Gå til innhold

Burde Norge ta tilbake Bohuslen, Jemtland og Herjedalen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke på tide at vi gjør noe med den svenske okkupasjonen ?

Anonymkode: 895db...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er da vitterlig nok svensket i norge.

Anonymkode: 93a27...1c9

Skrevet

Sverige har tilbydd Danmark å få Malmø tilbake. Danmark sa: Fuck off. :laugh:

Anonymkode: e6946...b1b

Skrevet

Færøyene, island og Grønland stemmer jeg for,  vi mistet førstnevnte pga en union med Danmark og danskenes feilvalg.

Anonymkode: 43fb8...c82

Skrevet

Ja, vi burde gå til krig. la folk dø på begge fronter og risikere eskalering og kriser bare fordi områdene en gang var norske. Høres lurt ut. 

Anonymkode: d093f...ee3

• Liker 1
Skrevet

Absolutt. Norge trenger litt mer skog og ulv. Jeg er for!

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 21.9.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide at vi gjør noe med den svenske okkupasjonen ?

Anonymkode: 895db...346

Jämtland og Härjedalen kan jeg gå for, for det vet jeg tilhørte Norge. Bohuslän er jeg ikke sikker på.

Anonymkode: 6b5fa...0b7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jämtland og Härjedalen kan jeg gå for, for det vet jeg tilhørte Norge. Bohuslän er jeg ikke sikker på.

Bohuslän var en del av Norge fra år 1000 til 1600

Anonymkode: 29c93...eb4

• Liker 1
Skrevet
På 21.9.2018 den 20.11, atropos skrev:

Absolutt. Norge trenger litt mer skog og ulv. Jeg er for!

Nei, vi trenger bønder og ikke basere oss på mat fra u land.

Vi kan ta skogen og slette litt mer ulv.

Anonymkode: 26c3b...5d6

Skrevet

Båhuslen, ikke Bohuslen. Og errr, skeptisk. Men ja, de har en dialekt som er nærmere norsk enn svensk, der ja.
https://bokelskere.no/bok/det-norske-baahuslen-og-norges-ukjente-hovedstad-konghelle-kungaelv/23384/

Men Øst-Trøndelag er norsk. Selv etter flere hundre år med svensk okkupasjon. Og ja, Norge burde kjempe for Øst-Trøndelags frigjørelse fra den svenske okkupasjonen.

https://www.innherred.no/nyheter/2018/07/18/Nå-har-dette-skiltet-dukket-opp-igjen-17147526.ece

Anonymkode: 15a9d...6e0

• Liker 1
Skrevet
På 21.9.2018 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Færøyene, island og Grønland stemmer jeg for,  vi mistet førstnevnte pga en union med Danmark og danskenes feilvalg.

Anonymkode: 43fb8...c82

Jepp !   Helt enig.  Islendingene og Færøyinger føler seg mer norske enn danske.

Anonymkode: d124f...c2b

Skrevet

Ja, vi tar tilbake alt det vikingene la under seg også! Ikke der de herjet, men der de bestemte og slo seg til rod. Store deler av england og skotland. Normandie i frankrike, island, grønnland, deler av russland,  og en del småbiter i øst europa. Kunne godt tatt tilbake den flekken vi beleiret i Canada også. Er det mer?

Anonymkode: 26c3b...5d6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Båhuslen, ikke Bohuslen. Og errr, skeptisk. Men ja, de har en dialekt som er nærmere norsk enn svensk, der ja.
https://bokelskere.no/bok/det-norske-baahuslen-og-norges-ukjente-hovedstad-konghelle-kungaelv/23384/

Men Øst-Trøndelag er norsk. Selv etter flere hundre år med svensk okkupasjon. Og ja, Norge burde kjempe for Øst-Trøndelags frigjørelse fra den svenske okkupasjonen.

https://www.innherred.no/nyheter/2018/07/18/Nå-har-dette-skiltet-dukket-opp-igjen-17147526.ece

Anonymkode: 15a9d...6e0

Det er ikke Båhuslen, men Bohuslän som for øvrig er navnet på landskapet.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke Båhuslen, men Bohuslän som for øvrig er navnet på landskapet.

Båhuslen på norsk, og landskapet har vært norsk lenger enn svensk. Faktisk stammer navnet fra Båhus, en festning anlagt av den norske kongen Håkon V Magnusson.

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi har mer enn nok ødemark fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...