Gå til innhold

Hvilke personligheter egner seg for å være barnehagelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bli barnehagelærer, men som person er jeg ganske "rolig". Jeg er flink med barn og har hatt praksis i barnehage tidligere. Men er det slik at de som er "i hundre" hele tiden, som er veldig lekne og sprudlende, gjerne blir foretrukket av barnehagene? Venner av meg sier at de absolutt kunne se for seg meg i barnehage, siden barna også trenger roligere personer. Disse har da ikke jobbet i barnehage selv, men de har barn.

Hva tror dere? Jeg er glad i å være ute, leke, synge, og veldig interessert i utvikling. Men om personligheten min kanskje kan være upassende.

Anonymkode: 14965...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolig er veldig bra. Trygg, stabil, lyttende og tilstedeværende ☺

Skrevet

Det er veldig bra at man har forskjellige personligheter som er barnehagelærere. 

I enhver barnehage, burde det vært representanter for forskjellige typer mennesker, så lenge de er interessert i barn og barns utvikling og kan kommunisere med barn på en fin måte. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, absinthia skrev:

Det er veldig bra at man har forskjellige personligheter som er barnehagelærere. 

I enhver barnehage, burde det vært representanter for forskjellige typer mennesker, så lenge de er interessert i barn og barns utvikling og kan kommunisere med barn på en fin måte. 

Veldig godt sagt, jeg er helt enig! 😁

Skrevet

Jeg tenker at barn trenger en rolig barnehagelærer noen ganger. Det skal jo ikke alltid være hipp hurra og tjooghei hele tiden. Er du flink til å fortelle i tillegg til å være rolig kan det være helt fantastiske egenskaper til å få barna til å følge med og lytte. 

Anonymkode: 0eadb...b7f

Skrevet

Det viktigste er at en har empati, sosiale antenner og kan håndtere konflikter. Det er en dårlig egenskap å være for konfliktsky i en lederstilling. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bli barnehagelærer, men som person er jeg ganske "rolig". Jeg er flink med barn og har hatt praksis i barnehage tidligere. Men er det slik at de som er "i hundre" hele tiden, som er veldig lekne og sprudlende, gjerne blir foretrukket av barnehagene? Venner av meg sier at de absolutt kunne se for seg meg i barnehage, siden barna også trenger roligere personer. Disse har da ikke jobbet i barnehage selv, men de har barn.

Hva tror dere? Jeg er glad i å være ute, leke, synge, og veldig interessert i utvikling. Men om personligheten min kanskje kan være upassende.

Anonymkode: 14965...b1b

Den mest populære hos oss er en dame som er veldig rolig. Hun er ikke den som løper rundt, ler og er «all that», men barna søker mot henne alltid.

Skrevet

Jo yngre barn, jo viktigere at man er rolig og trygg heller enn sirkus. Hvis du i tillegg kan tøyse litt og har jevnt, godt humør, så er det veldig bra.

Skrevet

Det er kjempeviktig at det er forskjellige personligheter både i barnehage og skole. Som et engstelig barn var det veldig greit å ha tilgang til rolige voksne og ikke bare de som går i hundre hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...