AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Jeg må til spesialist med en tidsfrist på 3 uker pga en såpass stor forverring i min kroniske sykdom. Som dere kanskje vet er det ikke flust av timer hos spesialist for hastesaker, sånn at jeg må ta den timen jeg får. Det er helt greit for meg om jeg ikke får lønn om jeg må være borte noen timer fra jobb for dette, men det jeg lurer på er om jeg har rett til permisjon fra jobb i det hele tatt for å dra til spesialist? Anonymkode: f00a8...7c2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 I utgangspunktet nei. Men unntaket kan være om du er fagorganisert og bedriften følger tariffavtale. Noen av disse dekker dette. Anonymkode: 3da6f...0bb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må til spesialist med en tidsfrist på 3 uker pga en såpass stor forverring i min kroniske sykdom. Som dere kanskje vet er det ikke flust av timer hos spesialist for hastesaker, sånn at jeg må ta den timen jeg får. Det er helt greit for meg om jeg ikke får lønn om jeg må være borte noen timer fra jobb for dette, men det jeg lurer på er om jeg har rett til permisjon fra jobb i det hele tatt for å dra til spesialist? Anonymkode: f00a8...7c2 Hvordan mener du vi skal kunne svare deg på dette spørsmålet når du ikke opplyser om hvor du jobber? Personalhåndboken på din arbeidsplass skal inneholde opplysninger om fri ved legebesøk. Og en ting til, spesialister har hastetimer for pasienter med hastebehov for legebesøk. Anonymkode: 996b5...5bd
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Jeg har alltid fått ubetalt fri for dette, kan ikke se at dette skal være noe problem.. men kommer an på hvor du jobber. Anonymkode: fd02c...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå