Gå til innhold

Min datter sa fuck you bitch

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snart 10 åring sa fuck you bitch, til meg når hun ikke fikk spise i senga. Hvor lærer de dette er det på skolen? Her hjemme bruker vi ikke slike ord.

Anonymkode: c2794...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert noen i klassen som har lært av eldre søsken. Absolutt ikke uvanlig at tiåringer kommer med denslags fraser.

Anonymkode: d5dad...f95

• Liker 4
Skrevet

Hvordan reagerte du på det? Fikk det noen konsekvenser for datteren din?

• Liker 2
Skrevet

Hun har nok lært det i kirken.

Anonymkode: 747d7...5ac

• Liker 14
Skrevet

De plukker opp sånne ting overalt. At hun velger å BRUKE det sier derimot en hel del...

Regner med det fikk kraftige konsekvenser? Null goder, en kraftig alvorsprat, osv?

Anonymkode: 5a157...199

• Liker 6
Skrevet

Her hjemme bruker vi heller ikke slike ord.. lillebroren min derimot, samme alder, kan godt finne på å si sånne ting! Tror nok han har det fra dataspill 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Min snart 10 åring sa fuck you bitch, til meg når hun ikke fikk spise i senga. Hvor lærer de dette er det på skolen? Her hjemme bruker vi ikke slike ord.

Kan være fra venner/bekjente på skolen, TV, videoer fra Internett osv osv. Det er ikke vits i å finne "kilden", for slikt vil hun høre om uansett, men konsentrer deg heller om at hun IKKE får snakke slikt! 

Anonymkode: 7bee4...a85

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Emblja skrev:

Hvordan reagerte du på det? Fikk det noen konsekvenser for datteren din?

Jeg forklarte henne hvor stygt det var å si sånn. Ble selvfølgelig sjokkert.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virket det som hun forstod det? Og burde det ikke fått en konsekvens?

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er hvor de lærer det, men at hun SA det!

😱

Hva gjorde du? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Emblja skrev:

Virket det som hun forstod det? Og burde det ikke fått en konsekvens?

Hun ble i vertfall helt stille og tankefull, jo hun fikk ikke ha ipaden på en uke.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun ble i vertfall helt stille og tankefull, jo hun fikk ikke ha ipaden på en uke.

Ja, det er jo absolutt en konsekvens! :) Har ikke barn selv og var bare nysjerrig på hvordan en reagerer i den situasjonen. Jeg tror jeg hadde blitt kjempelei meg, og hadde villet at hun skulle forstå det. Men kanskje det ikke hadde vært riktig heller, kanskje det hadde vært ett dårlig eksempel og vise at ord kan ha slik kraft.

Dere foreldre har ikke en lett jobb altså!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, veggteppe skrev:

En ting er hvor de lærer det, men at hun SA det!

😱

Hva gjorde du? 

Jeg ga henne en alvorsprat og tok i fra henne ipad, hun sa og hun ikke viste at det var så stygt å si, men da sa jeg at når man ikke vet hva ting betyr, må man ikke si det til noen, sa og at hun heller måtte spør meg eller pappaen hva ord betyr.

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ga du henne ikke konsekvenser? Å bare si det til henne, har ingen virkning

Anonymkode: 0d1cf...6f1

Skrevet

Hva hvis det hadde vært meg som var mor, og jeg sa fuck you bitch tilbake. Hadde det vært greit?

Sitat

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ga du henne ikke konsekvenser? Å bare si det til henne, har ingen virkning

Anonymkode: 0d1cf...6f1

Les tråden jeg gav henne konsenkvenser, ingen ipad og en alvorsprat.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Emblja skrev:

Ja, det er jo absolutt en konsekvens! :) Har ikke barn selv og var bare nysjerrig på hvordan en reagerer i den situasjonen. Jeg tror jeg hadde blitt kjempelei meg, og hadde villet at hun skulle forstå det. Men kanskje det ikke hadde vært riktig heller, kanskje det hadde vært ett dårlig eksempel og vise at ord kan ha slik kraft.

Dere foreldre har ikke en lett jobb altså!

Jeg ble skikkelig lei meg og paff, men sier hun noe sånt igjen, blir det større konsekvenser. Men det virket som hun forstod hvor stygt det var.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Emblja skrev:

Hva hvis det hadde vært meg som var mor, og jeg sa fuck you bitch tilbake. Hadde det vært greit?

Nei, det beste er å ta en alvorsprat og gi konsekvenser.

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ga henne en alvorsprat og tok i fra henne ipad, hun sa og hun ikke viste at det var så stygt å si, men da sa jeg at når man ikke vet hva ting betyr, må man ikke si det til noen, sa og at hun heller måtte spør meg eller pappaen hva ord betyr.

Riktig å gjøre det sånn som du gjorde :)

Har nok hørt det fra noen i klassen vil jeg tro. Har selv jobbet på barneskole, og noen unger kan omtrent flere banneord enn meg... De har gjerne lært det fra eldre søsken. 

Hvis du vil, kunne du jo spurt dattera di hvor hun har det fra. Om det er en medelev kan du jo sende en hyggelig SMS til foreldre og gi beskjed.

Anonymkode: de95f...ac8

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det fikk konsekvenser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...