AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Har blitt tilbydt jobb som salgsagent for et belysningsmerke, dette vil isåfall være en deltidsjobb fremover for å fronte merket og skape nye prosjektkunder som kun kjøper belysningsbiten av meg. Saken er at jeg arbeider som elektriker, vi pleier ikke å vare selge belysning til prosjekter, men vi monterer det som kunden ønsker i slike tilfeller eller så kjøper vi inn belysning når kunden ikke vet nøyaktig hva dem vil ha. Ville du ansett at dette kunne skapet en konflikt for hovedarbeidsgiver? Vi kan ikke ta på oss jobb for konkurrende virksomhet, men nå tenker ikke jeg at dette skal være en konkurrende virksomhet, kun salg av belysning til nye kunder som jeg ikke møter i jobben min som elektriker. Egentlig kan dette gi mersalg for elektrobedriften da jeg også kan levere tilbud på installasjon. Hva tenker dere? Anonymkode: e78b0...538
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 Snakk med arbeidsgiveren din. Du kan jo spørre litt på generelt grunnlag hva som regnes som konkurrerende virksomhet. Anonymkode: d8783...617
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Hvis hovedarbeidsgiver sier ok så er det greit. Men ikke ellers, og du kan i allefall ikke påta deg jobben uten klarering fra hovedarbeidsgiver. Hadde det vært noe helt irrelevant som å jobbe i klesbutikk, ville det ikke vært noen sak (forutsatt at arbeidstidene ikke kom i konflikt). Anonymkode: c6ca4...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå