AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Hei, Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Antakeligvis bare sette ord på tanker og følelser. Forventer ingen råd. Jeg er veldig ensom. Har ingen kontakt med nærmeste familie. Har gjort flere forsøk med både familie og slekt, men blir ikke inkludert. Har to venninner, men de er travle med sitt og sine. Hadde en veldig nær kompis, men etter han forlovet seg har det blitt rolig fra den kanten. Jeg har forsøkt - lite respons. Det ble holdt forlovelsefest, men dit ble jeg ikke invitert. Så sitter mye alene. Har vært i tre lange forhold - jeg ble dumpet alle tre gangene. Siste var samboerforhold. Har prøvd å date - de jeg har møtt har blitt med den ene gangen. Ingen av dem har hatt lyst å møte meg igjen. Har blitt en del skuffelser. Har satt seg noen tanker i hodet mitt om at jeg ikke fortjener å ha mennesker i livet mitt som er glad i meg og som bryr seg om meg. Kjærlighet har jeg egentlig gitt opp. Jeg orker ikke å bli såret mer. Da blir det mye tid alene - uten at det er det jeg egentlig vil. Har blitt litt innesluttet og redd for å åpne meg. Alle jeg har åpnet meg for har jo stukket. Det sårer like mye hver gang. Til slutt orker man det ikke mer. Vet som sagt ikke hva jeg vil med dette. Anonymkode: 94c76...cb1 3
Trøndermann Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Antakeligvis bare sette ord på tanker og følelser. Forventer ingen råd. Jeg er veldig ensom. Har ingen kontakt med nærmeste familie. Har gjort flere forsøk med både familie og slekt, men blir ikke inkludert. Har to venninner, men de er travle med sitt og sine. Hadde en veldig nær kompis, men etter han forlovet seg har det blitt rolig fra den kanten. Jeg har forsøkt - lite respons. Det ble holdt forlovelsefest, men dit ble jeg ikke invitert. Så sitter mye alene. Har vært i tre lange forhold - jeg ble dumpet alle tre gangene. Siste var samboerforhold. Har prøvd å date - de jeg har møtt har blitt med den ene gangen. Ingen av dem har hatt lyst å møte meg igjen. Har blitt en del skuffelser. Har satt seg noen tanker i hodet mitt om at jeg ikke fortjener å ha mennesker i livet mitt som er glad i meg og som bryr seg om meg. Kjærlighet har jeg egentlig gitt opp. Jeg orker ikke å bli såret mer. Da blir det mye tid alene - uten at det er det jeg egentlig vil. Har blitt litt innesluttet og redd for å åpne meg. Alle jeg har åpnet meg for har jo stukket. Det sårer like mye hver gang. Til slutt orker man det ikke mer. Vet som sagt ikke hva jeg vil med dette. Anonymkode: 94c76...cb1 Høres ikke så greit ut nei... Hvor gammel er du ? 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Befinner meg i en lignende båt, TS, og derfor bruker jeg tiden min på å finne fram gamle og glemte interesser og holde på med dem på egenhånd. Lese det jeg vil, høre den musikken jeg vil, se de filmene og seriene jeg vil, lage og spise den maten jeg vil, Steller med planter i leiligheten, mater fugler i parken og på balkongen; så er det noen som er glad for at jeg fins. Gir litt penger til organisasjoner for barn, så bidrar jeg en smule til at andre kan få det bedre. Men det hender ofte når jeg våkner om morgenen at jeg er lei meg for at det ikke er noen der å våkne til. Må bare bite sammen tennene og fortsette likevel. Anonymkode: 4e21b...7e0 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 10 minutter siden, Trøndermann skrev: Høres ikke så greit ut nei... Hvor gammel er du ? Takk for svar. Er 33. Kvinne. Ts Anonymkode: 94c76...cb1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Befinner meg i en lignende båt, TS, og derfor bruker jeg tiden min på å finne fram gamle og glemte interesser og holde på med dem på egenhånd. Lese det jeg vil, høre den musikken jeg vil, se de filmene og seriene jeg vil, lage og spise den maten jeg vil, Steller med planter i leiligheten, mater fugler i parken og på balkongen; så er det noen som er glad for at jeg fins. Gir litt penger til organisasjoner for barn, så bidrar jeg en smule til at andre kan få det bedre. Men det hender ofte når jeg våkner om morgenen at jeg er lei meg for at det ikke er noen der å våkne til. Må bare bite sammen tennene og fortsette likevel. Anonymkode: 4e21b...7e0 Takk for svar! Jeg blir veldig trist når jeg leser at du sitter i litt samme situasjon. Jeg vet hvor tungt dette kan være. Samtidig er jeg glad du finner gleder i hverdagen. Jeg sliter med det. Har ofte følelsen av å ikke ha noen grunn til å stå opp på morgenen. Sender deg en klem. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 2
Horten Market Skrevet 22. september 2018 #6 Skrevet 22. september 2018 Du kan bare slå fra deg at du er ensom fordi du ikke fortjener bedre. Gode venner og gode relasjoner gjør man seg ikke fortjent til. Men er det noe ved deg som støter folk fra deg? Dette kan være måten du oppfører deg på, måten du behandler andre, eller hvordan du fremstår for øvrig. Hvem vil du helst tilbringe tid sammen med, en som er blid og hyggelig og løfter deg opp fra en grå hverdag? Eller en som er deprimert, snakker mest om sitt vanskelige liv, og er emosjonelt krevende ... En ensom person blir fort det siste, og gir næring til en vond sirkel. En psykolog eller tilsvarende kan være en god støtte til å komme i andre baner. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 6 minutter siden, Horten Market skrev: Du kan bare slå fra deg at du er ensom fordi du ikke fortjener bedre. Gode venner og gode relasjoner gjør man seg ikke fortjent til. Men er det noe ved deg som støter folk fra deg? Dette kan være måten du oppfører deg på, måten du behandler andre, eller hvordan du fremstår for øvrig. Hvem vil du helst tilbringe tid sammen med, en som er blid og hyggelig og løfter deg opp fra en grå hverdag? Eller en som er deprimert, snakker mest om sitt vanskelige liv, og er emosjonelt krevende ... En ensom person blir fort det siste, og gir næring til en vond sirkel. En psykolog eller tilsvarende kan være en god støtte til å komme i andre baner. Takk for svar. Litt ifht det du spørr om hvordan jeg fremstiller meg selv. Hadde du møtt meg på gaten, i en sosial setting eller på jobb kunne du aldri gjettet at jeg har slike tanker. Det er ingen jeg har fortalt dette til at jeg føler det slik. Jeg er den som alltid stiller opp, hjelper andre, smiler og er blid. Har blant annet fått høre at jeg endret arbeidsmiljøet i positiv retning når jeg begynte der jeg jobber nå. Dette er tanker jeg ikke har delt med noen. Det er ingen som vet hvordan jeg egentlig har det - for jeg ser ut som en person som har et "perfekt" liv. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #8 Skrevet 22. september 2018 Om du er ensom så er det kanskje ikke din feil, men det er ditt ansvar å gjøre noe med det. Du må se hvilke valgmuligheter du har og ta valg derfra for å bedre situasjonen din. Man må rett og slett akseptere at livet ikke alltid er i full fres og full av enkle gleder. Så må man basere sin lykke vekk fra eksterne faktorer (inntekt, hva venner mener om meg, kjæreste) til interne saker som du kan kontrollere selv ( ærlighet, medlidenhet, lage noe, være en god venn) Anonymkode: 45ee5...2d7 2
BerntHulken Skrevet 22. september 2018 #9 Skrevet 22. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Er 33. Kvinne. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 ❤️ Du høres ut som en flott dame 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, æøå* skrev: ❤️ Du høres ut som en flott dame Takk for det - det var hyggelig å høre. En stund siden jeg har hørt det nå privat. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 2
Horten Market Skrevet 22. september 2018 #11 Skrevet 22. september 2018 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er tanker jeg ikke har delt med noen. Det er ingen som vet hvordan jeg egentlig har det - for jeg ser ut som en person som har et "perfekt" liv. Ts Hva tenker du om dine evner til å danne nære relasjoner? Å være blid og hyggelig og fremstå som en sympatisk person er lettere på avstand enn når folk kommer deg nær. Føler du at det ligger et problem der? Og når du setter opp et ytre som er så forskjellig fra ditt virkelig jeg, blir det kanskje vanskeligere for deg å åpne deg for andre, og for andre å komme inn til deg? Endret 22. september 2018 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #12 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, Horten Market skrev: Hva tenker du om dine evner til å danne nære relasjoner? Å være blid og hyggelig og fremstå som en sympatisk person er lettere på avstand enn når folk kommer deg nær. Føler du at det ligger et problem der? For å være helt ærlig; det er ingenting jeg ønsker mer enn flere mennesker i livet å ha nære relasjoner til. Jeg er nok litt redd for å slippe folk innpå meg for fort. Har som sagt opplevd at de fleste stikker og du sitter igjen såret. Da tar det litt lenger tid. Men, jeg er vennlig og imøtekommende mot alle som viser det samme mot meg. Som utgangspunkt ønsker jeg å slippe inn dem som gir uttrykk for at de ønsker å være en del av mitt liv og hverdag. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #13 Skrevet 22. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg blir veldig trist når jeg leser at du sitter i litt samme situasjon. Jeg vet hvor tungt dette kan være. Samtidig er jeg glad du finner gleder i hverdagen. Jeg sliter med det. Har ofte følelsen av å ikke ha noen grunn til å stå opp på morgenen. Sender deg en klem. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 Tusen takk, TS, og det samme til deg! Ja, morgenen kan være tøff. Tror det er bra å gi seg et gode som man bare må stå opp for å få med seg; for min del er det kaffe. Jeg må ha kaffe, og da unngår jeg å bli liggende og deppe hele dagen. Bare det å stå oppreist og røre seg, hjelper mot tungsinn. Når man er alene og kjenner på ensomheten, er det så viktig å finne fram til de enkle og grunnleggende gledene ved å bare være til. Glede seg over hver minste lille ting og være takknemlig for dem. Anonymkode: 4e21b...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #14 Skrevet 22. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, TS, og det samme til deg! Ja, morgenen kan være tøff. Tror det er bra å gi seg et gode som man bare må stå opp for å få med seg; for min del er det kaffe. Jeg må ha kaffe, og da unngår jeg å bli liggende og deppe hele dagen. Bare det å stå oppreist og røre seg, hjelper mot tungsinn. Når man er alene og kjenner på ensomheten, er det så viktig å finne fram til de enkle og grunnleggende gledene ved å bare være til. Glede seg over hver minste lille ting og være takknemlig for dem. Anonymkode: 4e21b...7e0 Takk 🤗 Er vel gjerne her jeg ikke er så flink. Til å finne de små tingene som kan gi meg glede. Har alltid hatt et ønske om familie og barn, men prøver å slå meg til ro med at det trolig ikke ligger i kortene for meg. Det synes jeg er veldig tungt og noe jeg sliter med nesten daglig. Men, klarer jeg å komme før vi det så klarer jeg gjerne å finne de små gledene i det jeg har. Takk. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #15 Skrevet 22. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk 🤗 Er vel gjerne her jeg ikke er så flink. Til å finne de små tingene som kan gi meg glede. Har alltid hatt et ønske om familie og barn, men prøver å slå meg til ro med at det trolig ikke ligger i kortene for meg. Det synes jeg er veldig tungt og noe jeg sliter med nesten daglig. Men, klarer jeg å komme før vi det så klarer jeg gjerne å finne de små gledene i det jeg har. Takk. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 Selv takk 😊 Livet blir ikke nødvendigvis slik man ønsker seg, men da gjelder det å gjøre det beste man kan med det livet man har. Jeg tror akkurat dét er selve meningen med livet, og at alle har noe helt unikt å bidra med til verden. men vi må finne fram til dette "noe" selv, og for mange betyr det å gjøre noe som er utenom det som blir sett som det vanlige. Husk at mange av de som har bidratt med noe stort og viktig for menneskeheten, hadde svært vanskelige liv som de kjempet seg gjennom. Vil bare legge til at det jeg skrev om, er noe av det jeg gjør for å holde det gående på egen hånd. Er i en livssituasjon der det er vanskelig å skulle involvere nye mennesker. Jeg kan ikke si så mye om hvordan komme seg ut av ensomhet, men litt om hvordan man lever med den. En gang var jeg den som var blid, utadvendt, bød på meg selv og stilte opp for andre. Dette endret seg da jeg ble syk. Husk at du er verd noe, TS. Ønsker at du kan finne noen gode mennesker å ha i livet ditt. Anonymkode: 4e21b...7e0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #16 Skrevet 22. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv takk 😊 Livet blir ikke nødvendigvis slik man ønsker seg, men da gjelder det å gjøre det beste man kan med det livet man har. Jeg tror akkurat dét er selve meningen med livet, og at alle har noe helt unikt å bidra med til verden. men vi må finne fram til dette "noe" selv, og for mange betyr det å gjøre noe som er utenom det som blir sett som det vanlige. Husk at mange av de som har bidratt med noe stort og viktig for menneskeheten, hadde svært vanskelige liv som de kjempet seg gjennom. Vil bare legge til at det jeg skrev om, er noe av det jeg gjør for å holde det gående på egen hånd. Er i en livssituasjon der det er vanskelig å skulle involvere nye mennesker. Jeg kan ikke si så mye om hvordan komme seg ut av ensomhet, men litt om hvordan man lever med den. En gang var jeg den som var blid, utadvendt, bød på meg selv og stilte opp for andre. Dette endret seg da jeg ble syk. Husk at du er verd noe, TS. Ønsker at du kan finne noen gode mennesker å ha i livet ditt. Anonymkode: 4e21b...7e0 Takk. Trist å høre at sykdommen din hindrer deg fra å involvere andre. Jeg jobber med å lære meg å leve med min situasjon. Det er ikke enkelt og har blitt noen tårer. Faktisk har jeg noen dager hatt tanker om at jeg ikke er verd noe. Jeg prøver faktisk å gjøre ting for å få til endringer. Men, det er ikke like lett å holde humøret oppe. Tusen takk for de fine ordene. Ts Anonymkode: 94c76...cb1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #17 Skrevet 22. september 2018 TS, det er leit å høre at du føler deg ensom. Jeg har det også på samme måte. Ble singel i dag etter å ha vært i et forhold som ikke var bra, så du får trøste deg med at det er bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Akkurat som deg vil jeg og ha familie og barn men det ser veldig dårlig ut nå som jeg er i slutten av 30-årene Det jeg har gjort for føle meg bedre er å dra på shopping, gå meg en tur i sola. Kjøpte meg noen fine bilder til stua, også har jeg bestilt meg en treningsreise til syden. Har du noe du interesserer deg for? Kan du jobbe som frivillig f.eks, for å komme deg ut litt? Anonymkode: 61387...0ce
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #18 Skrevet 22. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, det er leit å høre at du føler deg ensom. Jeg har det også på samme måte. Ble singel i dag etter å ha vært i et forhold som ikke var bra, så du får trøste deg med at det er bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Akkurat som deg vil jeg og ha familie og barn men det ser veldig dårlig ut nå som jeg er i slutten av 30-årene Det jeg har gjort for føle meg bedre er å dra på shopping, gå meg en tur i sola. Kjøpte meg noen fine bilder til stua, også har jeg bestilt meg en treningsreise til syden. Har du noe du interesserer deg for? Kan du jobbe som frivillig f.eks, for å komme deg ut litt? Anonymkode: 61387...0ce Trist å høre om bruddet. Selv om du gjerne har det bedre uten akkurat denne mannen. Jeg håper jo selvfølgelig at du ikke gir opp ønsket ditt om familie. Men må jo si at jeg trolig skjønner hvordan du føler deg nå. Normalt er jeg ganske flink med oppløftende samtaler og støtte til andre. Tror bare jeg ikke har helt dagen i dag. Uansett - du fortjener å ha det bra og være lykkelig. Jeg er sikker på at du har mange fantastiske egenskaper som en mann som fortjener deg vil sette pris på. Om været bedrer seg blir det nok en tur i morgen. Må bare finne styrken til det. Er så lett å bli liggende på sofaen. Jeg har en interesse, men det koster såpass mye at jeg ikke har økonomi til det. Ellers maler jeg litt, men det blir hjemme. Ikke noe som gjør at jeg kommer meg mer ut. Sender deg en klem. Ts Anonymkode: 94c76...cb1
BerntHulken Skrevet 22. september 2018 #19 Skrevet 22. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for det - det var hyggelig å høre. En stund siden jeg har hørt det nå privat. Ts Anonymkode: 94c76...cb1 Jeg er i samme båt som deg, på mange måter.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #20 Skrevet 23. september 2018 11 timer siden, æøå* skrev: Jeg er i samme båt som deg, på mange måter. Trist å høre. Jeg vet så godt hvordan det er og da er det så leit å høre om andre i samme situasjon. Håper du har noen ting i hverdagen som kan gi deg glede. Som det rådes til overfor. Klem til deg. Ts Anonymkode: 94c76...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå