AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Vel ikke guttunge, han er blitt 20. Burde klare seg selv 😉 Tok seg hybel, eller rom? De er fire stykker som deler kjøkken og bad. Alle har de egne kontrakter, og kontraktene er på 1 år. Hva gjør han? Betaler frem tilbutløp av kontrakten? Har de virkelig lov til å binde folk så lenge som er år? Ser sånn ut når jeg googler. Går det an å bare slutte å betale, bli kastet ut, og gjøre opp for disse bare 3 mnd etterpå? Anonymkode: dcb88...6a1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Ja det er lov å binde folk for et år. Har du ikke lært han opp til hva en bindende avtale betyr? Selv om han blir kastet ut er han forpliktet til å betale for 12 mnd, der kan han få tvangskrav, så ville ikke forsøkt det. Er vel best å gå i dialog med utleier og spørre om det er greit at han kan få noen andre til å overta kontrakten så han kan flytte ut. Anonymkode: 30979...1ed 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Takk 👍 Før var det ikke mulig, i forbrukerforhold. Det er jeg 99% sikker på. Ser ut som det har vært noen lovendringer der. Anonymkode: dcb88...6a1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk 👍 Før var det ikke mulig, i forbrukerforhold. Det er jeg 99% sikker på. Ser ut som det har vært noen lovendringer der. Anonymkode: dcb88...6a1 Tidsbestemte leieavtaler har i alle fall vært omtalt i husleieloven siden jeg hadde rettslære på skolen helt på begynnelsen av 90-tallet, så veldig nytt er det ikke. Anonymkode: 5ed85...f9c 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk 👍 Før var det ikke mulig, i forbrukerforhold. Det er jeg 99% sikker på. Ser ut som det har vært noen lovendringer der. Anonymkode: dcb88...6a1 Husleiekontrakter har nok vært slik lenge. Tidligere kunne man som forbruker binde seg mye lenger enn 12 mnd. Husk bare på alle mobilavtalene som bar på 90/00 -tallet. Anonymkode: ee14e...43d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #6 Skrevet 22. september 2018 Jeg hadde samme problem i 2001, måtte bo der til kontrakten utløp. Så helt nytt er det i allefall ikke. Anonymkode: dd573...732 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 Han må da bare finne noen andre til å flytte inn. Huseier sier det er helt OK 😊 Anonymkode: dcb88...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #8 Skrevet 22. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel ikke guttunge, han er blitt 20. Burde klare seg selv 😉 Tok seg hybel, eller rom? De er fire stykker som deler kjøkken og bad. Alle har de egne kontrakter, og kontraktene er på 1 år. Hva gjør han? Betaler frem tilbutløp av kontrakten? Har de virkelig lov til å binde folk så lenge som er år? Ser sånn ut når jeg googler. Går det an å bare slutte å betale, bli kastet ut, og gjøre opp for disse bare 3 mnd etterpå? Anonymkode: dcb88...6a1 Guttungen bør bli voksen og det bør foreldren også. Slutte å betale vet de fleste ay medfører stevning til Forliksrådet med påfølgende dom som dårlig betaler. Er det rette måten å lære guttungen hva en kontrakt innebærer? Er man bundet så er man bundet. Anonymkode: 98bc2...cdd 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #9 Skrevet 22. september 2018 Slutt å sy puter under armene på «guttungen» Anonymkode: c0400...0a9 2
Gjest Hei der Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 Sønnen din ts høres mere ut som en drittunge.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #11 Skrevet 22. september 2018 Han må finne noen andre som kan ta over hans rom for den resterende leieperioden, så er det ikke noe problem:) Anonymkode: b4424...7f1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #12 Skrevet 22. september 2018 4 minutter siden, Hei der skrev: Sønnen din ts høres mere ut som en drittunge. Ok? Fordi morens hans var usikker på loven vedrørende leieavtaler? Anonymkode: b4424...7f1 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #13 Skrevet 22. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han må da bare finne noen andre til å flytte inn. Huseier sier det er helt OK 😊 Anonymkode: dcb88...6a1 Ok. Hvorfor lager du en tråd om det her inne da? Tviler på at dere har fått dette avklart med huseier i løpet av en halvtime på en lørdagsmorgen... Anonymkode: 36a1f...ce3 4
Maleficenta Skrevet 22. september 2018 #14 Skrevet 22. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det er lov å binde folk for et år. Har du ikke lært han opp til hva en bindende avtale betyr? Selv om han blir kastet ut er han forpliktet til å betale for 12 mnd, der kan han få tvangskrav, så ville ikke forsøkt det. Er vel best å gå i dialog med utleier og spørre om det er greit at han kan få noen andre til å overta kontrakten så han kan flytte ut. Anonymkode: 30979...1ed Kan han bli kastet ut da? Bindene avtale gjelder jo også den som leier ut?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #15 Skrevet 22. september 2018 3 minutter siden, Maleficenta said: Kan han bli kastet ut da? Bindene avtale gjelder jo også den som leier ut? Om han bryter andre deler av avtalen kan han sikkert det. Anonymkode: ee14e...43d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #16 Skrevet 22. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk 👍 Før var det ikke mulig, i forbrukerforhold. Det er jeg 99% sikker på. Ser ut som det har vært noen lovendringer der. Anonymkode: dcb88...6a1 En husleieavtale er jo ofte ikke et forbrukerforhold, så hvorfor blande inn det? Anonymkode: c9f3c...051
Maleficenta Skrevet 22. september 2018 #17 Skrevet 22. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om han bryter andre deler av avtalen kan han sikkert det. Anonymkode: ee14e...43d Skal mye til. De som leier blir sett på som den svake part, så de har mer rettigheter enn utleier... men nå er jeg utenfor temaet. Beklager
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #18 Skrevet 22. september 2018 Du som skriver dette her er bare barbslig. Ja drittungen må forholde seg til kontrakten... noe mer orker jeg ikke å forklare fordi du rett og slett er arrogant og uansvarlig. Anonymkode: 1b679...d9e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #19 Skrevet 22. september 2018 Merkelig at en mor tenker tanken at han kan la være å betale leie i noen mnd og bli løst ut av kontrakten. Man lærer ikke barna sine det. Du burde heller lære han at man ordner opp i forpliktelsene man har påtatt seg på en skikkelig måte. Anonymkode: d449f...c69 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #20 Skrevet 22. september 2018 Ikke rart det er såpass mye rare historier jeg hører om slapp ungdom på arbeidsplassen og i leieforhold, når foreldre faktisk oppfordrer ungene sine til å prøve å bli kastet ut og å kun betale for 3mnd! På broren min sin arbeidsplass har de blitt skeptiske til å hyre inn altfor unge nå etter å ha sett de nyeste unge ansatte. Ingen serviceinnstilling, sier ikke hei og takk til kundene, ingen smil. Så nå har de begynt å ta inn folk på 30+. Litt avsporing, men det går på det å lære ungene sine normal folkeskikk, verdier og holdninger. Gutten din har godt av å lære å samarbeide med andre, om ikke da medbeboerne er helt grusomme, forderdelig uhygieniske osv. Vi må slutte å behandle ungene våre som skjøre snowflakes. Anonymkode: 5ece4...99b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå