Gå til innhold

Skal ta piercing i øret. Stål VS titan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en kraftig reaksjon på noe sist. Jeg vet ikke hva pierceren brukte, og hun sa ingenting om det heller. Hun hadde kanskje bare en type, og jeg regner med det var "vanlig stål" siden det er rimeligere. Det var snakk om oppe i brusken. Hun brukte en veldig kort stang, med en bakdel som var stor og flat, og øret hovnet skikkelig opp, ble rødt og det var ekstremt vondt i to uker. Endte opp på legevakta fordi jeg ikke klarte å sove om natten, øret var svært og kjentes ut som det skulle sprenge og øredobben var sugd inn i øret.

Ble litt redd for å ta piercing igjen, men jeg innså at denne pierceren ikke visste helt hva hun drev på med. Så jeg skal ta sjansen igjen, og denne gang hos en profesjonell piercer. Har snakket med han og han har forklart at de alltid bruker lang stang når de piercer. Det gir meg litt ro i sjela! :) Men så lurer jeg på, hva er best av stål og titan? Har lest at det kan vær rester av nikkel i det stålet de bruker, og kanskje det er det jeg reagerte sånn på, hvis ikke det var en vanlig infeksjon pga bakterier? 

Noen her som har brukt titan og fikk mindre problemer av det? 

Og jeg har lest litt om Emla Krem, som bedøvelse... Kan jeg bruke det når jeg blir piercet? Er ikke redd for smerte, men har fått litt skrekken fra den forrige opplevelsen. :fnise: 

Anonymkode: b4fb6...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...