Gjest haze Skrevet 23. september 2018 #1 Del Skrevet 23. september 2018 Har et spørsmål i forhold til opptining av kjøtt. Dypfryst vakumpakket biffkjøtt ble i dag tint opp i en bolle med varmt vann før det ble stekt og spist. Jeg ble forferdelig dårlig i magen etter middagen (løs mage, uvel og svette). Kan det ha noe med opptiningen å gjøre til tross for at det var vakumpakket? aner ikke hvor lenge det har ligget i fryseren siden det ikke var min fryser. Har cøliaki, og virker som en gluten-reaksjon men har 100% sikkert ikke fått i meg gluten i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Del Skrevet 23. september 2018 3 minutter siden, haze skrev: Har et spørsmål i forhold til opptining av kjøtt. Dypfryst vakumpakket biffkjøtt ble i dag tint opp i en bolle med varmt vann før det ble stekt og spist. Jeg ble forferdelig dårlig i magen etter middagen (løs mage, uvel og svette). Kan det ha noe med opptiningen å gjøre til tross for at det var vakumpakket? aner ikke hvor lenge det har ligget i fryseren siden det ikke var min fryser. Har cøliaki, og virker som en gluten-reaksjon men har 100% sikkert ikke fått i meg gluten i dag. Man skal aldri tine noe i varmt vann. Man skal bruke iskaldt vann, det vil trekke kulden ut av kjøttet. Ikke tar det lengre tid heller, tvert i mot. Det beste er selvfølgelig å tine i kjøleskap over natten. Anonymkode: e9c86...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Del Skrevet 23. september 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal aldri tine noe i varmt vann. Man skal bruke iskaldt vann, det vil trekke kulden ut av kjøttet. Ikke tar det lengre tid heller, tvert i mot. Det beste er selvfølgelig å tine i kjøleskap over natten. Anonymkode: e9c86...aeb Nei, det beste er å tine maten raskest mulig uten at noen deler av kjøttet får så høy temperatur at bakteriene begynner å kose seg. Tining i kaldt vann er det beste kompromisset mellom tid og sikkerhet. Kjøleskap over natten er en gammel myte som er tilbakevist. Anonymkode: dce31...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Del Skrevet 23. september 2018 1 time siden, haze skrev: Har et spørsmål i forhold til opptining av kjøtt. Dypfryst vakumpakket biffkjøtt ble i dag tint opp i en bolle med varmt vann før det ble stekt og spist. Jeg ble forferdelig dårlig i magen etter middagen (løs mage, uvel og svette). Kan det ha noe med opptiningen å gjøre til tross for at det var vakumpakket? aner ikke hvor lenge det har ligget i fryseren siden det ikke var min fryser. Har cøliaki, og virker som en gluten-reaksjon men har 100% sikkert ikke fått i meg gluten i dag. Nei, det er nok ikke årsaken. Kjøtt blir ikke dårlig av å tines raskt i varmt vann for så å stekes. Dette gjør jeg ofte, og aldrk blitt dårlig av det. Oksekjøtt kan ligge i 2-3 år i fryser uten å bli dårlig. Anonymkode: a0f1f...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest haze Skrevet 28. september 2018 #5 Del Skrevet 28. september 2018 På 23.9.2018 den 22.33, AnonymBruker skrev: Nei, det er nok ikke årsaken. Kjøtt blir ikke dårlig av å tines raskt i varmt vann for så å stekes. Dette gjør jeg ofte, og aldrk blitt dårlig av det. Oksekjøtt kan ligge i 2-3 år i fryser uten å bli dårlig. Anonymkode: a0f1f...bdb okei, da har jeg nok blitt sporsmittet av gluten. gikk heldigvis over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå