AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Sønnen min sin klasse har kun gym annenhver uke. Jeg syns dette er for lite, og høres merkelig ut. Er det ikke noen regler skolen må forholde seg til? Han går i 3 kl. Anonymkode: 0d2a6...3c7
abc123detvardet Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 (endret) Skolen må forholde seg til 478 gymtimer i løpet av 1.-7. trinn. Hvordan de kan fordele disse vet jeg ikke. Men jeg fant: "Den enkelte skole har en viss fleksibilitet i fordelingen innenfor de enkelte fag og årstrinn." Endret 23. september 2018 av abc123detvardet
Kanutte Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 De må forholde seg til et årstimetall. Hvordan skolen legger timene er i utgangspunktet opp til skolen. Tallet for hvor mye gym de skal ha hatt telles opp etter 7. årstrinn for kroppsøving (totalt 478 timer fordelt på 7 år). Når det er sagt har jeg ikke vært borti skoler hvor de ikke legger kroppsøving hver uke i barneskolen. Men om man har turdag annenhver uke vil kroppsøvingstimene den uka brukes til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå