Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok opp lån på 30 000 i banken. Jeg er 21 år med lærlingjobb. Bare skumleste igjennom lånepapirene før jeg signerte og ville bare få hele greia i boks, så jeg brydde meg ikke. Fikk et forbrukslån selv om det var billån jeg ville ha, og renta er på 15%. Det er helt overkommelig for meg å betale, men synes jo at det er kjipe penger uansett. Skjønner at det er et høyrisikolån fordi summen er lav, jeg er ung og har lærlingjobb og at det er derfor renta er såpass høy, men tror dere det er mulig å forhandle frem lavere rente om jeg ringer banken, eller er sånne ting skrevet i stein?

Anonymkode: 4bd15...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, TMB skrev:

Hadde ikke spart mange kroner på det der :laugh: Det jeg mener er om det går an å få ned renta ganske dramatisk, sånn at den er på linje(eller litt høyere) enn et vanlig billån? 

Skrevet

Nei, da må du ha sikkerhet. De tar ikke pant i en så gammel bil. Kausjonist et nok eneste mulighet. 

Betal heller inn litt ekstra når du kan!

Anonymkode: 31c00...b68

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da må du ha sikkerhet. De tar ikke pant i en så gammel bil. Kausjonist et nok eneste mulighet. 

Betal heller inn litt ekstra når du kan!

Anonymkode: 31c00...b68

Såpass, hvorfor må de egentlig ha kausjonist? Er det fordi lånet er lavt og risikofylt? Hva om jeg har mer enn det som gjenstår av lånet på sparekonto, er ikke det en form for sikkerhet? Beklager for spørsmål som sikkert er litt teite, men er helt ny i gamet, hehe! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Såpass, hvorfor må de egentlig ha kausjonist? Er det fordi lånet er lavt og risikofylt? Hva om jeg har mer enn det som gjenstår av lånet på sparekonto, er ikke det en form for sikkerhet? Beklager for spørsmål som sikkert er litt teite, men er helt ny i gamet, hehe! 

Da kan du jo betale hele lånet med en gang, og heller putte inn en sum til sparekontoen månedlig i stedet for avdrag på lånet ;)

Anonymkode: 2eb05...d9f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da kan du jo betale hele lånet med en gang, og heller putte inn en sum til sparekontoen månedlig i stedet for avdrag på lånet ;)

Anonymkode: 2eb05...d9f

Hehe, føles litt risky det også om noe oppstår og jeg plutselig trenger en del penger. Er det vanlig at dette er mulig å gjøre i nettbanken, eller må man kontakte banken direkte? Finner ingen alternativer på lånekontoen for å betale inn noe som helst. Er automatisk trekk i måneden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...