Gå til innhold

Å spise ute alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker folk om en person som er på Egon alene en lørdagskveld, er det innafor eller helt sosialt uakseptabelt? 

Anonymkode: f66e9...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor og supert. Tenker vanligvis ikke noe over det, men synes det er supert. Vet at noen ikke liker å sitte alene, at de må ha noen rundt seg hele tiden. Det viser jo mer usikkerhet, på en måte.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri vært på Egon, så jeg vet ikke om det gjelder spesielle koder der. Men om jeg i det hele tatt tenker noe som helst om en person som spiser alene på restaurant, så er det at han/hun er på jobbreise, pusser opp kjøkkenet, trives i eget selskap eller lignende.

• Liker 3
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt

Anonymkode: e33b5...058

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig må jeg si det kommer helt an på personen som sitter der. Om noen sitter med hengende hode, lut holdning, ser triste ut, etc. så hadde jeg nok ikke akkurat sett på det som "empowering". Andre som bare ser ut som de ville ha seg et hyggelig måltid alene og som ser ut til å hygge seg hadde jeg derimot ikke stusset på overhode.

Uansett er det så klart "innafor". Men jeg tror nok holdningen til den som sitter der vil påvirke hvordan menneskene rundt reagerer.

Anonymkode: 5c308...954

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist alene på restaurant mange ganger, uten å gidde å tenke på hva andre tenker. Men jeg spiser helst ikke på Egons 😉

Anonymkode: 69c8b...c3a

• Liker 4
Skrevet

Det dårlige restaurantvalget til side så tenker jeg ingenting om folk som spiser alene. 

Helt normalt i USA for eksempel, nå er det vanligere å innta flere av dagens måltider ute generelt der og ikke den samme kulturen som her hvor det å spise ute er noe man gjør mye som en sosial greie med venner, og ikke bare for å innta et måltid. Men sånn i New York og lignende byer føler jeg det nesten er flere som sitter alene enn som er med andre og spiser, iallfall på frokoststeder og kafeer. Veldig urbant og selvstendig tenker jeg ;)

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Jeg har aldri vært på Egon, så jeg vet ikke om det gjelder spesielle koder der. Men om jeg i det hele tatt tenker noe som helst om en person som spiser alene på restaurant, så er det at han/hun er på jobbreise, pusser opp kjøkkenet, trives i eget selskap eller lignende.

Det er ikke spesielle kode for antall som spiser sammen noe sted. På Egon og alle andre fastfoodsteder kan man spise alene eller 30 sammen. 

Skrevet

Gud jeg er nervøs. Må bare hoppe i det. Er så lei av å ikke kan gjøre ting, bare fordi de rundt meg er opptatt eller ikke ønsker å bli med

-ts

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Det er ikke spesielle kode for antall som spiser sammen noe sted. På Egon og alle andre fastfoodsteder kan man spise alene eller 30 sammen. 

Som sagt har jeg ikke vært inne på Egon. Noen spisesteder frekventeres av høylytte gjenger og romantiske par, for eksempel, og da hadde iallfall jeg følt meg litt malplassert om jeg satt alene. Men hurra for dem som ikke hadde brydd seg uansett.

Skrevet

Jeg tenker at det ville vært litt rart å dra på Egon alene. Det er ikke spesielt billig, spennende eller veldig god mat. Jeg tenker at det er litt rart å dra på den type "restaurant" alene. Det er vel mer en familie-fotballag-vennegjeng-folk som ikke vet bedre-restaurant.

Anonymkode: 55570...3d2

Skrevet

Elsker å reise alene, så da spiser jeg også ute alene. Deilig og befriende  🙂

Skrevet

Jeg spiser ofte på restaurant alene, gjerne fordi jeg skal noe rett etter jobb og rekker ikke hjemom å spise. Men kunne fint kost meg med et måltid en lørdagskveld også. Men IKKE på egon, det er bare tragisk (pga dårlig, overpriset mat). 

Anonymkode: 81e25...dcc

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud jeg er nervøs. Må bare hoppe i det. Er så lei av å ikke kan gjøre ting, bare fordi de rundt meg er opptatt eller ikke ønsker å bli med

-ts

Gjør det du vil. Jeg har spist flere ganger alene på egon for jeg trives med å spise alene. Det ene som kan være litt irriterende er folk som stirrer. Det har bare skjedd to ganger at jeg har lagt merke til det. Jeg tenker de er usikre. Livet er for kort til å ikke gjøre det man vil. 

Anonymkode: fcdc3...003

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det ville vært litt rart å dra på Egon alene. Det er ikke spesielt billig, spennende eller veldig god mat. Jeg tenker at det er litt rart å dra på den type "restaurant" alene. Det er vel mer en familie-fotballag-vennegjeng-folk som ikke vet bedre-restaurant.

Anonymkode: 55570...3d2

Jeg ser på egon som en alene restaurant fordi det er en dempet atmosefære der og man kan bestille selv og betale. Det går raskt med betalingen. Trenger ikke vinke på kelnere. De reklamerer også med at Egon er for alle. 

Anonymkode: fcdc3...003

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser en del ute alene, null stress det. Mange som spiser alene fordi de er på reise, kommer rett fra jobb o.l. og dermed ikke har noen andre å spise med. Men jeg går ikke på Egon, dog går det sikkert fint an for de som liker seg der å spise der uten selskap. 

Anonymkode: c4d86...e01

Skrevet

Viktig å påpeke at man ikke spiser på Egon ☝🏼selv om det ikke var det som var poenget i hovedinnlegget, sånn egentlig. 

Anonymkode: a9464...16a

• Liker 1
Skrevet

Hver sin lyst. Jeg liker ikke spise ute alene selv, fordi det ville føles svært ensomt, der man i tillegg betaler masse penger for en kjip kveld. Men for de som liker det: flott for dem. Reagerer aldri på at andre går ut å spiser eller drikker alene. Bare liker det ikke selv. 

Anonymkode: 2840f...3c1

Skrevet

Jeg var på Peppes en fredag kveld alene på brygga i Tønsberg. På alle andre bordene var det vennegjenger eller par, og jeg storkoste meg for meg selv inni kroken 😁

Anonymkode: 7d726...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...