LiljeManuela Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 (endret) Vi leier en leilighet hvor soverommet ikke har vinduer, men derimot en verandadør. Dette er vår eneste mulighet til å kunne få frisk luft inn i rommet i bl.a. sommersesongen. Jeg kan se for meg at det har kommet en regnskur mens vi har sovet, dette har kommet inn på gulvet og litt av gulvet nærmest døren har nå "bøyd seg". Det kom en vaktmester for å se på det som konkluderte med at hele gulvet måtte byttes da det ikke lar seg gjøre å skifte den lille delen som er ødelagt. Vaktmesteren nevnte også at han hadde tatt vekk den del blader og møkk fra dreneringsdelen (en liten karm rett utenfor døren for å få unna vann) og det ble gjort for kort siden. Verken huseier eller oss visste om denne dreneringsdelen før for to uker siden. Kan dette være en av årsakene, også? Nå har vi sagt opp leiligheten og jeg har informert utleier om denne skaden, spørsmålet er om det er vår feil og kan huseier kreve at vi erstatter hele gulvet? Endret 22. september 2018 av LiljeManuela
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Det er jo deres feil at det har regnet inn. Så ja, de kan kreve at dere bytter gulv. Anonymkode: f7d75...ff7 5
LiljeManuela Skrevet 22. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2018 Ja, jeg skjønner hva du mener... men det blir bare så diffust i og med at det er eneste luftekilde. Man kan jo ikke ligge inne i 30 varmegrader med dørene lukket i tilfelle det kan bli regn?
Sirah Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 Så klart kan han det! Dette burde dere ha forutsett. Dere har hatt døren åpen når det regner OG latt være å renset dreneringsdelen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, LiljeManuela skrev: Ja, jeg skjønner hva du mener... men det blir bare så diffust i og med at det er eneste luftekilde. Man kan jo ikke ligge inne i 30 varmegrader med dørene lukket i tilfelle det kan bli regn? Da får man ha oppe soveromsdøra og lufte andre steder. Anonymkode: f7d75...ff7
LiljeManuela Skrevet 22. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2018 Til info så visste verken huseier eller oss om dreneringsdelen før for to uker siden
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, LiljeManuela skrev: Til info så visste verken huseier eller oss om dreneringsdelen før for to uker siden Uansett så ville det ikke regnet inn om døra hadde vært lukket. Anonymkode: f7d75...ff7
Orchideae Skrevet 22. september 2018 #8 Skrevet 22. september 2018 Ja, det kan han. Om det regner mye og det er fare for at det blir vått inne har man ikke oppe soveromsvinduet heller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå