AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Del Skrevet 22. september 2018 Hei Jeg er plaget med mye anspenthet i venstre side av kroppen. Det resulterer til mye smerte. Jeg har diagnosene ADD og mild ME. Det er vanskelig å si hvor det begynner, men når det har spent seg så er hele venstresiden min i spenn. Hodet blir plutselig vanskelig å plassere og det er vanskelig å trekke pusten ordentlig, føler ikke at jeg får nok luft. Har veldig vonde punkter i hendene, ved på siden av hånden på lillefingersiden og ved tommel, midt på overarmen, i «vingene» på ryggen, øvre del av rumpa og på lilletåsiden av foten. Disse punktene er veldig ømme. Mulig det er vanlige punkt som gjør vondt, men de er ekstremt vonde på venstre siden. Føles som det pitrer og iler og knyter seg. Har også mye muskelknuter, jeg tror ihvertfall at det er knuter. Ved nakken langs ryggraden så knepper det ekstremt når jeg drar hånden over. Knekker mye ellers i kroppen også, spesielt i nakken. I forbindelse med ME utredning så gikk jeg igjennom mange prøver, så det har blitt tatt mange prøver. Har fortalt om smertene til fysioterapeut uten at jeg har blitt noe særlig klokere på hva som kan hjelpe. Han mente det var noe revmatisk, noe det kan være, men har ikke fått noe spesifikt som kan være med på å hjelpe. Det spenner seg spesielt hvis jeg har vært lite aktiv, bevegelse hjelper. Hvis det først har blitt veldig vondt så kan jeg ikke belaste venstre skulder noe særlig, den svikter og resultatet er at jeg får mer vondt. Det jeg syns er rart er at det er så tydelig venstre side som absolutt ikke er på min side, det gjør veldig vondt og er så frustrerende! Føler jeg har mast så mye på leger og fysioterapeuter.. Er helt blank på hva det kan være også. Hele venstre side fra topp til tå spenner seg, kjenner det i foten, hofta, skuldra, arm, tommel, nakke.. Høyre side kan være litt småvond, men kan ikke sammenlignes, det kan jeg fint leve med, men det jeg kjenner på venstre side hemmer meg ekstremt når det først står på. Min mor har fibromyalgi og me, men jeg regner med at fibromyalgi vil oppstå på begge sider av kroppen. Noen som har vært borti lignende og kan anbefale noe jeg kan spørre lege om eller har tips jeg kan prøve? Anonymkode: 4a78c...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 22. september 2018 #2 Del Skrevet 22. september 2018 Sjekk at du ikke har benlengdeforskjell. Hvordan er kroppsholdningen din? Spesielt når du sitter. Lener du deg mye på venstre albue, sitter du mye med venstre fot på tå? Jeg har nytte av en foam roller (kjøpes billig på ebay). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg har det som deg, har fibromyalgi da. Alltid kjekt å være flere om smerten... Er bare bevegelse som hjelper her og... Anonymkode: 5aa9a...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Del Skrevet 23. september 2018 Beinlengde fikk jeg sjekket hos fysioterapeut, har også spurt om holdningen min med tanke på plagene, men får bare til svar at den er god. Smertene som dukker opp får han ikke gjort noe med. Det kan godt være det ikke er noe å få gjort med også, men jeg føler ikke at jeg har fått gode nok svar til å akseptere det enda. Jeg har tenkt tanken om å bli utredet for fibromyalgi, men så er det det å dra til legen for en ny utredning.. Det tar på Ts. Anonymkode: 4a78c...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå