Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og en kompis lager vin, og jeg tenker å ta med meg til hjemstedet mitt. For å komme meg dit må jeg ta fly. Jeg tenkte å ta med meg så mange flasker som mulig i kofferten. 

Er det noe problem å ta med meg 5+ liter i bagasjen? Kan disse bli konfiskert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om du skal reise over landegrenser. 

Anonymkode: 3c2af...314

Skrevet
6 minutter siden, Mann, 18 skrev:

Hei! Jeg og en kompis lager vin, og jeg tenker å ta med meg til hjemstedet mitt. For å komme meg dit må jeg ta fly. Jeg tenkte å ta med meg så mange flasker som mulig i kofferten. 

Du har ikke lov til å pakke vin i innsjekket bagasje. Du får heller ikke mer enn 100 ml med deg gjennom sikkerhetskontrollen. 

Pakker du vin i kofferten og det blir søl kan du venten deg kraftig erstatningskrav og det som verre er. 

Anonymkode: 2fe8d...d9d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke lov til å pakke vin i innsjekket bagasje. Du får heller ikke mer enn 100 ml med deg gjennom sikkerhetskontrollen. 

Pakker du vin i kofferten og det blir søl kan du venten deg kraftig erstatningskrav og det som verre er. 

Anonymkode: 2fe8d...d9d

Hvor har du det i fra at det er ulovlig? 

Pakker man skikkelig blir det ikke knust. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du skal til et annet land må du sjekke reglene for hva man kan ta med til det spesifikke landet. Mange har regler mot mat og kanskje også drikke + tollregler (som kvota i Norge). Om du skal fly innlands er det vel ok men du må pakke godt så det ikke knuser såklart. Mulig sende som spesialbagasje? Sjekk på flyselskapets hjemmesider.

Anonymkode: b13b4...c9f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på om du skal reise over landegrenser. 

Er Trondheim - Harstad/Narvik

Skrevet
1 time siden, Mann, 18 skrev:

Det går helt fint, men du må pakke det fryktelig godt. Du risikerer nemlig erstatningsansvar om noe knuses i kofferten din, renner ut  og skader andre sin bagasje. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, prt90 skrev:

Det går helt fint, men du må pakke det fryktelig godt. Du risikerer nemlig erstatningsansvar om noe knuses i kofferten din, renner ut  og skader andre sin bagasje. 

Så det er ingen regler mot å ta med?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, Mann, 18 skrev:

Så det er ingen regler mot å ta med?

Nei, pakk det inn godt, så går det fint. 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Nei, pakk det inn godt, så går det fint. 

Fantastisk! Takk skal du ha :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...