AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg har en slags «ubegrunnet» frykt for skole. Lettere å jobbe synes jeg, men har begynt på studier i voksen alder. Sliter m å lese teori. Gjør alt mulig annet enn å lese pensum - selv om pensum virker interessant nok. Noen flere som har slitt m skole/ eksamens angst og dermed hatt dårlig studie-teknikk ? Har dere tips og råd for å takle det indre stresset og angsten tilknyttet skole og prestasjoner på oppgaver / skole m.m ? Anonymkode: e7707...bd1
Serafin Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en slags «ubegrunnet» frykt for skole. Lettere å jobbe synes jeg, men har begynt på studier i voksen alder. Sliter m å lese teori. Gjør alt mulig annet enn å lese pensum - selv om pensum virker interessant nok. Noen flere som har slitt m skole/ eksamens angst og dermed hatt dårlig studie-teknikk ? Har dere tips og råd for å takle det indre stresset og angsten tilknyttet skole og prestasjoner på oppgaver / skole m.m ? Anonymkode: e7707...bd1 Allier deg med studierådgiver og fastlege. De er gode å ha. Eventuelt få en time hos psykolog.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 Det skrives "med". Fra reglene: "Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk i forumet." Jeg skjønner at det kan være lettere å skrive det sånn du gjør, men det er slitsomt for vi som skal lese det. Hva er det du gjør da? Beskriv en studiedag der du har bestemt deg for å lese en hel arbeidsdag. Når mister du konsentrasjonen? Hva bruker du tiden heller på? Når leser du best, og hvilke teknikker er det som fungerer? Vi kan dessverre ikke gi deg et fasitsvar fordi alle studenter er forskjellige, men det hjelper å nøste litt opp i hva det er som ikke fungerer og hva det er som fungerer. Anonymkode: b4aa7...9d6
Jordbærkake34532 Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Har hele livet slitt med skole. Tavleundervisning og forelesninger er nærmest håpløst da jeg fort detter ut og får ikke med meg halvparten av det personen forteller, og sier kanskje jeg selv hvordan det blir når man skal lese masse tekst. For min del har jeg funnet hjelp og starte så tidlig som mulig, slik at det ikke blir voldsomt med sider jeg må lese samtidig. Prøver og notere imens jeg leser, her prøver jeg da og skrive korte stikkord og tilslutt blir stikkordene til et kort sammendrag på kanskje to sider, fremfor 20 sider med masse tekst. Pleier og utforske muligheter for å kunne lære pensum ved å gjøre noe praktisk. Det kan da være at jeg f. eks skal lære om ulike blomster man kan finne i et landskap og at jeg tar meg en tur ut og ser på de ulike blomstene. Tror det beste tipset mitt er og finne ut hvilken måten du lærer best på, og deretter tilpasse etter hvordan du lærer best. Lykke til ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå