Gå til innhold

Hvordan vite om pus virkelig liker det nye fôret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er en kastrert, stor og flott hannkatt på 6 år. Jeg byttet fôr i sommer fra Friskies Sterelized til Orijen fit and slim. Etter dette har jeg merket at pus har blitt noe lettere, men også MYE mer masete. Han virker nesten sulten stakkar :( hvordan går jeg fram her? Jeg vil jo ikke at han skal gå rundt å være sulten! 

Anonymkode: 3a015...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er vanedyr så det vil nok ta litt tid før den vender seg til den ny maten.

Anonymkode: 8b8bd...83a

Skrevet

Synes selv Orjen er såpass dyrt at jeg ikke ville fortsatt med det om kattene klaget og maset rundt det.

Har prøvd litt forskjellig på mine og noen ganger klager de, mens andre ganger bare gafler de i seg alt selv om det er veldig nytt. 

Anonymkode: 48ca3...64d

Skrevet

Jeg har best erfaring med Royal canin når det kommer til hvor godt det tas imot av katten. Har forsøkt feks hills, men det ville de ikke røre. 

Anonymkode: 7b560...aa5

Skrevet

Friskies og mye annet butikkfór er tilsatt ekstra smakstoffer, slik at det kan se ut som katten elsker maten. I virkeligheten er ofte butikkfóret fullt av fyllstoffer som gjør at katten spiser mer og mer og mer fordi den aldri blir skikkelig mett, og maten er mye tomme kalorier.
Når katten spiser noen munnfuller her og der, så er fóret akseptert.
En sulten katt vil aldri sulte foran en full matskål heller.

Du kan gi litt våtfór i tillegg til tørrfóret en gang om dagen, for kosens skyld.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Var på dyrebutikk i stad og kjøpte to prøveposer fra Royal Canin (Den ene heter Regular Sterelized, og den andre heter "Fit"). Prøvde den som heter "Fit", og den gomlet han i seg som om han ikke har fått mat på flere uker 😄 Jeg satt Orijen foret ved siden av, men han valgte altså den fra RC. Kan jeg derfor avskrive Orijen? Han ligger på fanget mitt nå og ser ut til å være veeeldig avslappet, uten å mjaue og mase som han gjorde tidligere i dag.

Han får ca en halv pakke våtfor daglig, og i dag (før han fikk tørrforet fra RC) var han ekstra masete på våtforet og kunne liksom ikke få det fort nok :P 

TS

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter er vanedyr så det vil nok ta litt tid før den vender seg til den ny maten.

Har prøvd Orijen siden Mai, så han har fått god tid på seg til å vende seg til det. 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Var på dyrebutikk i stad og kjøpte to prøveposer fra Royal Canin (Den ene heter Regular Sterelized, og den andre heter "Fit"). Prøvde den som heter "Fit", og den gomlet han i seg som om han ikke har fått mat på flere uker 😄 Jeg satt Orijen foret ved siden av, men han valgte altså den fra RC. Kan jeg derfor avskrive Orijen? Han ligger på fanget mitt nå og ser ut til å være veeeldig avslappet, uten å mjaue og mase som han gjorde tidligere i dag.

Han får ca en halv pakke våtfor daglig, og i dag (før han fikk tørrforet fra RC) var han ekstra masete på våtforet og kunne liksom ikke få det fort nok :P 

TS

Ser ikke hvorfor du ikke skal kunne bruke Royal canin :) man kan ikke bare kjøre på med for katten ikke liker bare fordi de uansett ikke vil sulte forran matskåla. De skal da få mat de liker. 

Anonymkode: 7b560...aa5

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd Orijen siden Mai, så han har fått god tid på seg til å vende seg til det. 

TS

Ser du nå har prøvd Royal Canin og at det funker, så da bytter du bare til det. Royal Canin er i tillegg billigere i bruk og et fôr av bra kvalitet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...