AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Hei Jeg har i den siste tiden begynt å slite veldig med huden i ansiktet. Har vært hos hudlege men fikk anbefalt å prøve et akneprodukt som så langt ikke har hjulpet på huden min. Jeg mistenker egentlig at jeg har en form for betennelse i huden pga rødme og tørrhet som ikke blir bedre med noen produkter. Akkurat nå har jeg ikke råd til en ny time til Aleris, men jeg ønsker å ta en gjennomgang på hudpleieproduktene jeg bruker og evt. bytte ut med mer riktige produkter for meg. Problemet er at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Hva skal jeg se etter på ingredienslisten? Jeg tror huden min per nå er ganske irritert og sensitiv, mye tørrhet. Hva er det beste jeg kan gjøre for huden min nå? Hvor starter man? Anonymkode: 9086b...995
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Blander vann og honning og lar det virke en tid på huden før du skyller av. Det vil dyprense.:) Anonymkode: 16bfe...363 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Ville anbefalt hulyronsyre-serumet til the ordinary og natural moustourizing factors ansiktskremen fra samme merke samt coffein solution under og rundt øyet. Anonymkode: 9acfe...1b8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 Hvis du tror du har en form for betennelse i huden burde du gå til lege. Man behøver ikke gå til Aleris, du sier du ikke har råd til en ny runde der, gå da til fastlegen din som henviser deg til hudlege. Det gjorde jeg. Eller rettere sagt jeg var hos fastlege grunnet noe annet. Men han mente jeg hadde en form for betennelse og henviste meg videre, hvor det da viste seg at jeg har Roscea. Heldigvis en mild grad, men det forklarte en del av hvorfor huden min i perioder er som den er. Jeg har ikke det typiske Roscea utslettet, men huden min blir ofte rød og «sår», samt er ekstremt sensitiv. Du bør bruke milde hudpleieprodukter. En av de mildeste og beste hudseriene jeg har vært bort i er Matis Delicate, som stort sett alle med sensitiv hud tåler. Denne er trygg for de fleste. Selv bruker jeg blanding av gode hudpleie produkter fra mange merker som jeg vet huden min tåler, i kombinasjon med reseptbelagte kremer fra hudlege. Anonymkode: 7deed...7a9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 Extra virgin oliven olje, evt jojoba olje eller økologisk kaldpresset rosehipseed oil. Også ville jeg tenkt på et rent kosthold og bevegelse i frisk luft ( ikke treningssenter ). Anonymkode: 0c7ef...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå