Gjest Desperat Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 Meg og min samboer har over lang tid hatt problemer med forholdet.. Jeg har satt meg som mål å få orden i problemene.. Men i den siste tiden har forholdet mellom oss blitt enda verre, uten at jeg kan sette fingeren på hva årsaken er... Vi trives godt i hverandres selskap, men har ikke ett "forhold". Har fått mistanker om at min "bedre halvdel" kansje har føleser for en annen, og kansje planlegger å ta dette ett skritt videre. Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette.. Ønsker litt råd?? Har tenkt på å konfrontere min sambo med dette, men er redd at hvis det ikke stemmer så vil det skape enda mer problemer for oss.. Jeg vil så gjerne redde forholdet og få ting på skinner igjen... Mvh Desperat
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 Ikke så lett å gi råd, men synes det står respekt av at du ønsker å redde forholdet. Hører ikke så mye av det her inne. Jeg tror at man ofte finner det man leter etter. Har du mistanker om at han er utro, vil du sannsynligvis kunne tolke "alt" han gjør og sier som bevis for at han er utro. Alle våre tolkninger av det vi ser og hører skjer jo i en kontekst og hvis den konteksten er preget av usikkerhet, sjalusi og mistanker, ja.... så blir dessverre tolkningene farget av dette. Så mitt råd blir bare at du må prøve å prate med han - som du sikkert har prøvd allerede.... Vet jo ikke hvordan dere kommuniserer, men du må på en eller annen måte få lokket hans følelser ut av han. Hva vil han med forholdet? Hvordan mener han dere skal gå frem? Hva er hans forslag til å komme på skinner igjen? Du skriver at du har satt deg som mål å få orden i problemene, har han det samme målet? Vil han også redde forholdet? Tror nok redningsaksjonen fungerer bedre om du fokuserer på det som skal reddes og ikke potensielle forhold som kan ødelegge det enda mer.
Gjest gjesta Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 Selv om det kan være vanskelig, så er det viktigste å fortelle ham hva du føler, snakk sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 Jeg hadde sagt: Jeg vil ikke ha en som ikke vil ha meg. Så om du har planer om å involvere deg med en tredjeperson så er det fint om du er ærlig slik at vi kan avslutte dette på en grei måte. Men det jeg aller helst vil er at vi begge jobber hardt for å redde forholdet vårt. Noe i den dur. Ikke alltid så dumt å høre på magefølelsen. Men det smarteste er nok å prate med han. Du er jo damen hans, så da må du få lov å spørre han om slike ting, og å forvente et svar.
Tekumseeh Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Snakk, og finn ut om det ligger noe i dette. Virker på meg som om du har spekulert ut dette selv, og da kan du såre han mye med å buse ut med det. Hvis du på en annen side har 'bevis' kan du konfrontere han med det. Jeg føler det også slik hvis vi har tøffe perioder, og dikter opp det mest utrolige. Har vært utsatt for utroskap tidligere, og det har satt spor (som jeg jobber MYE med å få bort). Jeg tar feil hver gang. Og jeg har aldri sagt noe. Hadde jeg imidlertid spurt, ville hun følt det som jeg ikke stolte på henne, og det kunne blitt problemer av det.
Nellah Skrevet 21. mars 2005 #6 Skrevet 21. mars 2005 Prøv å starte med å spørre ham om hvordan han har det i forholdet. Så kan du fortelle ham at du bekymrer deg for saker og ting, at du er redd for å miste ham kanskje? For å få ting på rett kjøl, må man være ærlig i forhold til følelsene sine.
nat26 Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 Prøv å starte med å spørre ham om hvordan han har det i forholdet. Så kan du fortelle ham at du bekymrer deg for saker og ting, at du er redd for å miste ham kanskje? For å få ting på rett kjøl, må man være ærlig i forhold til følelsene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå