Gå til innhold

Det er IKKE lurt å kjøpe billig godteri fra Sverige og Tyskland

Anbefalte innlegg

For noen år siden begynte jeg med å kjøpe godteri (gjerne smågodt) hvor hver ting er pakket inn (ja kanskje litt miljøsvin der..), men etter dette har jeg merket at jeg spiser mindre når jeg ser hvor mye jeg faktisk har spist.  

Anonymkode: 8f1a6...0b8

• Liker 3

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godteriforbruket er så lavt at jeg kjøper det jeg har lyst på i butikkene her. Er jeg i Sverige så kjøper jeg såklart litt der også. Skal jeg kose meg går det gjerne i sjokolade, å en Troika til 16,- tåler lommeboka. Innimellom kjøper jeg Bergene melk 180 gr til 34 kroner, helt innafor. Brus ol drikker jeg ikke. 

Anonymkode: 0fc1d...590

Da må det være en god stund siden du sist kjøpte deg melkesjokolade 😊

Anonymkode: 476a0...4e3

• Liker 5

Jeg er fra Tyskland og jeg kjøper godteri ikke fordi det er billig men fordi jeg savner det. Milka sjokolade i ørten forskjellige smaker, nimm2 drops, Mamba, Mars, Milky Way, FunnyFrisch, Choco Crossies, Raffaello, Eszet, Dickmann's... Ta deg en tur til Real neste gang du er i Tyskland så får du vite hva utvalg betyr!

Anonymkode: 611f1...5d7

• Liker 4

Milka, Lindt, Valrhona, Ritter Sport, Toblerone, Feodora, Gubor, Hachez, Callebaut, Stollwerck, Sarotti - og det er bare de sjokoladeprodusenter jeg husker. Det finns mer enn Freia og Nidar altså, ikke minst bedre.

#sjokoholiker

Anonymkode: 611f1...5d7

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godteri og brus kjøpt inn i Norge er jo selvfølgelig svindyrt, sammenlignet med mange andre land. Dersom veldig mange i Norge kjøper ting og tang fra utlandet, så betyr dette at norske selgere får litt mindre inntekter. Kanskje disse norske selgerne etterhvert skjønner at de burde jenke seg litt, for å hindre at alt for mange nordmenn velger å kjøpe fra andre land... 

Anonymkode: d8d04...e20

Du har kanskje ikke fått med deg at grunnen til at det er dyrere i Norge er sukkeravgiften? Det er altså staten som sørger for høye priser, ikke 'disse norske selgerne'.

Anonymkode: f32d7...84b

• Liker 9

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være en god stund siden du sist kjøpte deg melkesjokolade 😊

Anonymkode: 476a0...4e3

Det stemmer at Nidar melk koster 34 kr.

Anonymkode: 3f55f...f2c

På 23.9.2018 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Utenlandsk godteri er jo ikke godt.

Anonymkode: e79fa...93d

På svinesund får du godteri fra Norge også. Nidar  blant annet, er sterkt representert i smågodthyllene.

Anonymkode: 9f5b7...6d7

Jeg kjøper ikke lenger smågodt på selvbetjening. Dette har blitt en smittekilde, blant annet for barnemark, fordi noen unger ikke kan holde seg fra å forsyne seg med uvaskede hender.

Da er det tryggere å kjøpe hele esker fra utlandet.

Endret av Horten Market
  • Liker 1

Annonse

Her foretrekker jeg norsk godteri. Har handlet litt på Godteland da den butikken ennå var her, og smågodtet var ikke godt. Her kan jeg handle mye godteri for prisen på flybilletter og eventuelt hotell i Sverige.

Det er ikke alle som bor rett ved grensen i Norge. Men har handlet godteri i Sverige for noen år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...