Gå til innhold

Styrketrening på Garmin Fenix 5S Plus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg ny pulsklokke og skulle teste den idag på dagens styrkeøkt. Bruke aktiviteten «styrketrening» som var på klokka fra før av. Dette var veldig avanserte greier, tidligere har jeg bare brukt en Polar M400 og trykket «start» og «stopp».

Noen her inne som bruker styrketrening funksjonen? Legger dere inn øktene på forhånd? Eller bruker dere en annen aktivitet under styrke?

Anonymkode: 056b6...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være mer presis; jeg er opptatt av å se pulsen min gjennom økten og at jeg kan følge med på tiden, det er mine «krav». Hvis noen av dere har flere tips til bruken av klokken setter jeg pris på det.

Har den noe lignende dagens mål fra Polar feks? Vet den teller hvor mange skritt man skal/bør gå i løpet av en dag, men kan man sette inn andre mål og?

Ts

Skrevet

Du kan legge inn mål når det gjelder antall etasjer, intensitetsminutter blant annet. 

I tillegg kan du lage egne valg for trening slik at du ser akkurat det du vil (bortsett fra antall skritt) under trening. 

Den har mange funksjoner, men akkurat den til styrketrening syns jeg kanskje ikke var optimal, fikk veldig mye benkpress når jeg var ferdig og måtte endre øvelsene.

Skrevet
6 timer siden, Kicki_90 skrev:

Du kan legge inn mål når det gjelder antall etasjer, intensitetsminutter blant annet. 

I tillegg kan du lage egne valg for trening slik at du ser akkurat det du vil (bortsett fra antall skritt) under trening. 

Den har mange funksjoner, men akkurat den til styrketrening syns jeg kanskje ikke var optimal, fikk veldig mye benkpress når jeg var ferdig og måtte endre øvelsene.

Laget du styrkeøkten på forhånd?

Skrevet

Nei, laget den ikke på forhånd. Endret øvelsene i etterkant. 😊

Skrevet
1 time siden, Kicki_90 skrev:

Nei, laget den ikke på forhånd. Endret øvelsene i etterkant. 😊

Aha, okei :) men det er sånn hos deg og at repetisjonene ikke stemmer? Så du må endre på de også? Bruker du hvilefunksjonen mellom settene?

Skrevet

Repetisjonene stemte ganske bra, når jeg husket å bruke funksjonene riktig. Tror det kun var noen øvelser jeg måtte endre de på også. 

Lenge siden jeg brukte den funksjonen. Har lagt til en egen økt som jeg bruker oftest siden jeg driver med crossfit, så bruker som regel den også på den styrketrening. 😊

Skrevet
40 minutter siden, Kicki_90 skrev:

Repetisjonene stemte ganske bra, når jeg husket å bruke funksjonene riktig. Tror det kun var noen øvelser jeg måtte endre de på også. 

Lenge siden jeg brukte den funksjonen. Har lagt til en egen økt som jeg bruker oftest siden jeg driver med crossfit, så bruker som regel den også på den styrketrening. 😊

Takk for svar! Vet du om man kan legge inn egne øvelser? :) finner ingen funksjon for det. Ikke alle øvelsene i programmet mitt som ligger i den lista.

Skrevet

Det vet jeg ikke, har ikke hatt behov for det. 

Men mente jeg kunne endre navn på øvelsen også, litt usikker siden det er en stund siden jeg brukte den funksjonen. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...