Orchideae Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Vi bruker skyllemiddel. Før noen kommenterer med at det er lite miljøvennlig og helt unødvendig, jeg liker det og kommer ikke til å slutte med det. Eddik havner heller aldri i vår maskin om det ikke er krise. Pleier å kjøpe store flasker med gul og blå comfort i Sverige. Var tom nå, så kjøpte en liten gul comfort som også heter sommerfrisk. Men synes ikke den lukter helt likt som den store flasken? Flere som har opplevd det? Og en annen ting, comfort freshtech(blå) lukter den likt som den store blå flasken med comfort? Har kjøpt både blå softlan og blå fra rema 1000, de lukter grusomt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 1 time siden, Orchideae skrev: Vi bruker skyllemiddel. Før noen kommenterer med at det er lite miljøvennlig og helt unødvendig, jeg liker det og kommer ikke til å slutte med det. Eddik havner heller aldri i vår maskin om det ikke er krise. Pleier å kjøpe store flasker med gul og blå comfort i Sverige. Var tom nå, så kjøpte en liten gul comfort som også heter sommerfrisk. Men synes ikke den lukter helt likt som den store flasken? Flere som har opplevd det? Og en annen ting, comfort freshtech(blå) lukter den likt som den store blå flasken med comfort? Har kjøpt både blå softlan og blå fra rema 1000, de lukter grusomt. Om skyllemiddel ikke er bra for miljøet eller klærne og heller ikke nødvendig, så er det langt verre at både fargestoffene og duftstoffene inneholder så mye kjemikalier at det ikke er bra verken å ha på segni klærne eller å puste i for eksempel i sengetøy. At du skadet deg selv og familien din på sikt, det tenker du gjerne ikke over, elelr er heller ikke det viktig? Leser du ikke vaskeanvisninger på tekstilene dine? Der står det stadig; ikke bruk skyllemiddel. Røyking vet vi er helseskadelig, skyllemiddel vet vi og fra forskning at er en desj med mengder av helseskadelige kjemikalier. Men forskjellen mellom røyk og skyllemiddel er at skyllemiddel, enn så lenge, ikke har fått advarsel på flaska. Men du røyker/snuser gjerne også, og anser ikke det som så farlig å gjøre heller? Eddik i vaskemaskiner trodde jeg nå var en utdødd diskusjon på forumet. Vi kan snakkes om 10 - 30 år, da har du gjerne skiftet mening? Anonymkode: 95590...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Om skyllemiddel ikke er bra for miljøet eller klærne og heller ikke nødvendig, så er det langt verre at både fargestoffene og duftstoffene inneholder så mye kjemikalier at det ikke er bra verken å ha på segni klærne eller å puste i for eksempel i sengetøy. At du skadet deg selv og familien din på sikt, det tenker du gjerne ikke over, elelr er heller ikke det viktig? Leser du ikke vaskeanvisninger på tekstilene dine? Der står det stadig; ikke bruk skyllemiddel. Røyking vet vi er helseskadelig, skyllemiddel vet vi og fra forskning at er en desj med mengder av helseskadelige kjemikalier. Men forskjellen mellom røyk og skyllemiddel er at skyllemiddel, enn så lenge, ikke har fått advarsel på flaska. Men du røyker/snuser gjerne også, og anser ikke det som så farlig å gjøre heller? Eddik i vaskemaskiner trodde jeg nå var en utdødd diskusjon på forumet. Vi kan snakkes om 10 - 30 år, da har du gjerne skiftet mening? Anonymkode: 95590...bb8 Ikke meg som er TS, men denne kommentaren var så spennende at jeg måtte sjekke... Og må da spørre, hvilke tekstiler har du egentlig? Jeg har sjekket 15 ulike klesplagg i ulike prisklasser, jeg har sjekket håndduker, sengetøy, duker, gardiner, og tilogmed gulvteppet mitt. Ytterjakker er også sjekket, konklusjonen er at det er 0% av disse ca 25 tekstilene jeg har sjekket hvor skyllemiddel er nevnt i det hele tatt i vaskeanvisningen.... Og siden du selvutnevnt vaskeekspert. Hva kan man bruke som antistatisk middel på klær hvor skyllemiddel blir anbefalt fra andre eksperter? Og gidder du kontakte blant annet Stormberg å be dem fjerne at dem anbefaler skyllemiddel på noen av plaggene sine, du er jo tross alt eksperten, hva vet vel en klesprodusent? Anonymkode: c0bb9...4af 6
Orchideae Skrevet 23. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om skyllemiddel ikke er bra for miljøet eller klærne og heller ikke nødvendig, så er det langt verre at både fargestoffene og duftstoffene inneholder så mye kjemikalier at det ikke er bra verken å ha på segni klærne eller å puste i for eksempel i sengetøy. At du skadet deg selv og familien din på sikt, det tenker du gjerne ikke over, elelr er heller ikke det viktig? Leser du ikke vaskeanvisninger på tekstilene dine? Der står det stadig; ikke bruk skyllemiddel. Røyking vet vi er helseskadelig, skyllemiddel vet vi og fra forskning at er en desj med mengder av helseskadelige kjemikalier. Men forskjellen mellom røyk og skyllemiddel er at skyllemiddel, enn så lenge, ikke har fått advarsel på flaska. Men du røyker/snuser gjerne også, og anser ikke det som så farlig å gjøre heller? Eddik i vaskemaskiner trodde jeg nå var en utdødd diskusjon på forumet. Vi kan snakkes om 10 - 30 år, da har du gjerne skiftet mening? Anonymkode: 95590...bb8 Noen har tydeligvis stått opp med feil bein og er samtidig så pinglete at han eller hun ikke vil stå frem med nick. Svar på spørsmålet eller zipit. Jeg spurte ikke om din mening om skyllemiddel. Jeez. Du kan ta "reddeverdentalendin" ett annet sted. Jeg gjør mye bra for miljøet, men med klesvasken synder jeg. Endret 23. september 2018 av Orchideae 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg som er TS, men denne kommentaren var så spennende at jeg måtte sjekke... Og må da spørre, hvilke tekstiler har du egentlig? Jeg har sjekket 15 ulike klesplagg i ulike prisklasser, jeg har sjekket håndduker, sengetøy, duker, gardiner, og tilogmed gulvteppet mitt. Ytterjakker er også sjekket, konklusjonen er at det er 0% av disse ca 25 tekstilene jeg har sjekket hvor skyllemiddel er nevnt i det hele tatt i vaskeanvisningen.... Og siden du selvutnevnt vaskeekspert. Hva kan man bruke som antistatisk middel på klær hvor skyllemiddel blir anbefalt fra andre eksperter? Og gidder du kontakte blant annet Stormberg å be dem fjerne at dem anbefaler skyllemiddel på noen av plaggene sine, du er jo tross alt eksperten, hva vet vel en klesprodusent? Anonymkode: c0bb9...4af Da har du enten gamle tekstiler og gamle vaskelapper. Alt hva jeg nå kjøper av klær så står det ikke bruk skyllemiddel, sel garnnøstenes magebånd har påskrift ikke bruk skyllemiddel, det la jeg merke til i natt da jeg bestilte en lading garn. Høie har merknaden på alle sine tekstiler, det samme har klær jeg har kjøpt i til nåde store og små i løpet av sommeren og høsten. Så jo, du må undersøke en gang til, både lappene og hvor gamle klær og andre tekstiler du har. Anonymkode: 95590...bb8
Orchideae Skrevet 23. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du enten gamle tekstiler og gamle vaskelapper. Alt hva jeg nå kjøper av klær så står det ikke bruk skyllemiddel, sel garnnøstenes magebånd har påskrift ikke bruk skyllemiddel, det la jeg merke til i natt da jeg bestilte en lading garn. Høie har merknaden på alle sine tekstiler, det samme har klær jeg har kjøpt i til nåde store og små i løpet av sommeren og høsten. Så jo, du må undersøke en gang til, både lappene og hvor gamle klær og andre tekstiler du har. Anonymkode: 95590...bb8 Jeg har sett advarsel mot skyllemiddel på typ treningstøy, jeans, yttertøy og ull. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du enten gamle tekstiler og gamle vaskelapper. Alt hva jeg nå kjøper av klær så står det ikke bruk skyllemiddel, sel garnnøstenes magebånd har påskrift ikke bruk skyllemiddel, det la jeg merke til i natt da jeg bestilte en lading garn. Høie har merknaden på alle sine tekstiler, det samme har klær jeg har kjøpt i til nåde store og små i løpet av sommeren og høsten. Så jo, du må undersøke en gang til, både lappene og hvor gamle klær og andre tekstiler du har. Anonymkode: 95590...bb8 Nei? Det står i alle fall ingenting på sengetøyet jeg kjøpte i sommer. Og jeg ser ingenting om dette på det aller meste jeg kjøper av vanlige klær, med mindre det er klær med elastikk i. Der står det at de skal vaskes uten skyllemiddel. Jeg bruker minst mulig skyllemiddel selv, altså, men jeez, du drar det litt vel langt synes jeg. Anonymkode: df993...443 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 Har ikke tenkt over om de lukter forskjellig, brukte sommerfrisk og den blå før, men har gått over til neutral siden vi omgir oss med masse parfyme ellers 😛 Anonymkode: 083f2...d55 1
_popcorn_ Skrevet 23. september 2018 #9 Skrevet 23. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du enten gamle tekstiler og gamle vaskelapper. Alt hva jeg nå kjøper av klær så står det ikke bruk skyllemiddel, sel garnnøstenes magebånd har påskrift ikke bruk skyllemiddel, det la jeg merke til i natt da jeg bestilte en lading garn. Høie har merknaden på alle sine tekstiler, det samme har klær jeg har kjøpt i til nåde store og små i løpet av sommeren og høsten. Så jo, du må undersøke en gang til, både lappene og hvor gamle klær og andre tekstiler du har. Anonymkode: 95590...bb8 Hva som er gammelt kan selvfølgelig diskuteres, har ikke for vane å bytte ut garderoben hver sesong. Men har hatt en shoppingrunde i august, 13 plagg faktisk, ingen har noe om skyllemiddel på vaskeanvisningen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #10 Skrevet 23. september 2018 Syns i grunn alt skyllemiddel lukter ulike varianter av grusomt og kunstig 😕 Anonymkode: 49f46...a1c 1
Salvie Skrevet 23. september 2018 #11 Skrevet 23. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Om skyllemiddel ikke er bra for miljøet eller klærne og heller ikke nødvendig, så er det langt verre at både fargestoffene og duftstoffene inneholder så mye kjemikalier at det ikke er bra verken å ha på segni klærne eller å puste i for eksempel i sengetøy. At du skadet deg selv og familien din på sikt, det tenker du gjerne ikke over, elelr er heller ikke det viktig? Leser du ikke vaskeanvisninger på tekstilene dine? Der står det stadig; ikke bruk skyllemiddel. Røyking vet vi er helseskadelig, skyllemiddel vet vi og fra forskning at er en desj med mengder av helseskadelige kjemikalier. Men forskjellen mellom røyk og skyllemiddel er at skyllemiddel, enn så lenge, ikke har fått advarsel på flaska. Men du røyker/snuser gjerne også, og anser ikke det som så farlig å gjøre heller? Eddik i vaskemaskiner trodde jeg nå var en utdødd diskusjon på forumet. Vi kan snakkes om 10 - 30 år, da har du gjerne skiftet mening? Anonymkode: 95590...bb8 Nå fikk jeg lyst til å kutte ut skyllemiddel. 😳 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå