hcsam Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Hei. Har en leilighet i en blokk som jeg leier ut. Leietaker har bodd der i 3 år, aldri vært klage før. Så flyttet det en nylig skilt mann i 50-årene i etasjen under de og har på 1 mmd klaget 5 ganger fordi de «tramper» når de går over gulvet, og høres ut som en tredemølle fordi det er så mye støy. Jeg leier ut til et rolig par og har aldri vært klage før. Nå er leietaker frustrert og vet ikke hva han skal gjøre. Hvordan skal jeg gå frem? Tenkte jeg må ta en prat med han nye naboen og forklare at når man bor i blokk så må man tåle litt støy, men at leietakerne prøver å ta så mye hensyn. Men visst han fremdeles har et problem så må han ta det videre med styre? Noen andre tips til hvordan jeg kan gå frem med han nye naboen? 1
Emmelise Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Du kan vel avtale at du kommer innom for å høre støyen? Da føler han kanskje at han blir tatt litt på alvor også. Så får du selv se om støyen han henviser til faktisk er tramping eller om han overreagerer. Eller om det rolige paret bør få seg et par gulvtepper. Alt ettersom. 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Enig du bør ta det på alvor, høre støyen og uavhengig hva du hører snakke med de over å be de legge teppe eller gå lettere. Jeg var nye leietakern i samme situasjon, hadde andre arbeidstider enn forrige leietaker så jeg hørte masse tramp og støy helt forferdelig. De over ble pålagt å legge tepper, men jeg vet ikke om de gjorde det, begynte å gå lettere, eller flytta ut, men det ble stille etter et par uker etter de fikk påleggelse om å ta hensyn og oppføre seg som folk ikke troll. Anonymkode: 73c42...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Vær så snill, ta det på alvor. Jeg bor selv med noen andres leietakere over meg og de høres ut som elefanter. De spiller i tillegg musikk som høres bedre her inne hos meg enn musikken jeg selv spiller. Bruk gulvmatter, ikke gå med sko inne, legg nytt gulv om nødvendig. Forklar leietakerne at personen under faktisk reagerer på støyen. Ikke sikkert de har tenkt over det selv, men at de faktisk bråker unødvendig. Kan godt være at mannen overreagerer hørt med andres ører, men jeg tviler sterkt på han klager bare for gøy.. Anonymkode: 4b1f5...410 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 På 22.9.2018 den 13.33, hcsam skrev: Hei. Har en leilighet i en blokk som jeg leier ut. Leietaker har bodd der i 3 år, aldri vært klage før. Så flyttet det en nylig skilt mann i 50-årene i etasjen under de og har på 1 mmd klaget 5 ganger fordi de «tramper» når de går over gulvet, og høres ut som en tredemølle fordi det er så mye støy. Jeg leier ut til et rolig par og har aldri vært klage før. Nå er leietaker frustrert og vet ikke hva han skal gjøre. Hvordan skal jeg gå frem? Tenkte jeg må ta en prat med han nye naboen og forklare at når man bor i blokk så må man tåle litt støy, men at leietakerne prøver å ta så mye hensyn. Men visst han fremdeles har et problem så må han ta det videre med styre? Noen andre tips til hvordan jeg kan gå frem med han nye naboen? Det at det ikke har vært klager før, betyr ikke at det ikke har vært støy, eller har vært plagsomt for de som bodde der. Folk har forskjellig terskel for å klage. Mange finner seg i støy fordi de ikke vil, tør eller orker ta fatt i det. Du må ta dette på alvor, og gjør som en sier over her, ta deg en tur og hør på støyen. Det er det minste du kan gjøre. Anonymkode: d518b...f0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå