Gå til innhold

Jeg tar med drops, kakao og te fra jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.9.2018 den 2.08, AnonymBruker skrev:

Før var jeg en person som sløste altfor mye penger. Nå derimot tar jeg med drops, kakao og te hjem fra jobben (2 pakker her og der), fordi jeg lever på et kanskje litt vel stramt budsjett..

Har tyve pakker kakao/te hjemme, samt tre pakker av «reklamedrops» :) 

Er dette innafor, eller er eg blitt en gnien jævel?:laugh:

PS: ingen vet selvfølgelig dette

Anonymkode: e3bc8...ea4

Det er ikke så farlig, men det er flaut. Virkelig flaut. De må jo tro du ikke har penger, i det hele tatt. Og jo, jeg regner med de aller fleste vet om dette allerede, og de snakker sikkert mye om det også, det er bare ingen som har tatt det opp med deg enda. Før eller siden finner arbeidsgiveren din det ut og da kan du få sparken. 

Anonymkode: e29e2...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så farlig, men det er flaut. Virkelig flaut. De må jo tro du ikke har penger, i det hele tatt. Og jo, jeg regner med de aller fleste vet om dette allerede, og de snakker sikkert mye om det også, det er bare ingen som har tatt det opp med deg enda. Før eller siden finner arbeidsgiveren din det ut og da kan du få sparken. 

Må legge til: Jeg jobberi hjemmesykepleien. Det er ofte  vi som jobber her skifter på å ta med ting som sjokoalde og drops til kontoret. Det er ikke alltid arbeidsgiveren som kommer med ting, men det kan også være ting som kolleganene dine har tatt med seg, som de har kjøpt av sine egne penger og som du stjeler. 

Du blir nok mye snakket om, for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, men det har altid vært gratis kaffe på jobben. Skulle jeg tatt med min "andel" hjem slik at mannen kunne drukket den for meg? 

Anonymkode: 4b368...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass er det døgndrift, men det er kun servering i kantina tre timer av gangen, tre ganger i løpet av dagen, det er frokost, lunsj og middag. Resten av tiden er det brød, knekkebrød og frukt tilgjengelig. I et kjøleskap står det diverse pålegg, juice, melk og yoghurt og det er kaffeautomater med flere typer drikke. Pålegget er i porsjonspakker (små tuber med sjokoladepålegg, småbokser med makrell i tomat og leverpostei, pakker med 2 skiver gulost etc.) og jeg har et par kollegaer som forsyner seg av dette og tar med hjem. Flere har sagt til dem at det er tyveri og at de risikerer jobben, men de nekter å høre. "Det er jo der for oss og vi betaler jo for kantina," er standardsvaret.

Anonymkode: 6d5b8...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, September 26, 2018 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke kaffe, men det har altid vært gratis kaffe på jobben. Skulle jeg tatt med min "andel" hjem slik at mannen kunne drukket den for meg? 

Anonymkode: 4b368...377

Ja, hvorfor ikke?  

Anonymkode: 7a096...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...