Gå til innhold

Pus på pensjonat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå er forberedelsene til påskeferien igang. Pus ble kjørt til pensjonatet igår, 45 minutter fra mitt hjem. Hun mjauet sårt hele veien inn.

Da vi kom inn, ble vi møtt av en herlig dame som virkelig tok varmt imot oss. Hun så at jeg ikke hadde det helt godt da jeg levert katten til henne.

Hun viste oss inn i en nyrestaurert låve, der kattene fikk hvert sitt store bur, med leker og diverse. Gullende reint var det, lunt og godt.

Jeg har vært litt i tvil, men men en katt som står på døren og henger og vil være sammen med oss, kan jeg ikke reise fra og la gå på sjølstyr, spesielt ikke når gata snart tømmes for folk som skal på påskeferie.

Følte meg vel da jeg kjørte hjem, jeg reiser med god samvittighet og pusejenta er i trygge og varme omgivelser.

Idag er det hunden sin tur, men den leverer jeg ikke selv, for det blir enda verre... :-) Gleder meg allerede til jeg kommer hjem neste fredag, så er vi alle samlet igjen.

Mange problemstillinger med dyrehold, men du verden så fattig jeg hadde vært uten dem.

Mange morsomme øyeblikk i løpet av dagen her med de to og jeg merker nå at det er tomt uten den ene...

Jaja, snart neste fredag... :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke lett å forlate et kjæledyr. Vi har funnet et fantastisk pensjonat til pusekatten vår og føler oss helt trygg på dem. Og det beste er at vi kan tydelig se at pusen kjenner seg igjen og faktisk trives der. Men nå har broren min flyttet hit så dette er den første ferien hvor pusen vår skal få være i sitt trygge og vante hjem, og det føles godt (ikke minst sparer vi en del penger).

Gjest Anonymous
Skrevet

hva koster disse pensjonatene deres?

Skrevet
hva koster disse pensjonatene deres?

150 kroner døgnet, 170 i høysesong (skoleferier) for en katt.

Gjest Pusemamma
Skrevet

Det er ikke lett og reise fra dyrene nei. Jeg reiser til syden i to uker og min lille pus ska på pensjonat da. Har aldri vært så lenge fra henne som det. Det er bedre og vite at noen ser etter henne enn at folk glemmer å gå heim til meg og mate henne og skifte i kassen og slike ting. Der hun skal blir hun tatt veldig godt vare på. Jeg betaler kr. 95 pr døgn for katten. Der er overkommelig pris. :briller:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er jeg tilbake, har nettopp hentet pusen. Hun har vært veldig lite aktiv mens vi har vært borte, har for det meste holdt seg i buret sitt, hun var engstelig da jeg hentet henne og da vi kom hjem og hun kom ut av buret, ville hun ut.

Hun fikk da det, og har ikke sett henne siden det, (1,5 time) siden, men jeg regner med at hun kommer tilbake etter at hun har utforsket fra seg ute.

Prisen var 75,- kroner, 150,- tidligere nevnt var fryktelig mye.

Jeg kommer uansett til å levere henne der igjen neste gang jeg skal på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...