AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg har ikke så mange venner, var ikke den mest populære jenta på skolen i oppveksten, ble mobbet og har slitt med selvtilliten og er ganske sjenert. Det siste året har jeg blitt kjent med et par damer på min alder som jeg har funnet tonen med, men jeg er usikker på om de er interessert i et vennskap med meg eller ikke. Har lyst til å ta kontakt, men er redd for å bli oppfattet som masete... Har oppsummert situasjonene nedenfor. Situasjon 1: Vi jobbet sammen en kort periode. Kom godt overens og har hatt en del kontakt, bl.a. i forbindelse med at det var snakk om rettslige skritt mot vår felles tidligere arbeidsgiver. Hun har flere ganger sagt at vi må finne på noe hyggelig sammen, spise lunsj e.l. Så har jeg ikke hørt noe å lang tid og jeg har tatt kontakt. Sist var resultatet en hyggelig samtale, hvor hun gjentok at hun har lyst til å møte meg for lunsj en dag og at vi må finne tid til det. Hun sa at hun var veldig opptatt inntil slutten av august pga ferieavvikling på arbeidsplassen og vi avtalte å snakkes i begynnelsen av september. Jeg har ikke hørt noe siden. Situasjon 2: Vi ble kjent gjennom en fritidsaktivitet sist vinter og fant tonen veldig godt. Har liknende yrkesmessig bakgrunn, mange felles interesser og samme sans for humor. Aktiviteten vi ble kjent gjennom ble lagt ned på vårparten i år, så vi kommer ikke til å treffes igjen gjennom den i høst. Vi hadde kontakt på vårparten, så kom sommerferien og hun skulle på en lengre utenlandsreise og vi ble enige om å finne på noe etter ferien. Jeg sendte en melding i midten av august og da ringte hun meg opp og vi snakket om å gå på en konsert et par uker senere, men det ble ikke noe av pga at hun måtte jobbe. Hun sa hun skulle ringe meg uka etter, det er snart tre uker siden og jeg har ikke hørt noe. Hva bør jeg gjøre her? Innse at de ikke er interessert i videre kontakt og la det ligge? Eller ta kontakt og forsøke å få til at vi finner på noe? Anonymkode: 3ca47...0e7
Salvie Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Ta kontakt. 😊 Noen er bare travle. Det verste som kan skje er at de sier nei, men da har du værtfall prøvd. 7
Snabeltann Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 Spør om dere skal ta en kaffe først, konserter o. L er litt mer omfattende, og det er kanskje lurt å velge aktiviteter som ikke tar hele kvelden, det må planlegges litt. Stek vafler omså, og send en mld "nystekte vafler og kaffe her, kommer du en tur?" 1
exictence Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 I situasjon 1 ville jeg i hvert fall tatt kontakt. Dere avtalte å snakkes i september, men du har ikke hørt ne, sier du. Har hun hørt noe fra deg da? Hvorfor mener du at hun er den som skal kontakte? I situasjon 2 kan du vel og ta kontakt. Når hun sa hun skulle ta kontakt uke etter, men gjorde det ikke, er jo det litt dårlig gjort av henne. Men kanskje hun har glemt det, det har skjedd noe, tiden fyker mm. Det er hyggelig gjort av deg å ta kontakt. Dersom avtalen mellom dere blir avlyst igjen, og hun sier hun skal ta kontakt, ville jeg ventet. Men nå synes jeg godt du kan gjøre det, og høre med henne. Spørre hvordan det går, at du har tenkt på henne, ....godt å høre at det går fint.... 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Jeg er litt som damene du snakker om her. Møter ofte folk som er hyggelig å prate med, men har det egentlig fullt opp i hverdagslivet med ting, har ikke stort behov for nye venner. Har mer enn nok dårlig samvittighet for mine "gamle" venner som jeg ikke alltid har tid eller ork til å møte. MEN: Når jeg av og til møter noen som tar masse initiativ, og "maser" på meg, så får jeg meg ikke til å si nei så mange ganger. Av høflighet svarer jeg ja. Etter mange slike høflighets-kaffekopper, hender det faktisk at det utvikles et slags vennskap. Jeg synes bare det er litt kjipt å alltid drikke kaffe og prate. Hva om du ber dem/en av dem med på noe som skjer? På stand-up, på kino, på et galleri, på sjampanjelunsj el.l. Så blir det ikke så trykkende og intimt - haha, i allefall får jeg litt angst hvis jeg føler at den andre er i "la oss sitte hjemme og holde hender over en kopp te og snakke om personlige ting og bli bestevenninner"-modus. Anonymkode: c0ec8...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 TS her. Jeg tok kontakt med begge. Hun første ringte meg opp etter at jeg sendte SMS og svarte såååå overstrømmende at joda, hun ville veldig gjerne finne på noe en dag, men hun hadde det veldig travelt på jobb frem til hun skulle reise bort på høstferie, men lovet å ta kontakt da hun kom hjem igjen i midten av oktober. Hun andre svarte på SMSen min, et unnvikende svar, typ: "Hei! Hyggelig å høre fra deg. Vi må treffes snart, men jeg det veldig travelt og jobber mye fremover, så vet ikke når jeg kan finne tid til det. Gir lyd fra meg når kalenderen er litt mindre full." Dette var i slutten av september, altså for en måneds tid siden. Har ikke hørt noe fra noen av dem siden. Er vel bare å ta hintet og innse at de ikke er interessert i videre vennskap med meg? Anonymkode: 3ca47...0e7
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var i slutten av september, altså for en måneds tid siden. Har ikke hørt noe fra noen av dem siden. Er vel bare å ta hintet og innse at de ikke er interessert i videre vennskap med meg? Anonymkode: 3ca47...0e7 Det er nok sånn. Beklager.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 Ville tatt kontakt med hun første hvertfall, hun andre virker ganske opptatt.. Hva med å sende en melding , høre hvordan hun hadde det på høstferie og spør om hun vil møtes på café, kino eller for å gå en tur? Dersom de ikke ville vært venn med deg hadde de nok ikke sagt at de gjerne vil finne på ting og skal gi beskjed når de kan osv. Mange voksne lever et travelt liv, er slitne etter jobb osv som gjør at man ikke alltid klarer å opprettholde det sosiale.. Mam tenker ofte å ta kontakt med cenner og kjente men det er så lett å glemme, spesielt når tiden ikke strekker til. du kan prøve å oppsøke andre som er i samme situasjon som deg? 😊 Det er mange ensomme også - som gjerne kunne treng flere venner. Håper du finner noen etterhvert som ikke bare vil bli venn med deg men også har tid til å tilbringe tid sammen med deg. 😊 Anonymkode: 26981...d47
exictence Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tok kontakt med begge. Hun første ringte meg opp etter at jeg sendte SMS og svarte såååå overstrømmende at joda, hun ville veldig gjerne finne på noe en dag, men hun hadde det veldig travelt på jobb frem til hun skulle reise bort på høstferie, men lovet å ta kontakt da hun kom hjem igjen i midten av oktober. Hun andre svarte på SMSen min, et unnvikende svar, typ: "Hei! Hyggelig å høre fra deg. Vi må treffes snart, men jeg det veldig travelt og jobber mye fremover, så vet ikke når jeg kan finne tid til det. Gir lyd fra meg når kalenderen er litt mindre full." Dette var i slutten av september, altså for en måneds tid siden. Har ikke hørt noe fra noen av dem siden. Er vel bare å ta hintet og innse at de ikke er interessert i videre vennskap med meg? Anonymkode: 3ca47...0e7 Da ville jeg ikke tatt mer kontakt, nei. Du har kontaktet, og det er fint. Nå er ballen i hvert fall deres. Men Ts, hva sa du når du kontaktet dem? Mange kan finne tid noen ganger innimellom som ikke tar så lang tid. Kan det være de vet det tar lang tid når de først skal treffe, eller kanskje de vil at det skal ta lang tid, men finner ikke den tiden? Foreslo du noe konkret? Inviterte du dem med på noe som skulle være? Jeg synes det er hyggelig å bli invitert på middag hjem til en som serverer mat og drikke til en hyggelig jentekveld. Jeg liker godt å invitere andre, og det setter de pris på og takker ja når vi planlegger i god tid. Men sett av en dag og tid. By på deg selv, og vær gjestfri. Nå tror jeg du er det, men det teller mye at du faktisk viser glede og engasjement, og selv kommer med invitasjoner på noe konkret. Man kan være så snill som bare det, men du må og vise glede og initiativ til påfunn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg er som de du beskriver her. Det er ikke sånn at jeg ikke liker personer, men jeg sliter mye med ting som jeg ikke er åpen om. Da blir det vanskelig å treffe andre unntatt de to veldig nære vennene jeg har hatt i mange år. Kan bli vanskelig med dem også. Jeg forteller dette fordi det ikke alltid er at de ikke er interessert. På jobb er en ikke privat, og en slipper å prestere annet enn å gjøre oppgavene sine, så det blir noe annet. Jeg blir glad når andre tar kontakt, men det blir bare litt meld som oftest. Da har jeg godt tom i hodet, men det har ingenting med at jeg ikke liker dem. Kanskje det hjelper å fortsette og ta initiativ, men skjønner jo at du ikke vil være den som vil det alltid. Bare ikke tro at du blir mislikt eller noe. Folk har også veldig mye nok med seg selv. Anonymkode: 7e431...948 1
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2018 #11 Skrevet 29. oktober 2018 De har gjort det ganske klart at de ikke er interessert i omgang med TS, de snakker om hvor opptatte de er, at de skal på ferie og håper hun tar hintet.
exictence Skrevet 29. oktober 2018 #12 Skrevet 29. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er som de du beskriver her. Det er ikke sånn at jeg ikke liker personer, men jeg sliter mye med ting som jeg ikke er åpen om. Da blir det vanskelig å treffe andre unntatt de to veldig nære vennene jeg har hatt i mange år. Kan bli vanskelig med dem også. Jeg forteller dette fordi det ikke alltid er at de ikke er interessert. På jobb er en ikke privat, og en slipper å prestere annet enn å gjøre oppgavene sine, så det blir noe annet. Jeg blir glad når andre tar kontakt, men det blir bare litt meld som oftest. Da har jeg godt tom i hodet, men det har ingenting med at jeg ikke liker dem. Kanskje det hjelper å fortsette og ta initiativ, men skjønner jo at du ikke vil være den som vil det alltid. Bare ikke tro at du blir mislikt eller noe. Folk har også veldig mye nok med seg selv. Anonymkode: 7e431...948 Godt sagt. Det var fint av dg å skrive dette. Jeg tror mange har det sånn. 2 timer siden, O.G. skrev: De har gjort det ganske klart at de ikke er interessert i omgang med TS, de snakker om hvor opptatte de er, at de skal på ferie og håper hun tar hintet. Nei, det er ikke sikkert. Mange har grunner man ikke vet. Synes ikke du skal være så bombastisk i dine uttalelser.
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2018 #13 Skrevet 29. oktober 2018 Akkurat nå, exictence skrev: Godt sagt. Det var fint av dg å skrive dette. Jeg tror mange har det sånn. Nei, det er ikke sikkert. Mange har grunner man ikke vet. Synes ikke du skal være så bombastisk i dine uttalelser. ER ikke sånn at jeg setter tanker i hodet på TS, som ikke er der fra før.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #14 Skrevet 29. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tok kontakt med begge. Hun første ringte meg opp etter at jeg sendte SMS og svarte såååå overstrømmende at joda, hun ville veldig gjerne finne på noe en dag, men hun hadde det veldig travelt på jobb frem til hun skulle reise bort på høstferie, men lovet å ta kontakt da hun kom hjem igjen i midten av oktober. Hun andre svarte på SMSen min, et unnvikende svar, typ: "Hei! Hyggelig å høre fra deg. Vi må treffes snart, men jeg det veldig travelt og jobber mye fremover, så vet ikke når jeg kan finne tid til det. Gir lyd fra meg når kalenderen er litt mindre full." Dette var i slutten av september, altså for en måneds tid siden. Har ikke hørt noe fra noen av dem siden. Er vel bare å ta hintet og innse at de ikke er interessert i videre vennskap med meg? Anonymkode: 3ca47...0e7 Huff, jeg kan ikke gi noen gode råd, men jeg kan gi deg en trøsteklem. Jeg er i samme situasjon, jeg gir og gir, men får ingenting tilbake. Vi må nok bare godta at vi er «Viggo venneløse» Anonymkode: 88fd6...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå