AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Del Skrevet 23. september 2018 Hei! Jeg skal søke om boligstøtte, men er student. Jeg jobbe også på siden. Jeg har ikke rett til lån eller stipend fra lånekassen, da jeg har brukt opp alle 8 år (Har tidligere tatt ett år ved FHS, pluss en ubrukelig Mastergrad, og tar nå en profesjonsrettet utdanning. Går siste år, men har ikke rett til studielån lenger, da jeg brukte opp mine 8 år...1 år FHS + 5 år Master + 2 år Bachelor, altså har jeg vippet over nå). Ifølge husbanken, så skal jeg har rett til bostøtte ("student uten rett til ytelser fra Statens lånekasse"). Når jeg nå er på sidene til husbanken, så er det en boks som heter "Er du student?", og der de definerer student som "Person over 18 med rett til lån og stipend fra statens lånekasse". Bare for å være helt sikker: Da skal jeg ikke huke av denne boksen? Selv om jeg er student? Da jeg ikke oppfyller kravene om rett til lån og stipend, ikke sant? Anonymkode: f5c6f...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Del Skrevet 23. september 2018 TS her: Og bare for å gjøre det klart, boligen (leilighet) oppfyller alle krav (egen inngang, stue, soverom, bad, kjøkken, bor alene) Anonymkode: f5c6f...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Del Skrevet 23. september 2018 du har mastergrad og snart bachelor, og skjønner ikke at du ikke går inn under definisjonen der?? Du sier jo selv at du er student uten rett på støtte fra lånekassen, og så lurer du på om du skal krysse av for at du er student med rett til støtte fra lånekassen? Anonymkode: 8723b...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Del Skrevet 23. september 2018 Litt høfligere sagt enn fra vedkommende ovenfor her: du er ikke under deres definisjon av student Anonymkode: 2d7ba...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #5 Del Skrevet 23. september 2018 Du har rett til bostøtte kryss av på nei. Lykke til med videre studier. Anonymkode: c134e...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #6 Del Skrevet 23. september 2018 Kan man bare få bostøtte sånn uten videre? Jeg hadde heller ikke rett til studielån hele studiet mitt, så da jobbet jeg ved siden av så jeg kunne betale utgiftene mine... Anonymkode: bce94...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #7 Del Skrevet 23. september 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan man bare få bostøtte sånn uten videre? Jeg hadde heller ikke rett til studielån hele studiet mitt, så da jobbet jeg ved siden av så jeg kunne betale utgiftene mine... Anonymkode: bce94...cdd Ja, man kan vist det. Og ja, de fleste som får bostøtte jobber også. Hvorfor hadde du ikke rett til studielån ila. hele studiet? Anonymkode: f5c6f...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå