Gå til innhold

Forslag uformell vennemiddag?

Anbefalte innlegg

Gjest Espera
Skrevet

Har visstnok invitert et vennepar til middag lørdag, og aner ikke hva jeg skal servere...

Helstekte fileter er oppbrukt, det har vært kylling i en eller annen form begge siste gangene, lagd både indisk (korma) og tex-mex (enchiladas), brukt myyyye fetaost og tzatziki..... Lyst å lage no nytt, godt, litt spennende og ikke minst - ikke supertungt så vi blir sittende daffe i hver vår stol resten av kvelden.

Forslag mottas gjerne!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hva med denne arabiske gryten med lam.

Har lag den noen ganger selv og er helt hekta.

Den passer seg selv i ca to timer i ovnen som du kan bruke til å dekke bord og lade opp til gjestene kommer.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Helstekt fisk er jo genialt når man skal ha noe godt som ikke legger seg som en stein i magen...

Hva om du prøver en indisk variant, f.eks?

Skrevet

Jeg synes det er koselig å ha "plukkemat" når vi har venner på besøk. Et forslag er pita med div fyll - salat, tomat, paprika, løk, stekt marinert kylling, stekt marinert svinekjøtt, ost, jalapenos, salsasaus, div dressinger +++ Hver og en fyller sine egne pitabrød med det man ønsker.

Skrevet

Fondue, Raclette eller Taco - eller Reker .. alle former for plukkemat er koselig å sitte med sammen med gode venner.

Evt. en skikkelig hjemmelaget lasagne eller mossaka

Skrevet

Jeg stemmer også for fisk - det ypperste innen lett mat! :P

Kan anbefale denne retten fra BBC Food (Rick Stein). Hvit fisk bakt på en seng av fennikel og appelsin, krydret med provencalske smaker.

Pleier å lage den med kveiteskiver, og servere potetpuré (gjerne av mandelpoteter) med sjalottløk og safran til (Stein selv foreslår potetpuré med pesto). Dette er kort og godt en rett etter mitt hjerte, dvs. at den er veldig lett å lage i forhold til den "proffe" og særegne smaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...