AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Hei hvordan kan man ta fagbrev i hotell / resepsjon? Jeg har jobbet mye i butikk men vil jobbe i resepsjon. Må man gå på hotellfagskole for å få jobb i resepsjon ? Kan man ta en generell bachelor i øk/ad og allikevel få jobb i hotell? Anonymkode: f3f2e...ed4
~white lady~ Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Nei, du må ikke ha utdannelse fra hotellhøyskolen for å bli resepsjonist. Fagbrev er fint, men da må du ha gått service og samferdsel på videregående, før du er lærling i to år og går opp til fagprøven. Du kan også jobbe i en resepsjon som ufaglært i 5 (?) år for så å gå opp til fagprøven. Jeg har fagbrevet, men i virkeligheten er det ikke mye verdt dessverre. Derfor tar jeg høyere utdanning nå, og vil anbefale deg å gjøre det samme. Men, så lenge du har generell studiekompetanse og relevant erfaring vil du bli vurdert til ledige resepsjonist stillinger. Så det er bare til å søke om du har lyst til å prøve det ut.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 12 timer siden, ~white lady~ skrev: Nei, du må ikke ha utdannelse fra hotellhøyskolen for å bli resepsjonist. Fagbrev er fint, men da må du ha gått service og samferdsel på videregående, før du er lærling i to år og går opp til fagprøven. Du kan også jobbe i en resepsjon som ufaglært i 5 (?) år for så å gå opp til fagprøven. Jeg har fagbrevet, men i virkeligheten er det ikke mye verdt dessverre. Derfor tar jeg høyere utdanning nå, og vil anbefale deg å gjøre det samme. Men, så lenge du har generell studiekompetanse og relevant erfaring vil du bli vurdert til ledige resepsjonist stillinger. Så det er bare til å søke om du har lyst til å prøve det ut. Å takk for Svar! Jeg går på en økonomi Og ledelse stilling nå hvor vi blant annet lærer regnskap . Har ellers mye erfaring bra butikk og restaurant. Anonymkode: f3f2e...ed4
~white lady~ Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 På 24.9.2018 den 9.42, AnonymBruker skrev: Å takk for Svar! Jeg går på en økonomi Og ledelse stilling nå hvor vi blant annet lærer regnskap . Har ellers mye erfaring bra butikk og restaurant. Anonymkode: f3f2e...ed4 Lykke til! 🤞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå