AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Jeg har ikke barn enda, men jeg tenker at jeg skal få det i nær fremtid. Jeg lurer på om jeg skal forsøke meg på "eliminasjon kommunikasjon" (EK). Jeg ante ikke at dette var mulig en gang helt til jeg var i begynnelsen av tyveårene. Jeg bodde med en studiekamerat fra Kina som hadde fått en lillesøster tidligere det året, og stemoren hans holdt babyen over en potte isteden for å bruke bleier. Det høres egentlig ganske bra ut. Isteden for å bruke masse penger på bleier, noe som også fører til sykt mye avfall, så kan man lære seg barnet sine signaler om når det trenger å gå på do. Mayim Bialik gjorde det med sine gutter også, og de var bleiefrie og pottetrente fra de var rundt 15 måneder. Noen her som har erfaring med det? Anonymkode: bc570...a9e 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Tror det er ganske mange som gjør dette til en viss grad. Type holde baby over vasken eller do etter amming, eller når babyen gir signaler om at den går på do. Det funker bra hvis man er mye hjemme, men det er litt vanskelig hvis man må tilbake på jobb etter endt permisjon. Du får ikke barnehageansatte til å løpe etter barnet ditt for å lete etter tegn om barnet er trengt. Anonymkode: e50ae...572 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror det er ganske mange som gjør dette til en viss grad. Type holde baby over vasken eller do etter amming, eller når babyen gir signaler om at den går på do. Det funker bra hvis man er mye hjemme, men det er litt vanskelig hvis man må tilbake på jobb etter endt permisjon. Du får ikke barnehageansatte til å løpe etter barnet ditt for å lete etter tegn om barnet er trengt. Anonymkode: e50ae...572 Det er sant. Mange amerikanske mødre er ikke i jobb da de ikke har noe ordentlig permisjonordning, så da har de tid til sånt. Jeg tror kompisen min sin stemor også var hjemme med barnet sitt gange lenge. Anonymkode: bc570...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Vi praktiserte Semi EC (kombinert med tøybleier) fra hun var 8 mnd (det var da jeg oppdaget konseptet). Tok henne på do (ikke potte, satt bare bak henne på do) til faste tider, som etter mat og soving. Hun begynte å si fra selv før hun var 1 år (dododo) og bæsjet knapt i bleie etter ettårsdagen. Sluttet med bleie natt og dag 18 mnd gammel. Er jo et moderne, vestlig fenomen å ignorere babyens uttrykk for behov for eliminering, som de faktisk uttrykker fra fødsel. Så lærer vi de opp til å bæsje på seg istedet.. (selvsagt fordi vi ikke vet bedre.) Jeg har mange venninner som praktiserer bleiefritt fra fødsel, gjerne kombinert med tøybleier når de er plasser det blir vanskelig (som ute om vinteren). Anonymkode: 36859...d56 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi praktiserte Semi EC (kombinert med tøybleier) fra hun var 8 mnd (det var da jeg oppdaget konseptet). Tok henne på do (ikke potte, satt bare bak henne på do) til faste tider, som etter mat og soving. Hun begynte å si fra selv før hun var 1 år (dododo) og bæsjet knapt i bleie etter ettårsdagen. Sluttet med bleie natt og dag 18 mnd gammel. Er jo et moderne, vestlig fenomen å ignorere babyens uttrykk for behov for eliminering, som de faktisk uttrykker fra fødsel. Så lærer vi de opp til å bæsje på seg istedet.. (selvsagt fordi vi ikke vet bedre.) Jeg har mange venninner som praktiserer bleiefritt fra fødsel, gjerne kombinert med tøybleier når de er plasser det blir vanskelig (som ute om vinteren). Anonymkode: 36859...d56 Det høres bra ut. Jeg tror jeg vil prøve fra fødsel av, men jeg lurer litt på hva man skal gjøre når barnet begynner i barnehagen. 😕 Anonymkode: bc570...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres bra ut. Jeg tror jeg vil prøve fra fødsel av, men jeg lurer litt på hva man skal gjøre når barnet begynner i barnehagen. 😕 Anonymkode: bc570...a9e Jeg tok et år ekstra ulønnet permisjon, så hun var tørr lenge før hun begynte. Så det vet jeg ikke så mye om desverre. De fleste jeg kjenner har ungene hjemme lenger enn et år. Anonymkode: 36859...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå