Gå til innhold

Fagbrev hotell / resepsjon el hotellfagskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvordan kan man ta fagbrev i hotell / resepsjon?  Jeg har jobbet mye i butikk men vil jobbe i resepsjon. Må man gå på hotellfagskole for å få jobb i resepsjon ? 

Kan man ta en generell bachelor i øk/ad og allikevel få jobb i hotell? 

Anonymkode: f3f2e...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må ikke ha utdannelse fra hotellhøyskolen for å bli resepsjonist. Fagbrev er fint, men da må du ha gått service og samferdsel på videregående, før du er lærling i to år og går opp til fagprøven. Du kan også jobbe i en resepsjon som ufaglært i 5 (?) år for så å gå opp til fagprøven. 

Jeg har fagbrevet, men i virkeligheten er det ikke mye verdt dessverre. Derfor tar jeg høyere utdanning nå, og vil anbefale deg å gjøre det samme. 

Men, så lenge du har generell studiekompetanse og relevant erfaring vil du bli vurdert til ledige resepsjonist stillinger. Så det er bare til å søke om du har lyst til å prøve det ut. 

Skrevet
12 timer siden, ~white lady~ skrev:

Nei, du må ikke ha utdannelse fra hotellhøyskolen for å bli resepsjonist. Fagbrev er fint, men da må du ha gått service og samferdsel på videregående, før du er lærling i to år og går opp til fagprøven. Du kan også jobbe i en resepsjon som ufaglært i 5 (?) år for så å gå opp til fagprøven. 

Jeg har fagbrevet, men i virkeligheten er det ikke mye verdt dessverre. Derfor tar jeg høyere utdanning nå, og vil anbefale deg å gjøre det samme. 

Men, så lenge du har generell studiekompetanse og relevant erfaring vil du bli vurdert til ledige resepsjonist stillinger. Så det er bare til å søke om du har lyst til å prøve det ut. 

Å takk for Svar! Jeg går på en økonomi Og ledelse stilling nå hvor vi blant annet lærer regnskap . Har ellers mye erfaring bra butikk og restaurant. 

Skrevet
På 24.9.2018 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Å takk for Svar! Jeg går på en økonomi Og ledelse stilling nå hvor vi blant annet lærer regnskap . Har ellers mye erfaring bra butikk og restaurant. 

Lykke til! 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...