Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 Hva legger dere i dette utsagnet?Hvis dere hadde sagt det til deres kjære, hva innebærer et sånt utsagn?
Gjest Krølltoppen i.i. Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 Det kommer helt ann på hvem som sier det og i hvilken setting det blir sagt.
Suzy Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 Setting er viktig: Fra ung mann, som håper på sex - legger ingenting i det Fra gift mann, samme intensjon som over - legger ingenting i det Fra samboer/kjæreste - tar det som en kjærlighetserklæring Fra venn - tar det som en lojalitetserklæring
smidja Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Setting er viktig: Fra ung mann, som håper på sex - legger ingenting i det Fra gift mann, samme intensjon som over - legger ingenting i det Fra samboer/kjæreste - tar det som en kjærlighetserklæring Fra venn - tar det som en lojalitetserklæring :enig_animasjon:
Lassie Skrevet 18. mars 2005 #6 Skrevet 18. mars 2005 Hvis jeg hadde sagt "jeg kan gjøre alt for deg" til min kjære, så ville det bety at jeg kan gjøre alt for ham. At jeg kan gjøre alt som må til for at han skal ha det bra. Ellers enig med Suzys forklaring.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #7 Skrevet 18. mars 2005 Hm. Når jeg leste dette ble jeg minnet på en jente jeg fortalte jeg ville 'gått rundt verden for'. Meningen var den samme, så jeg kunne lige så godt sagt 'gjort alt for' som du nevner her. Vet ikke helt hvordan jeg skulle definere noe slikt - til tross for at jeg da har brukt dette selv.. Jeg følte vel at jeg hadde møtt en svært, svært spesiell person som gav meg uendelig mye, og at jeg derfor gjerne ville gjøre uendelig mye til gjengjeld. Hun er fremdeles, uten sammenligning 'den' mest interessante, spennende, spesielle, herligste, nydeligste, sterkeste, magiske personen jeg noen gang har møtt. Og jeg kan ikke forestille meg at det finnes liknende der 'ute' Som dumt er, så har jeg ikke lenger kontakt med henne. Det gjør henne ikke mindre * av den grunn Man kan ikke være annet enn takknemmelig for å ha møtt en slik, og når du først minner meg på dette - så ville jeg definitivt gått verden rundt for henne
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2005 #8 Skrevet 18. mars 2005 Setting er viktig: Fra ung mann, som håper på sex - legger ingenting i det Fra gift mann, samme intensjon som over - legger ingenting i det Fra samboer/kjæreste - tar det som en kjærlighetserklæring Fra venn - tar det som en lojalitetserklæring ..ja, noe sånt ja..bortsett fra han som er gift legger vel noe i det..
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #9 Skrevet 19. mars 2005 Hva legger dere i dette utsagnet?Hvis dere hadde sagt det til deres kjære' date=' hva innebærer et sånt utsagn?[/quote'] Slike utsagn er desperate. de er ugjennomtenkte og de kommer gjerne fra menn som er over the edge. De snakker før de tenker. Det er heller ikke noe gøy med menn som sier at de skal gjøre alt for en...finnes det noen spenning igjen da? nei, tror ikke det
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #10 Skrevet 19. mars 2005 Du burde vel være en smule mer åpen enn som så? Jeg tror ikke du skulle regne med at han ville gjøre absolutt 'alt' for deg til tross for sin uttaelse. Noe måtte du nok gjøre selv også :-) Og hva mener du med 'spenning'? Det at du liker å 'fundere' over om 'han' ville kunne gjøre 'noe' for deg? En type 'usikkerhet'? Dersom noen forteller deg noe slikt, så synes jeg du burde ta det med et smil, og tenke; Jøss! Jeg er flott :-) I det minste i hans øyne. Hva kan vel være galt, i det?
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #11 Skrevet 19. mars 2005 Jo, når det gjelder deg så er jeg villig til å revurdere det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #12 Skrevet 19. mars 2005 Jo, når det gjelder deg så er jeg villig til å revurdere det. For noen ganger er det jo slik, at man nesten ikke kan stoppe seg selv. Man har bare lyst til å si fine ting og gjøre gode ting heeeeeeele tiden Men bare om de er snille til gjengjeld da Ellers kan de hente ting sjæl!
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #13 Skrevet 19. mars 2005 Når min kjære sier at han gjør alt for meg så tenker jeg at "nei, det gjør du ikke." Handling sier mer enn tusen ord. At det kan være en romantisk ting å si er jo greit, men jeg hadde ikke tatt den strofen der så seriøst uansett hvem som hadde sagt det til meg. Tror det er et fåtall av oss mennesker som faktisk hadde gjort ALT for en annen person. For meg er det mye sterkere og flottere at en som bryr seg om meg viser det i sine handlinger hver dag :-)
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #14 Skrevet 19. mars 2005 Når min kjære sier at han gjør alt for meg så tenker jeg at "nei, det gjør du ikke." Handling sier mer enn tusen ord. At det kan være en romantisk ting å si er jo greit, men jeg hadde ikke tatt den strofen der så seriøst uansett hvem som hadde sagt det til meg. Tror det er et fåtall av oss mennesker som faktisk hadde gjort ALT for en annen person. For meg er det mye sterkere og flottere at en som bryr seg om meg viser det i sine handlinger hver dag :-) Kansje h*n ikke kan, men alikevel mer enn gjerne skulle gjort det, dersom h*n kunne?
Gjest Chrizzy Skrevet 19. mars 2005 #15 Skrevet 19. mars 2005 Hm. Når jeg leste dette ble jeg minnet på en jente jeg fortalte jeg ville 'gått rundt verden for'. Meningen var den samme, så jeg kunne lige så godt sagt 'gjort alt for' som du nevner her. Vet ikke helt hvordan jeg skulle definere noe slikt - til tross for at jeg da har brukt dette selv.. Jeg følte vel at jeg hadde møtt en svært, svært spesiell person som gav meg uendelig mye, og at jeg derfor gjerne ville gjøre uendelig mye til gjengjeld. Hun er fremdeles, uten sammenligning 'den' mest interessante, spennende, spesielle, herligste, nydeligste, sterkeste, magiske personen jeg noen gang har møtt. Og jeg kan ikke forestille meg at det finnes liknende der 'ute' Som dumt er, så har jeg ikke lenger kontakt med henne. Det gjør henne ikke mindre * av den grunn Man kan ikke være annet enn takknemmelig for å ha møtt en slik, og når du først minner meg på dette - så ville jeg definitivt gått verden rundt for henne Hørtes fint ut
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #16 Skrevet 20. mars 2005 Kansje h*n ikke kan, men alikevel mer enn gjerne skulle gjort det, dersom h*n kunne? la meg forklare litt bedre hva jeg mener :-) Da jeg gikk gravid med tvillinger, høygravid,med litt bekkenløsning, monterte jeg 2 STORE ikea kommoder sittende på gulvet. Brukte laaaaang tid på det. Han ligger i sofaen med go samvittighet og ser på tv.....fordi, som han sier "du liker jo å skru sammen ting." Det gjør jeg ikke, men en av oss må jo. Når han ser at jeg er så utslitt at jeg sovner på sofaen kl 20, så hadde det vært flott om han benyttet sjansen til å gjøre noen gjøremål i huset. så avlaster han meg og gleder meg.Om huset ser like jævlig ut når jeg våkner og han sitter foran pcen, så tenker han ikke akkurat så mye på hva han kan gjøre for sin kone... To små eksempler dette. Det jeg mener er at om det er noe lystbetont, noe som ikke tar så mye energi, noe så er lett,-ja, da er det også lett å si "jeg gjør alt for deg". Men min virkelighet har vist meg at alt det tunge og kjedelige blir overlatt til meg. Jeg tviler ikke et sekund på at han elsker meg, men han kommer aldri til å gjøre alt for meg :-? Jeg hadde heller ikke gjort alt for han foressten.....
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #17 Skrevet 20. mars 2005 la meg forklare litt bedre hva jeg mener :-) Da jeg gikk gravid med tvillinger, høygravid,med litt bekkenløsning, monterte jeg 2 STORE ikea kommoder sittende på gulvet. Brukte laaaaang tid på det. Han ligger i sofaen med go samvittighet og ser på tv.....fordi, som han sier "du liker jo å skru sammen ting." Det gjør jeg ikke, men en av oss må jo. Når han ser at jeg er så utslitt at jeg sovner på sofaen kl 20, så hadde det vært flott om han benyttet sjansen til å gjøre noen gjøremål i huset. så avlaster han meg og gleder meg.Om huset ser like jævlig ut når jeg våkner og han sitter foran pcen, så tenker han ikke akkurat så mye på hva han kan gjøre for sin kone... To små eksempler dette. Det jeg mener er at om det er noe lystbetont, noe som ikke tar så mye energi, noe så er lett,-ja, da er det også lett å si "jeg gjør alt for deg". Men min virkelighet har vist meg at alt det tunge og kjedelige blir overlatt til meg. Jeg tviler ikke et sekund på at han elsker meg, men han kommer aldri til å gjøre alt for meg :-? Jeg hadde heller ikke gjort alt for han foressten..... Stemmer. Jeg hadde tegnet meg et bilde av din forståelse for 'gjøre alt for' på et tidligere stadie, og det ser ut til at det stemmer nokså bra. Jeg forstår hva du sier her, men vi ser det litt forskjellig. Når jeg leser ordene, 'gjøre alt for deg' så vinkler jeg ikke dette til direkte, faktiske hendelser som du gjør ovenfor her. Ord som 'gjøre', 'deg' og 'alt' er stående alene ganske kjedelige. Døde dersom man ikke legger noen dypere forståelse for de. Men satt sammen på en måte som her; 'Gjøre alt for deg', så gir de meg en poetisk, vakker klang, som betyr mer enn selve ordene - ordrett. Dersom man sa 'Jeg elsker deg, for alltid', så kunne man saktens gått direkte på dette og sagt - "Nei. Du gjør ikke det. Det finnes ingen evig tid, og derfor synes jeg det er lite gjennomtenkt og dumt av deg å si noe slikt." Men gjør man det, så ødelegger man noe fint, fordi det er forståelsen for gjeldende, meningen bak det, og ordene som ikke står skrevet - i mellom linjene skulle man kansje kunne si; som i et slikt tilfelle rører meg. Ikke det 'faktiske' i det. Med andre ord; 'Gjøre alt for deg' er for meg en kjærlighets erklæring. På lik linje med 'jeg elsker deg', eller 'du er himmelen for meg> Bare ord, men alikevel vakre sådann.
Tekumseeh Skrevet 20. mars 2005 #18 Skrevet 20. mars 2005 'Gjøre alt for deg' er for meg en kjærlighets erklæring. På lik linje med 'jeg elsker deg', eller 'du er himmelen for meg> Bare ord, men alikevel vakre sådann. Helt enig. Det er to forskjellige sider av dette også. Mener man at man gjør hva som helst hele tia, er man jo selvutslettende, og blir dermed lite interessant etterhvert (eller utnyttet til tusen) Men i den betydning 'hente vann fra de syv hav,' 'gå rundt jorda' osv, da er det romantisk, og man må ikke ta det bokstavelig.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #19 Skrevet 20. mars 2005 Tekumseeh! :-) (ikke fordi du er 'enig', men fordi du er 'ny' )
Ciara Skrevet 20. mars 2005 #20 Skrevet 20. mars 2005 Hvis det "bare" var ord - en kjærlighetserklæring som ikke var ment bokstavelig - ville jeg syntes det var fint (ikke fantastisk kanskje, fordi det ville blitt litt for svulstig for meg). Hvis personen faktisk mente at h*n ville gjort alt for meg, ville jeg blitt redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå