AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg studerer idag noe innen helse, men kjenner ikke helt at engasjementet er der. Har stusset litt på å bli revisor. Jeg har karakterer til å komme inn på NHH, men til neste år fyller jeg 26 år. Er jeg for gammel? Eller sagt på en annen måte, er det vanlig at flere eldre starter på utdanning der? Har av en eller annen grunn sett for meg at det bare er ferskinger rett fra videregående som starter på NHH. Og hva tenker dere om jobbmuligheter for en nyutdannet revisor på 31 år? Føler egentlig at løpet er kjørt for min del nå.. Anonymkode: d9664...a54
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Jeg startet på jusen i Bergen da jeg var 26. Var blant de eldre studentene, men det var mange på min alder og eldre. Halvparten var sikkert over 23(23/5 regelen). På NHH er det sikkert enda flere voksne studenter siden de har dobbelt så mange søkere. Jeg hadde ingen porblemer med å få jobb pga alderen min. Regner med det samme gjelder revisorjobber. Jeg angrer ikke på at jeg valgte ny utdanning som 26 åring, selv om jeg trodde jeg følte "løpet var kjørt" før jeg startet jeg også. Tror det er viktig å finne en jobb man virkelig trives med. Anonymkode: 23f7e...da2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: På NHH er det sikkert enda flere voksne studenter siden de har dobbelt så mange søkere. Anonymkode: 23f7e...da2 Dobbelt så mange studieplasser mente jeg. Anonymkode: 23f7e...da2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Nei. Jeg er 31, og studerer med mange på 20-21 år. Den største forskjellen er kanskje at de yngre er litt vel interessert i festing og arrangementer. Anonymkode: 8b57b...039 2