AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Jeg har en relativt ny jobb som jeg trives sånn nogenlunde i. Har jobbet ut prøvetiden og fått tilbud om fast, takket ja og signert. Den nye jobben har også tilrettelagt en del for meg og brukt mye penger og ressurser på meg. Nå, bare to uker etter kontraktsignering har jeg fått tilbud om en annen jobb. Det er min tidligere arbeidsgiver som har startet i ett nytt selskap og som vil ha meg med på laget. Lønnen er 50k høyere i året og jeg trives veldig godt med min tidligere arbeidsgiver som leder og er sikker på at jeg vil trives mye bedre her. Så hva gjør jeg? Jeg vil takke ja til tilbudet, men føler meg jo som en idiot nå som muligens velger å si opp den nye jobben etter alt de har gjort for meg. Jeg vet at det vil være ubehagelig. I tillegg har jeg signert ny kontrakt og har 3 måneder oppsigelse, fremfor 2 uker.. Anonymkode: 154bf...819
BenedikteHA89 Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Da får du si opp og jobbe 3mnd. Si du har fått ett tilbud du ikke kan si nei til. Eva vil de kanskje komme med ett tilbud men da er det opp til deg hva du vil. Din gamle kollega får vente. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Av og til må man utstå ubehag for å oppnå noe bedre enn det man har. Snakk med nåværende leder, fortell om tilbudet og at du ønsker å takke ja. Fortell samtidig at du er svært takknemlig for den tilretteleggingen du har fått. (Sjekk med ny leder om du får samme tilrettelegging der, viss den er viktig for deg.) Anonymkode: 00fd7...f7c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Fra hvilken dato er du fast ansatt da? Anonymkode: 1b314...40a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en relativt ny jobb som jeg trives sånn nogenlunde i. Har jobbet ut prøvetiden og fått tilbud om fast, takket ja og signert. Den nye jobben har også tilrettelagt en del for meg og brukt mye penger og ressurser på meg. Nå, bare to uker etter kontraktsignering har jeg fått tilbud om en annen jobb. Det er min tidligere arbeidsgiver som har startet i ett nytt selskap og som vil ha meg med på laget. Lønnen er 50k høyere i året og jeg trives veldig godt med min tidligere arbeidsgiver som leder og er sikker på at jeg vil trives mye bedre her. Så hva gjør jeg? Jeg vil takke ja til tilbudet, men føler meg jo som en idiot nå som muligens velger å si opp den nye jobben etter alt de har gjort for meg. Jeg vet at det vil være ubehagelig. I tillegg har jeg signert ny kontrakt og har 3 måneder oppsigelse, fremfor 2 uker.. Anonymkode: 154bf...819 Nyoppstartet bedrift? Den sist ansatte er den første til å gå dersom den nye bedriften ikke går som forventet har du tatt dem den risikoen? Penger er ikke alt. Anonymkode: 21fcb...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå