Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når de fleste setter opp senga til babyen (de som ikke har eget barnerom men skal ha inne hos seg) , setter stellebordet på badet. Skal ha kommode til babyklær,når vasket du og gjorde klart klærne? 

Da jeg fikk første var jeg overbevist om at jeg kom til å gå over tiden,og stressa ikke, lille kom 2 uker før tiden... vi kom hjem fra sykehuset til fullt flatpakkekaos , det husker jeg som veldig stressende ... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første, i veeeldig god tid. Vasket klær på sommeren, ungen kom i november 😆Andre gangen 1 mnd før termin ca. Var genrelt mye mer laidback denne gangen. Altså, ta det når dere føler for det? Om du synes det blir stressende, så ha det klart i god tid. Alt ordner seg jo uansett 😊

Anonymkode: a2738...254

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, TeamWP skrev:

Lurer på når de fleste setter opp senga til babyen (de som ikke har eget barnerom men skal ha inne hos seg) , setter stellebordet på badet. Skal ha kommode til babyklær,når vasket du og gjorde klart klærne? 

Da jeg fikk første var jeg overbevist om at jeg kom til å gå over tiden,og stressa ikke, lille kom 2 uker før tiden... vi kom hjem fra sykehuset til fullt flatpakkekaos , det husker jeg som veldig stressende ... 

Har du tingene i hus, så pakker du dem opp og lar nylukten fordunste i god tid før termin. 

Vi hadde ingenting i hus da babyene kom, det gikk fint likevel.

Anonymkode: f3f08...d92

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med første, i veeeldig god tid. Vasket klær på sommeren, ungen kom i november 😆Andre gangen 1 mnd før termin ca. Var genrelt mye mer laidback denne gangen. Altså, ta det når dere føler for det? Om du synes det blir stressende, så ha det klart i god tid. Alt ordner seg jo uansett 😊

Anonymkode: a2738...254

Jeg lurer på om jeg stresser nå for å unngå å stresse senere😂termin i januar🙈

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tingene i hus, så pakker du dem opp og lar nylukten fordunste i god tid før termin. 

Vi hadde ingenting i hus da babyene kom, det gikk fint likevel.

Anonymkode: f3f08...d92

Ja,det gikk jo fint her og,for all del 😊 bare så greit med alt som er unnagjort,samtidig som jeg ikke vil sette opp FOR tidlig heller...venter da utålmodig nok som det er😁

Skrevet

Jeg pakket ut alt jeg hadde kjøpt og vasket alt de første dagene av permisjonen. Har nå fått lagt klær og sånt i en kommode og ryddet stelleting inn på badet. Vi skal bare ha en enkel stellematte på vaskemaskinen, så den ligger i boden, samme med vugga vi skal ha på vårt soverom. Har fått montert isofix-base i bilen og lagt understellet til vogna i bagasjerommet på bilen. 

Vi setter ikke frem vugge og alt sånn før vi kommer hjem fra sykehuset, men greit å ha ting klart til å finne frem og brukes. Er 9 dager til termin. 

Anonymkode: c4251...dd7

• Liker 1
Skrevet

Er i uke 35+3, satt opp senga for ca 2 uker siden, og stellebordet for 1 uke siden, godt var det for vi fant ut at vi ikke hadde plass til stellebordet der vi skulle ha det så måtte ordne sånn at vi kunne ha matte på vaskemaskin og ting i servanten, har vasket klær ettersom de kom i hus, nå er alt vasket og lagt i kommode :) så alt er egentlig klart, mangler bare baby. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pakket ut alt jeg hadde kjøpt og vasket alt de første dagene av permisjonen. Har nå fått lagt klær og sånt i en kommode og ryddet stelleting inn på badet. Vi skal bare ha en enkel stellematte på vaskemaskinen, så den ligger i boden, samme med vugga vi skal ha på vårt soverom. Har fått montert isofix-base i bilen og lagt understellet til vogna i bagasjerommet på bilen. 

Vi setter ikke frem vugge og alt sånn før vi kommer hjem fra sykehuset, men greit å ha ting klart til å finne frem og brukes. Er 9 dager til termin. 

Anonymkode: c4251...dd7

Kan skje når som helst da,takk for svar og masse lykke til😊

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Er i uke 35+3, satt opp senga for ca 2 uker siden, og stellebordet for 1 uke siden, godt var det for vi fant ut at vi ikke hadde plass til stellebordet der vi skulle ha det så måtte ordne sånn at vi kunne ha matte på vaskemaskin og ting i servanten, har vasket klær ettersom de kom i hus, nå er alt vasket og lagt i kommode :) så alt er egentlig klart, mangler bare baby. 

Åh,greit å finne ut av sånt i god tid da👌

Skrevet

Ja, veldig greit, da er det ikke så stress med å finne en løsning :P

• Liker 1
Skrevet

Med første var barnerommet klart 5-6mnd før termin. Med nr to skrudde vi sammen babysenger og redde opp den mens jeg hadde rier, ca et døgn før baby kom. Rommet ble klart 5 mnd etter fødsel. Var ikke stresset noen av gangene 😊

• Liker 1
Skrevet

Samsover lenge så trenger ikke barneseng før seinere og bruker ikke stellebord, så vasker bare klærne etterhvert som jeg får/kjøper dem.

Anonymkode: 25514...01e

• Liker 1
Skrevet

Jeg pakket opp og luftet det meste når jeg var rundt uke 27-33 med alle og vasket og strøk tøy i samme slengen. Tenkte det var greit å gjøre mens jeg orket.

Jeg ble tatt på senga av at første kom før termin og fikk ikke redd opp seng og vugge, det ordna bestemødrene. Koselig men jeg ville. Gjøre det for nr to så der ble senga redd opp en måned før den lille kom og stod med et laken over for å ikke støve ned 😛

Finnes ingen fasiter. Og alt kan ordnes etterpå. Selv stellebord, en nyfødt kan lett stelles på mykt håndkle på gulvet. Mens noen andre skrur sammen den flatpakka skiten :)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Zoey skrev:

Jeg pakket opp og luftet det meste når jeg var rundt uke 27-33 med alle og vasket og strøk tøy i samme slengen. Tenkte det var greit å gjøre mens jeg orket.

Jeg ble tatt på senga av at første kom før termin og fikk ikke redd opp seng og vugge, det ordna bestemødrene. Koselig men jeg ville. Gjøre det for nr to så der ble senga redd opp en måned før den lille kom og stod med et laken over for å ikke støve ned 😛

Finnes ingen fasiter. Og alt kan ordnes etterpå. Selv stellebord, en nyfødt kan lett stelles på mykt håndkle på gulvet. Mens noen andre skrur sammen den flatpakka skiten :)

Stryke barneklærne? Hvorfor det?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stryke barneklærne? Hvorfor det?

Nesting Syndrome XL. Jeg elsket å pusle og gjøre alt fint for den lille. Strøk det første tøyet og stryker fortsatt sengetøy og endel av tøyet til ungene. 

Er vel litt en greie fra egen barndom, følelsen av å være nybadet og ta på strøket nattkjole og legge meg i rent, glatt sengetøy. Gav meg god følelse så jeg bringer det videre til mine. 

Ingen reell funksjon med andre ord. :)

• Liker 1
Skrevet

Skrudde sammen sengen i sommer. Stellekommode har jeg ikke plass til så stellematte ligger med plasten rundt seg under senga. Termin i november :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...