Gå til innhold

Det er IKKE lurt å kjøpe billig godteri fra Sverige og Tyskland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lar meg ikke friste til å kjøpe godteri lengre. En sjelden gang har jeg et glass nøttepålegg/ sjokoladepålegg (First Price, ca kr 10,- fra KIWI) i huset og tar litt av dette på et knekkebrød om jeg er søtlysten

Anonymkode: 4a59b...c59

• Liker 5
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utenlandsk godteri er jo ikke godt.

Anonymkode: e79fa...93d

Lindt? Toblerone? Niederegger-marsipan? Anthon Berg? M&Ms? Toffifee? Ferrero Rocher? Bare sånn for å nevne de første jeg kommer på. 

For ikke å glemme, da, at mye av godteriet vi finner i svenske butikker (i alle fall ved grensa) er akkurat det samme vi får her hjemme, bare billigere. 

Anonymkode: 7f976...24c

• Liker 21
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lindt? Toblerone? Niederegger-marsipan? Anthon Berg? M&Ms? Toffifee? Ferrero Rocher? Bare sånn for å nevne de første jeg kommer på. 

For ikke å glemme, da, at mye av godteriet vi finner i svenske butikker (i alle fall ved grensa) er akkurat det samme vi får her hjemme, bare billigere. 

Jeg liker ingen av de du nevner og gidder uansett ikke kaste bort pengene mine på tomme kalorier når det finnes så mye skikkelig mat som er veldig mye bedre.

• Liker 1

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ingen av de du nevner og gidder uansett ikke kaste bort pengene mine på tomme kalorier når det finnes så mye skikkelig mat som er veldig mye bedre.

Hva slags godteri liker du da? Om du først skulle være så spinnvill at du kjøper tomme kalorier, altså. :) (Hva gjør du forresten i denne tråden om du aldri "kaster bort penger på tomme kalorier"?)

Og det finnes ingen "skikkelig mat" som kan erstatte en bit Niederegger-marsipan. Nope. Ikke snakk om. :) 

• Liker 23
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags godteri liker du da? Om du først skulle være så spinnvill at du kjøper tomme kalorier, altså. :) (Hva gjør du forresten i denne tråden om du aldri "kaster bort penger på tomme kalorier"?)

Og det finnes ingen "skikkelig mat" som kan erstatte en bit Niederegger-marsipan. Nope. Ikke snakk om. :) 

Jeg er så enig :arwen:Hilsen Ronja med godtesnop i veska

Anonymkode: 4a59b...c59

• Liker 6

Hamstrer aldri godteri. Vi kjøper kanskje en pose M eller popcorn til helga så det å ha drøssevis liggende er bortkastet. Man bør heller ikke kjøpe hauger hvis man ikke klarer å begrense seg. 

Anonymkode: a250a...ef8

• Liker 1

Vi bor i Halden og er stadig på Nordby og handler og det er skremmende, men vi kan fint se forskjell på om handlekurvene tilhører «Oslofolk» eller oss «lokale». Og jeg tviler på at det de handler er mtp lang sikt. Det går nok ned på høykant. Det er store poser med løsgodis, Pringles og popcorn og kanskje 8-10 brett med brus. Jeg tror nok at jo mer man kjøper, jo mer spiser man. 

Anonymkode: c2c6a...dcc

• Liker 5

Vi var nettopp i Sverige og handlet brus og godteri. Vi tar den turen en par-tre ganger i året. Hvis vi skal holde stor barnebursdag hjemme er det mye å spare på en svensketur (godteposer, noen brett med brus, mat, snacks).

Før halloween tar vi også ofte en tur. Sukkeravgiften gjør at det blir ALTfor dyrt å handle inn hauger med snop til å dele ut. Vi kjøper innpakket godteri i poser eller løs vekt i Sverige i stedet. Har ikke lyst til å være gnien med barna som kommer på døra pga stive godteripriser.

Vi er flinke til å ikke hive i oss alt på en gang, da. Når vi kjøper en par-tre brett med brus, har vi det i noen måneder. For meg som er oppvokst med bare snop på lørdager og så godt som aldri brus, er det en luksus å vite at vi har et tilgjengelig lager med dette i kjelleren. :)

Anonymkode: 0d28a...ccb

• Liker 2
  • 2 uker senere...
På 23.9.2018 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg ELSKER Niederegger marsipan. Men man får vel ikke kjøpt det på nettet? Isåfall ikke rimligere enn i butikk. 

Jeg er ofte i Sverige og det er sjelden jeg ikke kjøper godteri. Stort sett kjøper jeg 3-4 kilo smågodt og flere brett med Cola.

Mat kjøper jeg også, men godteri er viktigst.

Jeg er ikke overvektig engang, men godteri er min religion og jeg er en sterkt troende

Anonymkode: 4add6...4a6

• Liker 6

Annonse

Godteriforbruket er så lavt at jeg kjøper det jeg har lyst på i butikkene her. Er jeg i Sverige så kjøper jeg såklart litt der også. Skal jeg kose meg går det gjerne i sjokolade, å en Troika til 16,- tåler lommeboka. Innimellom kjøper jeg Bergene melk 180 gr til 34 kroner, helt innafor. Brus ol drikker jeg ikke. 

Anonymkode: 0fc1d...590

• Liker 1
3 minutter siden, himmeloghav skrev:

Jeg ELSKER Niederegger marsipan. Men man får vel ikke kjøpt det på nettet? Isåfall ikke rimligere enn i butikk. 

Holder med, men rører ikke vanlig norsk (eller utenlandsk)  smågodt i løsvekt. Blææhh.... 🤮

Anonymkode: 30237...c3f

Godteri og brus kjøpt inn i Norge er jo selvfølgelig svindyrt, sammenlignet med mange andre land. Dersom veldig mange i Norge kjøper ting og tang fra utlandet, så betyr dette at norske selgere får litt mindre inntekter. Kanskje disse norske selgerne etterhvert skjønner at de burde jenke seg litt, for å hindre at alt for mange nordmenn velger å kjøpe fra andre land... 

Anonymkode: d8d04...e20

Annonse

Jeg kjøper det jeg trenger når jeg trenger det og uansett hvordan man vrir og vender på det så blir det billigere slik. 

Jakter man tilbud så ender det med overforbruk. Jeg unngår reklame og kjøper ikke fordi det er «kjekt å ha».

enkelte ting som jeg vet jeg ikke kommer til å øke mitt forbruk på kan jeg kjøpe i mengder(kaffe, te, mel o.l basisvarer)

Anonymkode: 350a6...8e2

• Liker 1
På 23.9.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Takk for at du tok turen innom tråden for å underrette oss om det ❤️

• Liker 12
På 23.9.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Beklager, men dette fikk meg til å tenke på den scenen fra Lasse og Geir når faren tar helt av fordi han får gele til middag. Måtte bare få delt det.

Anonymkode: f30b0...308

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...