AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Hei! Jeg jobbet ett år i ca. 60 % stilling som assistent, før det ca, 20 % i butikk. Har jobbet 3. hver helg + ekstravakter, og har jobbet 80-100 % om sommerene nå i tre år etter dette. Noen som har vært i samme situasjon og har en peiling på hvilke ansiennitet jeg får når jeg nå er ferdig utdannet innen helsesektoren? Anonymkode: 24615...a65
Frostrose Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Kommer an på type assistent. Man får bare ansiennitet på relevante oppgaver. Dvs. om du f. Eks. jobber deltid på sykehus, vil du få ansiennitet når du skal jobbe innen helse. Det er en stund siden jeg sjekket, men den gang tjente man opp 1 års ansiennitet på 2 år deltidsarbeid.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 2 timer siden, Frostrose skrev: Kommer an på type assistent. Man får bare ansiennitet på relevante oppgaver. Dvs. om du f. Eks. jobber deltid på sykehus, vil du få ansiennitet når du skal jobbe innen helse. Det er en stund siden jeg sjekket, men den gang tjente man opp 1 års ansiennitet på 2 år deltidsarbeid. Takk for svar! Både 60% assistent og 3. Hver helg + ekstra og ferier er som assistent i helsesektoren ja Anonymkode: 24615...a65
sonush Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 11 timer siden, Frostrose skrev: Kommer an på type assistent. Man får bare ansiennitet på relevante oppgaver. Dvs. om du f. Eks. jobber deltid på sykehus, vil du få ansiennitet når du skal jobbe innen helse. Det er en stund siden jeg sjekket, men den gang tjente man opp 1 års ansiennitet på 2 år deltidsarbeid. På sykehus så er det ikke kun relevant praksis. Jeg fikk all arbeidsansiennitet inkl de få månedene som telefonselger, kontorfullmektig på et kontor, en bookingmedarbeider på et annet konto og sist men ikke minst omsorgsansienitet da jeg var hjemme med min første i et par år. Jobber på et helseforetak. Jobbet her i 16 år, men har lønn utfra mer enn 20 års erfaring.
Frostrose Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 7 timer siden, sonush skrev: På sykehus så er det ikke kun relevant praksis. Jeg fikk all arbeidsansiennitet inkl de få månedene som telefonselger, kontorfullmektig på et kontor, en bookingmedarbeider på et annet konto og sist men ikke minst omsorgsansienitet da jeg var hjemme med min første i et par år. Jobber på et helseforetak. Jobbet her i 16 år, men har lønn utfra mer enn 20 års erfaring. Så bra! I kommunen er det slik at alt kommunalt arbeid inngår i ansiennitet. Altså får man med ansiennitet som sykepleier om man f eks blir lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå