakt med kontaktpersonen for stillingen og hun skrev: Det er krav til høyskole, ergo er det en forutsetning for å få stillingen . jeg tror jeg sender inn en søknad og håper på det beste😊 Anonymkode: 03cef...55f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 Som regel i slike stillinger vil de ha noen med treåring relevant høyskoleutdannning, osm sosionom, vernepleie eller sykepleie. Litt trist om mennesker som sliter med rus skal måtte "ta til takke" med noen uten riktig utdanning, man får jo faktisk en kompetanse som er nødvendig underveis i en bachelor. Håper ikke du får den ts, håper de satser på noen med kompetanse som kan faget. Anonymkode: 2d2de...e9a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som regel i slike stillinger vil de ha noen med treåring relevant høyskoleutdannning, osm sosionom, vernepleie eller sykepleie. Litt trist om mennesker som sliter med rus skal måtte "ta til takke" med noen uten riktig utdanning, man får jo faktisk en kompetanse som er nødvendig underveis i en bachelor. Håper ikke du får den ts, håper de satser på noen med kompetanse som kan faget. Anonymkode: 2d2de...e9a I slike jobber er ofte personlighet mye viktigere enn kompetanse. Anonymkode: c370a...545
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Som regel i slike stillinger vil de ha noen med treåring relevant høyskoleutdannning, osm sosionom, vernepleie eller sykepleie. Litt trist om mennesker som sliter med rus skal måtte "ta til takke" med noen uten riktig utdanning, man får jo faktisk en kompetanse som er nødvendig underveis i en bachelor. Håper ikke du får den ts, håper de satser på noen med kompetanse som kan faget. Anonymkode: 2d2de...e9a Jobboppgavene tilsvarer en miljøarbeider-stilling, og dette har jeg jobbet som i 7 år. Men då hyggelig at du håper på det da, du virker veldig hyggelig 😅 Anonymkode: 03cef...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå