Gå til innhold

Kombi vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en hustand på 3, uten tørketrommel. Verken jeg eller mannen er oppvokst med eller vant med trommel, men ønsker oss en. Vi har ikke plass til den, men vurderer å bytte ut vaskemaskinen med en kombi vask og tørk. Tørk skal brukes etter planen på sengetøy, håndduker og fotballklær hovedsaklig.

Erfaringer? Er disse kombimaskinene fullverdige gode vaskemaskiner?

Skrevet

Hvis du først skal gjøre det ville jeg gått for en dyr Mile maskin. De billigere modellene tar evigheter. Typ 8 timer på EN vask og tørk. Ja Mile er dyrt, men hvis alternativet er å kjøpe en vask og en tørk, så er ikke prisen så gal.

Anonymkode: 5edb1...2ef

• Liker 3
Skrevet

Vi har kombi vask og tørk på hytta. Fullt program m vask og tørk tar noe sånt som fem timer, så det er sjelden i bruk. Hjemme er det jo gjerne mye vask, og det går ofte to maskiner i løpet av kvelden, så her hadde det definitivt ikke vært tingen med kombimaskin.

Skrevet

Vi hadde en vi var ganske fornøyd med. Den tørker ikke like mye tøy som en vanlig tørketrommel, men det gikk fint for oss på to voksne og et barn! Eneste jeg syntes trakk ned var at det ikke var lofilter.

Anonymkode: a0f11...01c

Skrevet

vi hadde en kombi vask/tørk fra Indesit og var fornøyde - så lenge vi var bare to, jeg og sambo. Vi hadde vår i bare 5 år, men min mor hadde samme modell i 15 år og var fornøyd hun også. Vi skaffet oss etterhvert separate vaskemaskin + tørketrommer da vi fikk barn. Det er fordi som andre påpeker,  vask pluss tørk tar tid, la oss si 2 timer vask, to timer tørk, og da er vaskemaskinen opptatt i 4-5 timer, og kan ikke brukes til en annen vask, det blir veldig tidskrevende å vaske. Men det er ikke et problem når man ikke har veldig mange vaskemaskiner pr uke. 

Jeg anbefaler først og fremst å kjøpe en kombi der kan man kjøre vask og tørk uavhengig, sjekk det for modellen du vurderer. Altså, at du kan vaske ferdig, ta ut tøy som du ikke vil tørke, for så å sette på tørk. Det er kjempekjekt fordi ikke alt tåler å tørkes, men noen kombimaskiner tillater bare kjøre tørk som en del av vask, ikke som to uavhengige programmer. Og det virker upraktisk. 

Anonymkode: 20b9c...8d9

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi hadde en kombi vask/tørk fra Indesit og var fornøyde - så lenge vi var bare to, jeg og sambo. Vi hadde vår i bare 5 år, men min mor hadde samme modell i 15 år og var fornøyd hun også. Vi skaffet oss etterhvert separate vaskemaskin + tørketrommer da vi fikk barn. Det er fordi som andre påpeker,  vask pluss tørk tar tid, la oss si 2 timer vask, to timer tørk, og da er vaskemaskinen opptatt i 4-5 timer, og kan ikke brukes til en annen vask, det blir veldig tidskrevende å vaske. Men det er ikke et problem når man ikke har veldig mange vaskemaskiner pr uke. 

Jeg anbefaler først og fremst å kjøpe en kombi der kan man kjøre vask og tørk uavhengig, sjekk det for modellen du vurderer. Altså, at du kan vaske ferdig, ta ut tøy som du ikke vil tørke, for så å sette på tørk. Det er kjempekjekt fordi ikke alt tåler å tørkes, men noen kombimaskiner tillater bare kjøre tørk som en del av vask, ikke som to uavhengige programmer. Og det virker upraktisk. 

Anonymkode: 20b9c...8d9

Takk, det tenkte jeg ikke på, at alle ikke kan brukes separat. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en vi var ganske fornøyd med. Den tørker ikke like mye tøy som en vanlig tørketrommel, men det gikk fint for oss på to voksne og et barn! Eneste jeg syntes trakk ned var at det ikke var lofilter.

Anonymkode: a0f11...01c

Nå gikk det plutselig opp et lys for meg. Noen som hjalp meg i en vanskelig tid vasket bl.a. klær for meg, og klærne jeg fikk tilbake hadde fult av små, sorte lodotter på seg som var vanskelige å få bort. Og jeg vet personen har kombimaskin. 

Anonymkode: 27d9e...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...