AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Hei! Jeg studerer på Grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn og vurderer en fordypning i spesialpedagogikk. Er det noen her som har det samme som kan si noe om hvilke arbeidsoppgaver dere har, lønn og om dere eventuelt får jobbe som sosiallærer? Hvordan er arbeidsdagen deres? 😄 Anonymkode: b428b...b31
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Med spesialpedagogikk vil du ofte bli tildelt de mest krevende klassene, hvor du må skrive flere IOPer og tilrettelegge mye for enkeltelever hver eneste time. Du må gå på mange ekstra møter og vil få null kroner for alt ekstraarbeidet. Anonymkode: 09503...34b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 På vår skole får spes. ped. læreren 10 000kr ekstra i lønn. De skriver ikke IOPer. Det er kontaktlærer ansvar. Derimot er de tilgjengelig for samtaler om vi kontaktlærere trenger veiledning e.l. De mest krevende klassene tildeles de lærerne med mest erfaring/de som er kjent for å tåle en trøkk. Anonymkode: 61007...680 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Jeg jobber som spes.ped og har en ganske fin jobb dette året fordi jeg har 20% permisjon fra stillingen min. Jeg har ansvar for spesialundervisning for to elever, og jeg har også ansvar for å skrive deres IOP. Jeg har en del foreldrekontakt, hyppigheten er veldig ulik mellom de to elevene. Det oppleves uansett ikke som noen ekstra belastning for meg. Jeg har jevnlige møter med foreldre, PPT, kontaktlærer og ledelse. Jeg får ingen tillegg i lønnen min, men det er helt ok. I år er jobben min så lite belastende at det er helt greit for meg at andre får de pengene. Tidligere år har året gått jevnt med noen små topper, men ikke de voldsomme som kontaktlærere som har utviklingssamtaler. Det er mulig det blir litt annerledes denne våren fordi en av elevene går ut av barneskolen, men vi får se. Anonymkode: 2e41e...65e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Takk for svar! 😃 Mener å ha lest på en side her inne på KG at det var en/ei som jobbet som Sosiallærer og rådgiver. Vil dette være mulig med spes.ped? Anonymkode: b428b...b31
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Min mor var lærer med spes.ped. Hun slapp da etterhvert å være kontaktlærer (da hun nærmet seg pensjonsalder og begynte å bli sliten), og trivdes bedre med å være inne i flere klasser noen timer og ha spes.ped. Vet ikke ang lønna. Anonymkode: a721f...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå