AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Har småsøsken, og den litt eldre har det med å banne, mamma kan banne av og til hvis hun sparker tåa i noe eller mister noe på gulvet. Men det virker som skolen har begynt å fokusere så på banning at foreldre blir paranoide for ordbruk i hjemmet. Virker litt som det har blitt sånn med veldig mye i Norge? Vet ikke om det er bare her, men lever vi i et paranoid system eller? Barn i dag kunne vel ikke levd slik som jeg gjorde på 90-tallet. Anonymkode: 22189...39b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Det er mye fokus på slikt i et moderne samfunn. Banning er jo ganske sånn redneck. Anonymkode: d3ae1...69f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mye fokus på slikt i et moderne samfunn. Banning er jo ganske sånn redneck. Anonymkode: d3ae1...69f hva synes dere om det? er det ikke litt vel paranoid? jeg synes det norske samfunn blir mer og mer paranoid. Anonymkode: 22189...39b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hva synes dere om det? er det ikke litt vel paranoid? jeg synes det norske samfunn blir mer og mer paranoid. Anonymkode: 22189...39b Paranoid er en alvorlig psykisk lidelse og faktisk ikke et uttrykk man skal lære unger å bruke. Noen kan feks faktisk lide av dette på ordentlig. Jeg mener det ikke som kritikk av deg som person, men det er viktig å uttale seg korrekt slik at man ikke sårer folk rundt seg. Dette heter på engelsk "slur" noe du godt kan sjekke ut. Man skal passe på hva man sier og ikke bare slenge ut med gloser. "Slurs" og Drittslenging feks kan såre andre. Hvordan man snakker til hverandre hjemme, har stor betydning for hvordan barnet har det sosialt når det vokser opp og hjelper han/hun til å knytte venner. Med det sagt så er det "sosialt selvmord" å ha en unge som går å banner. Ta tenker man sitt om foreldrene og vil gjerne ikke "omgås" slike.. Anonymkode: d3ae1...69f 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paranoid er en alvorlig psykisk lidelse og faktisk ikke et uttrykk man skal lære unger å bruke. Noen kan feks faktisk lide av dette på ordentlig. Jeg mener det ikke som kritikk av deg som person, men det er viktig å uttale seg korrekt slik at man ikke sårer folk rundt seg. Dette heter på engelsk "slur" noe du godt kan sjekke ut. Man skal passe på hva man sier og ikke bare slenge ut med gloser. "Slurs" og Drittslenging feks kan såre andre. Hvordan man snakker til hverandre hjemme, har stor betydning for hvordan barnet har det sosialt når det vokser opp og hjelper han/hun til å knytte venner. Med det sagt så er det "sosialt selvmord" å ha en unge som går å banner. Ta tenker man sitt om foreldrene og vil gjerne ikke "omgås" slike.. Anonymkode: d3ae1...69f jeg tror de fleste banner av og til. Det er ikke sånn at vi må slenge på med "faen" i hver setning, men eg blir ikke støtt av at det kommer av og til. Anonymkode: 22189...39b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 Sønnen min lærer ihvertfall en del banneord på skolen, og så spør han meg om han får si det hjemme. Sier som regel nei. Han kan si fy fillern eller fytti rakkern. Synes ikke at det er søtt med 6 åringer som sier faen og føck. Men det har kommet noen gloser fra både meg og faren et par ganger, men liker ikke det når det skjer..spess ikke feks i setninger når man har en samtale sammen. MEn om man slår seg feks så forstår jeg jo at det er vanskelig å holde seg. Sånn tenker jeg. Anonymkode: d3ae1...69f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 3 åringen min kan noen få banneord. Det har jeg lært han, bare for å tulle og irritere mora... heheh. Men han bruker ikke disse ordene til daglig. Ser ingenting galt i at barn lærer seg banneord, så lenge de ikke blir en aktiv språkbruk eller hverdagslig. Hørte en 2-3 åring på butikken som krangla med mora som ikke vile kjøpe sjokolade til han. HAN GREIN OG SKREIK : SKAL HA SJOKOLADE ELLERS ROPER JEG FETTE! Hele kassekøen lo godt... 😁 Anonymkode: 32cae...546
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Bra du ikke bor i nordnorge. Her får man bannskap inn med morsmelka Anonymkode: da4a0...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra du ikke bor i nordnorge. Her får man bannskap inn med morsmelka Anonymkode: da4a0...ed4 Hahahahahahajha. Det er faen meg sant! Anonymkode: 32cae...546
frekvens Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra du ikke bor i nordnorge. Her får man bannskap inn med morsmelka Anonymkode: da4a0...ed4 Ungene mine får ikke gå rundt å bannes og jeg bannes ikke rundt dem. Slik er det med de fleste jeg omgås. På jobb og ute på jakt og fiske er det så klart noe annet. Da rives d kjæft heile tia.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 Grusomt fokus....? Banning vitner om et fattig ordforråd. Jeg er helt enig i skolens "fokus" på dette. Selvsagt skal det ikke være stygg språkbruk i skolen. Eller i mitt hjem. Eller på arbeidsplassen. Hvis ikke barna lærer det hjemme, må de i hvert fall lære det på skolen. Hvis foreldre føler de må begrense bannskapen hjemme av hensyn til barna, så bra da. Anonymkode: 82de2...d66 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #12 Skrevet 22. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Grusomt fokus....? Banning vitner om et fattig ordforråd. Jeg er helt enig i skolens "fokus" på dette. Selvsagt skal det ikke være stygg språkbruk i skolen. Eller i mitt hjem. Eller på arbeidsplassen. Hvis ikke barna lærer det hjemme, må de i hvert fall lære det på skolen. Hvis foreldre føler de må begrense bannskapen hjemme av hensyn til barna, så bra da. Anonymkode: 82de2...d66 Jeg skulle akkurat til å skrive det samme! Banning vitner om ett fattig ordforråd. Klarer man ikke å ordlegge seg om noe uten å bruke banneord, så...ja. Jeg studerer på ett universitet for øyeblikket og vi har en foreleser som banner en del i hans foredrag. Jeg liker det ikke, og ja, mister litt troen på hans evner. Anonymkode: 392b6...ae1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #13 Skrevet 22. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye fokus på slikt i et moderne samfunn. Banning er jo ganske sånn redneck. Anonymkode: d3ae1...69f For meg er det mye verre å si redneck enn å si faen. Redneck? Hvorfor bruker du i det hele tatt et amerikansk begrep her i Norge? Vi stammer jo nesten alle fra småkårsfolk her i landet, mener du man skal skamme seg over det? Eller er det dem som jobber utendørs i dag du vil rakke ned på? Hva mener du egentlig? Arbeiderklassen - i den grad det er et relevant begrep i dag? Eller alle som driver med manuelt arbeid? Alle som jobber utendørs? Jævla tulling. Hilsen innendørsblek rådgiver Anonymkode: aa718...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå