Gå til innhold

Er det noen som har blitt foreldre etter mannen har reopperert en Sterilisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått barn eller blitt gravide etter at mannen har reoppert sterilisering? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hørt om menn som har reversert steriliseringen, men vet om to ulike par som har fått barn selv om han hadde latt seg steriliseres. De fikk barn vhja ivf.

Da henter legene ut sperm fra pungen. Dette fordi det har mer sjanse for å lykkes enn reversering av hele steriliseringen. Det bør i så fall gjøres tidlig, jo flere år som er gått jo vanskeligere å åpne «tubene» igjen. Men sæden produseres fortsatt og kan altså hentes ut medisinsk.

Anonymkode: 69a50...58b

Skrevet
18 minutter siden, Alex82 skrev:

Er det noen her som har fått barn eller blitt gravide etter at mannen har reoppert sterilisering? 

Når strengen er klippet så er den klippet. Du kan ikke så endene sammen og håpe på at de fungerer. Eller hvordan mener du de skulle finne på å reoperere? 

Anonymkode: 53d17...9b6

Skrevet

Jeg sterilisert meg for ca 7 år siden, så har jeg reopperert i år. Men akkurat begynt prøvingen. Og skal di sprøyte ut fra pungen og innse indre så er vel det mer kostbart. Jeg betalte 30000

Skrevet
På 24.9.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Når strengen er klippet så er den klippet. Du kan ikke så endene sammen og håpe på at de fungerer. Eller hvordan mener du de skulle finne på å reoperere? 

Anonymkode: 53d17...9b6

Jo det er fult mulig å reversere en sterilisering på en mann. Det er ikke alltid vellykket, men sjansene er likevel gode. Dr Phil fra talkshowet på tv 3 har gjort det. Han steriliserte seg etter første barnet, men overhørte kona snakke med en venninne hvor hun sa hun angret på den felles avgjørelsen, og bestemte seg for å reversere det og fikk etter det nr 2.

Vet om flere andre også, men de fleste velger nok å forbli sterile etter en slik operasjon.

https://www.aleris.no/sykehus/urolog/refertilisering-av-menn/

Anonymkode: d3d98...891

Skrevet

En bekjent gjorde dette, med godt resultat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...