Gå til innhold

Stelleveske? Sekk? Bag med sovedel? Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre måneder før termin tråler jeg nettet etter ting som kan være praktisk, men det er jo en jungel av ting.

For øyeblikket er det stellevesker jeg ser på. Et lite søk på "diaper bag" på for eksempel Wish gir jo en million forskjellige ting. Jeg liker varianten som ser ut som en ryggsekk, kontra den vanlige bagen. Men nå har jeg også snublet over en bag som kan brettes ut til en bærbar "miniseng" for de små. Jeg tenker umiddelbart "Å, så praktisk!", men.....er det noe som vil bli brukt? Har noen prøvd? Har noen erfaringer med sekk kontra bag, eller har det ikke noe å si? 

Anonymkode: 964ed...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en "skip hop pronto changing station" som skal være min "stelleveske", der er det stellematte og lommer til et par bleier og fukta kluter. Og det jeg ikke har plass i der har jeg bare i vanlig veske/ryggsekk. Kjøpt en Kånken sekk som jeg tenker bruke. 

Anonymkode: 9b729...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Kaos stellesekk. Praktisk at den kan kan bæres på ryggen hvis vi ikke skal ha med vognen :) 

Anonymkode: f87cf...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre måneder før termin tråler jeg nettet etter ting som kan være praktisk, men det er jo en jungel av ting.

For øyeblikket er det stellevesker jeg ser på. Et lite søk på "diaper bag" på for eksempel Wish gir jo en million forskjellige ting. Jeg liker varianten som ser ut som en ryggsekk, kontra den vanlige bagen. Men nå har jeg også snublet over en bag som kan brettes ut til en bærbar "miniseng" for de små. Jeg tenker umiddelbart "Å, så praktisk!", men.....er det noe som vil bli brukt? Har noen prøvd? Har noen erfaringer med sekk kontra bag, eller har det ikke noe å si? 

Vogna er jo stort sett med, så behovet for en ekstra miniseng er ikke der for meg hvertfall 

Anonymkode: 49413...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Miniseng ser jeg ikke helt poenget med. Viljar vært veldig fornøyd med kiwi-vesken.

Anonymkode: 0accd...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miniseng ser jeg ikke helt poenget med. Viljar vært veldig fornøyd med kiwi-vesken.

Får ikke veske i kiwi-pakken lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får ikke veske i kiwi-pakken lenger. 

Det vet jeg, men finn.no har iallfall hatt noen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stellevesken fra Stokke som kan gjøres om til en ryggsekk. Det var veldig praktisk siden mini ikke likte å ligge i vogna det første halvåret, og jeg gikk stort sett med barnet i bæresele på magen, med stelleveska på ryggen. 

Stelleveska har enkel stellematte man kan ta ut og brette ut, og det er en liten veske oppi der man kan legge bleier, tørr-/våtservietter slik at man ikke må ta med hele veska inn på badet når man skal skifte bleie. Det er i tillegg god plass til ekstra klær/skift.

Skulle jeg valgt mellom ren stelleveske eller sekk, hadde jeg valgt sekk med en løsning som AB i innlegg #2. Opplever at stelleveska med innhold ofte ble såpass tung at jeg la den under vogna i stedet for på håndtaket på vogna, så jeg hadde glatt gått for en kul sekk om jeg skulle valgt på nytt.

Anonymkode: efe1e...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skinnveske fra storksak, som etterhvert skal brukes som vanlig veske. Er veldig fornøyd med den, men hadde jeg valgt om igjen, hadde jeg nok valgt ryggsekk fra kaos. Sekk er enklere å bruke sammen med bæresele. 

Anonymkode: 367db...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stellevesken fra Stokke som kan gjøres om til en ryggsekk. Det var veldig praktisk siden mini ikke likte å ligge i vogna det første halvåret, og jeg gikk stort sett med barnet i bæresele på magen, med stelleveska på ryggen. 

Stelleveska har enkel stellematte man kan ta ut og brette ut, og det er en liten veske oppi der man kan legge bleier, tørr-/våtservietter slik at man ikke må ta med hele veska inn på badet når man skal skifte bleie. Det er i tillegg god plass til ekstra klær/skift.

Skulle jeg valgt mellom ren stelleveske eller sekk, hadde jeg valgt sekk med en løsning som AB i innlegg #2. Opplever at stelleveska med innhold ofte ble såpass tung at jeg la den under vogna i stedet for på håndtaket på vogna, så jeg hadde glatt gått for en kul sekk om jeg skulle valgt på nytt.

Anonymkode: efe1e...a25

Signerer! Veldig praktisk med Stokkebagen på ryggen, for vi måtte også ofte bære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har stelleveske tilhørende vogn og en stellesekk i tillegg. Spørs helt på hva man skal. Skal vi en kort tur med bæresele så har jeg sekk, triller vi vogn så henger det ei veske på. Kjekt å kunne ha begge deler syns jeg. 

Anonymkode: 5889f...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen som bruker miniseng-bagen fordi de bor i blokk uten heis. Er visst gull verdt å frakte opp og ned trappene.

når det gjelder stelleveske så er det bare å ta hva som helst. En plastpose liksom.

Anonymkode: ea9be...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...