AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Jeg tok teoretisk eksamen som omsorgsarbeider for en del år tilbake men fikk aldri jobbet meg opp til fagbrev etter paragraf 20. Nå har jeg jobbet som ped leder i barnehage i fire år og må bytte yrke. Jeg kunne tenke meg å jobbe på sykehjem men kan jeg hente frem papirene fra teorieksamen og prøve på nytt? Årsaken til at jeg gav opp var for få vakter til at jeg kunne leve av det og for få vakter i fht at jeg måtte jobbe minst 50%for at praksisen skulle telle som praksis til fagbrev. Anonymkode: a3fb4...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #2 Skrevet 22. september 2018 I dag må man ha jobbet 8500timer, eller 5 år i 100% for å ta fagprøven som helsefagarbeider. Men regner jo med du får godskrevet mye og dermed ikke trenger så mye. Det kan du få noen på opplæringskontoret i ditt fylke til å hjelpe deg mez, vet faktisk ikke om din teoretiske eksamen vil holde, eller om du må ta ny. Da man jo også må skrive en eksamensoppgave under fagprøven (pleieplan) så kanskje en ide er å melde deg opp til fagskolen og gå skole 1 dag i uka for å lære deg hvordan det i dag gjøres? Anonymkode: c9d2e...40b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #3 Skrevet 22. september 2018 Så da er det en mulighet jeg kan drøfte med legen og nav iallefall. Anonymkode: a3fb4...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 Litt utenfor tema: Fikk du jobb som pedagogisk leder uten utdanning? Hvilke kvaliteter veide opp siden du ikke har fagbrev? Erfaring? Jeg vurderer å bli pedagogisk leder, men jeg holder på med en bachelor i pedagogikk - ikke barnehagelærer. Føler at de fleste arbeidsgivere ønsker at man skal være barnehagelærer for å få jobb som ped leder. Fordelen min er at jeg hadde litt kontor og administrative + økonomiske fag på videregående, men vet ikke hvor mye det veier opp. Har ikke fagbrev, gikk rett på påbygg for å få studiekompetanse. Anonymkode: 9b0b4...94c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt utenfor tema: Fikk du jobb som pedagogisk leder uten utdanning? Hvilke kvaliteter veide opp siden du ikke har fagbrev? Erfaring? Jeg vurderer å bli pedagogisk leder, men jeg holder på med en bachelor i pedagogikk - ikke barnehagelærer. Føler at de fleste arbeidsgivere ønsker at man skal være barnehagelærer for å få jobb som ped leder. Fordelen min er at jeg hadde litt kontor og administrative + økonomiske fag på videregående, men vet ikke hvor mye det veier opp. Har ikke fagbrev, gikk rett på påbygg for å få studiekompetanse. Anonymkode: 9b0b4...94c Jeg er førskolelærer. Det er ikke bare arbeidsgiverne som ønsker at man har barnehagelærerutdannelsen, det er ett krav fra myndighetene. Men, du kan ta ett år med småbarnspedagogikk i tillegg til det du har så er du mere innforbi. Jeg hadde en kollega som var lærer og kun jobbet på dispensasjon fra kommunen som etter mange år i barnehagen fikk beskjed om å enten ta småbarnsped eller slutte. Anonymkode: a3fb4...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #6 Skrevet 22. september 2018 Angående gammel teoriprøve og praksis så vet jeg ikke - men vil du ikke få godskrevet en del praksis av å jobbe i barnehage? Har en venninne som akkurat tok helsefagarbeider-fagbrev, og jeg mener hun fikk godskrevet noe fra å ha jobbet som assistent i barnehage. Er ikke sikker da, men verdt å sjekke ut. Anonymkode: 64024...e7a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Angående gammel teoriprøve og praksis så vet jeg ikke - men vil du ikke få godskrevet en del praksis av å jobbe i barnehage? Har en venninne som akkurat tok helsefagarbeider-fagbrev, og jeg mener hun fikk godskrevet noe fra å ha jobbet som assistent i barnehage. Er ikke sikker da, men verdt å sjekke ut. Anonymkode: 64024...e7a Jeg håper det. Har jo hatt med kritisk syke barn å gjøre på jobb også. Skal snakke med den gamle sjefen om en attest til det hvis jeg får klarert resten. Anonymkode: a3fb4...2b1
Shinee Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 På 22.09.2018 den 16.43, AnonymBruker skrev: Jeg er førskolelærer. Det er ikke bare arbeidsgiverne som ønsker at man har barnehagelærerutdannelsen, det er ett krav fra myndighetene. Men, du kan ta ett år med småbarnspedagogikk i tillegg til det du har så er du mere innforbi. Jeg hadde en kollega som var lærer og kun jobbet på dispensasjon fra kommunen som etter mange år i barnehagen fikk beskjed om å enten ta småbarnsped eller slutte. Anonymkode: a3fb4...2b1 Her hos oss jobber det førskole lærere, i vanlige stillinger. det er i omsorgsbolig /bofelleskap. så med den utdanningen du har vill jeg tro du ikke trenger fagbrev men du kan jo søke fagskole utdanning vidre da? :D innenfor et tema du synes er spennende :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå