Gå til innhold

Dreads på hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dreads på hunder sånn som puli , bergamasco og komondor?

Noen som har noen erfaringer med disse rasene som kan fortelle litt om den?

Anonymkode: 87718...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er skikkelig ekkelt. Gud bedre så mye rart som samles i de dreadsene. 

Anonymkode: ce167...ca5

Skrevet

Hva samles i dem da?

Skrevet

Hva synes dere andre da?

Skrevet

Jeg syntes det så ekkelt ut helt til jeg fikk klappe en puli, det var helt nydelig å ta på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare hatt hest, og i stallen vår merket vi hodepine og ubehag hos hestene ved flettet pannelugg(hodepine merker man ved hengende hode og de lener seg mot veggen). Selv får jeg hodeverk ved strikk i håret. Ikke utsett dyr for våre fancy innslag, vær så snill...de har ikke bedt om det.

Anonymkode: 7fad7...e77

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bare hatt hest, og i stallen vår merket vi hodepine og ubehag hos hestene ved flettet pannelugg(hodepine merker man ved hengende hode og de lener seg mot veggen). Selv får jeg hodeverk ved strikk i håret. Ikke utsett dyr for våre fancy innslag, vær så snill...de har ikke bedt om det.

Anonymkode: 7fad7...e77

Dette er snakk om hunderaser som har dreads naturlig... 

Anonymkode: 273a6...a15

• Liker 4
Skrevet
På 23.9.2018 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Hva samles i dem da?

Møkk, fukt, insekter. Kvalmt. Like kvalmt som dreads på mennesker. 

Anonymkode: ce167...ca5

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er gemyttet på puli?

Skrevet

Jeg syns det er nydelige hunder, men det er vist helt fryktelig mye pelsarbeid for å holde dreadsene slik de skal være. Hadde det ikke vært for det kunne jeg kanskje tenkt meg en Puli selv.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Stueloff skrev:

Jeg syns det er nydelige hunder, men det er vist helt fryktelig mye pelsarbeid for å holde dreadsene slik de skal være. Hadde det ikke vært for det kunne jeg kanskje tenkt meg en Puli selv.

Helt enig. Pelsstellet skremmer meg, tar visstnok flere timer å bade, tørke og dele opp dreadsene. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Duff said:

Helt enig. Pelsstellet skremmer meg, tar visstnok flere timer å bade, tørke og dele opp dreadsene. 

Ja, jeg har hatt puddel, og syns dét var for mye pelsstell. Så blir nok aldri dreads-hund her i huset :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vant med pelsstell da jeg bare har hatt langhårete hunder før. Men det var børsting så blir annerledes med pelsstell på puli. Hvordan er puli sånn gemyttmessig?

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det mye mere pelsarbeid på en puli enn tilsvarende raser sånn som tibetansk terrier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...